inregistrare arenda

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
cristeae229
Mesaje: 147
Membru din: Mar Mar 10, 2009 12:00 am

inregistrare arenda

#1 Mesaj de cristeae229 »

Buna, trebuie sa inregistrez arenda si am cateva intrebari:
1.am inteles ca pentru judetul Calarasi s-au micsorat preturile pentru produsele agricole incepand cu 01.10.2013 daca aveti o baza legala
2. tva pentru grau la facturare arenda este de 9% ?
Va multumesc.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#2 Mesaj de tomac »

1. Ia vedeți datele publicate pe ANAF http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/As ... e_2013.htm
2. Da

Călărași, Nana, Presidency :D :mrgreen:
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

cristeae229
Mesaje: 147
Membru din: Mar Mar 10, 2009 12:00 am

Re: inregistrare arenda

#3 Mesaj de cristeae229 »

Domnule Tomac stiam preturile medii publicate de Anaf, dar am auzit ca Consiliul Judetean Calarasi incepand cu 01.x.2013 a reactualizat preturile si iata ce am gasit pe net" APCPT Călăraşi mulţumeşte Consiliului judeţean pentru reactualizarea preţurilor la cereale -Imediat Consiliul judeţean a acţionat în consecinţă, la sfârşitul lunii menţionate promovând o hotărâre în acest sens. Astfel, preţurile au fost reactualizate, ajungându-se la următoarele valori: floarea soarelui -1,10 lei/kg, orz -0,70 lei/kg şi rapiţă-1,40 lei/kg.-grâu-0,65 lei/kg, porumb-0,53 lei/kg. O parte a Consiliului director al APCPT Călăraşi a susţinut marţi, 1 octombrie, o conferinţă de presă, în care, pe lângă prezentarea unui raport de activitate al ultimilor doi ani ai Asociaţiei, a ţinut să mulţumească Consiliului judeţean pentru hotărârea luată, care vine în sprijinul tuturor agricultorilor călărăşeni, nu numai în cel al celor 400 de membri ai acesteia"
Si acum sunt in dilema, nu stiu ce preturi sa folosesc la facturare. Mentionez faptul ca este primul an de productie agricola si as mai avea rugamintea sa-mi spuneti daca inregistrarile contabile sunt corecte.
In contract este specificat - 700 kg/ha, suprafata 4.49 ha.
4.49 ha x 700 kg/ha = 3143 kg
3143 kg x 25% x 16 % = 377 kg impozit
3143 - 377 = 2766 kg
1. Inreg.arenda 612 = 401 1936.10(2766kg x0.7)
401 = 446 263.90 (377kg x0.7)
2. Arendatorul primeste 1120 kg porumb iar restul de 1646 kg in bani
4111 = 701 593.60 (1120kg x 0.53 lei/kg porumb)
4111 = 4427 142.46
1120kg x 0.7 = 784 lei
1120kg x 0.53 = 593.60
dif.de 190.4 401 = 7588 190.4
Sper sa gasesc persoane mai bine informate decat mine care sa ma indrume sa lucrez corect. Va multumesc.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#4 Mesaj de tomac »

Nu înregistrați bine. Mai ales impozitul. Nu are nimic de-a face cu vreo cantitate.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

cristeae229
Mesaje: 147
Membru din: Mar Mar 10, 2009 12:00 am

Re: inregistrare arenda

#5 Mesaj de cristeae229 »

Revin asupra inregistrarilor , va rog sa ma corectati daca nu este bine si mai am rugamintea sa-mi spuneti parerea dvs. in legatura cu preturile medii ale produselor agricole.
1. 612 = 401 2200.10 lei
401 = 446 264 lei
2. 4111 = 701 593.60lei
4111 = 4427 142.46 lei
401 = 7588 190.4 lei dif.
3. plata in bani pt. 1646 kg ramase
401 = 5121

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#6 Mesaj de tomac »

Am o observație. Dacă în contract se stipulează plata în natură a arendei și nu i se face așa ci i se face plata în bani, atunci eu vă recomand să întocmiți un act adițional ce să prevadă asta. Nu de altceva dar fiscul ar putea considera că nu ați emis factură și nu ați colectat TVA la întreaga cantitate prevăzută de contract ca fiind plata contractului. Faceți documentele contabile așa cum vă cere contractul sau modificați contractul dacă nu poate fi onorat în forma în care este redactat.
Eu nu m-aș baza pe o informație din presă. Eu aș solicita în scris CJ Călărași acele prețuri medii. Verificați și pe siteul lor.
Înregistrarea
612=401....2200,01
401=446.....264

emiterea facturii
4111=701....cantitatea dată ca contrapartidă a arendei, dar la preț de contract adică de 0,7 lei după cum spuneți
4111=4427...TVA 9% sau 24% după caz

plata în lei
401=5311/5121............1152.2 (echivalentul a 1646 kg dar la 0,7 lei - pretul de contract)

Compensarea facturii emise cu datoria - plata efectivă la nivelul celei mai mici sume
401=4111....cu suma compensată

Dacă rămâneți cu sold la 401, normal ar fi să-l plătiți nu să-l treceți pe venituri, dar mă îndoiesc că ați rămâne
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

vilaud415
Mesaje: 26
Membru din: Joi Mar 15, 2012 1:18 pm

Re: inregistrare arenda

#7 Mesaj de vilaud415 »

Buna ziua.
Imi permit un raspuns.
Plata in natura se face cu facture : cantitatea neta x pretul+tva
Pretul folosit este cel cu care platiti intreaga arenda, adica in cazul d-voastra acel 0.7 lei/kg.
Trebuie sa fie la fel valoarea pe un ha si pt.Popescu care ia arenda in natura si pt.Ionescu care ia cv in bani.
Treaba cu preturile medii ale consililor judetene este doar pentru cei care primesc arenda in natura fara impozitare -adica cei care au optat sa-si declare singuri veniturile din arenda cu declarative 220 si 200.
D-voastra le dati facture cu cantitatea bruta si le specificati in adeverinta ca nu au system real si ca au ridicat ..n kg de grau.Atunci ANAF-ul pe baza acestor preturi medii le face venitul pe acea cantitate si le aplica impozitul.
Deci , d-voastra faceti 612=401 cu valoarea de 0.7 lei/kg x suprafata.

nicolaeb695
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Ian 18, 2014 2:03 pm

Re: inregistrare arenda

#8 Mesaj de nicolaeb695 »

Buna seara!

In lista de actualizari a SAGA C, la versiunea 3.0.432 este facuta urmatoarea precizare:

"3. S-a introdus calculul CASS pentru beneficiarii de venit din arenda, la validare intrarilor de la furnizori beneficiari de astfel de venituri."

Ceea ce inseamna...? In ce ecran si care sunt pasii de urmat pentru a inregistra beneficiarii de venituri din arenda astfel incat sa mi se calculeze stopajul la sursa (CASS si impozit) si sa-mi fie intocmita corect si declaratia 205?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#9 Mesaj de tomac »

Fișiere - Furnizori creați furnizor cu CNP la cod fiscal, apăsați Detalii și de acolo alegeți tipul venitului ca fiind din arendă.
Arenda datorată acestuia o operați prin intrări pe furnizorul astfel creat.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

nicolaeb695
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Ian 18, 2014 2:03 pm

Re: inregistrare arenda

#10 Mesaj de nicolaeb695 »

Multumesc!

V-am urmat sfatul iar din nota contabila generata reiese retinerea impozitului dar nu si a CASS-ului, asa cum este mentionat in descrierea versiunii programului. Mai trebuie bifat ceva?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#11 Mesaj de tomac »

Nu trebuie bifat nimic. Se alege venit din arendă. La validare se generează notă de tip 612=401 și 401=446.PF și 401=4314.PF
Mai mult programul atenționează asupra acestui fapt. Verificați să aveți versiunea 432.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

iancuv98
Mesaje: 154
Membru din: Mar Feb 20, 2007 12:00 am

Re: inregistrare arenda

#12 Mesaj de iancuv98 »

Buna ziua,
Va rog dati-mi si mie punctul dv. de vedere in aceste aspecte:
a)Am contracte de arenda in care toti arendatorii au optat sa-si plateasca singuri impozitul pe arenda primita.
Pe 2013 am dat arenda in produse livrate pe baza de aviz expeditie la fiecare contract.
La sfarsitul fiecarei luni am totalizat avizele si am intocmit factura astfel:
la beneficiar am trecut <diversi arendatori>conform tabel anexat,dupa care total cantitate produs X valoare produs(am trecut pretul de productie) X TVA (24%).
b)Am omis sa intocmesc factura pentru un aviz cu care am dat arenda in noiembrie 2013(2000 kg grau) pentru care am intocmit factura in ianuarie 2014.
1.Procedura mea de acordare si facturare a arendei este corecta?
2.Este corect sa facturez la pret de productie?
3.La factura intocmita in ianuarie 2014 pentru avizul din 2013 trebuie sa retin CASS?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: inregistrare arenda

#13 Mesaj de tomac »

1. Nu. Factura se emite pentru fiecare beneficiar în parte. Compensarea facturilor emise cu debitul datorat persoanei, reprezentând arenda, se face, de asemenea, nominal.
2. Nu. Factura se face la prețul convenit în contract pentru plata arendei în natură.
3. Nu. Înregistrați factura cu 2013. Plata efectivă a fost în 2013. Avizul este cel ce o atestă, dar nu ați respectat normele legale legate de facturare.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

gradinaruv718
Mesaje: 126
Membru din: Joi Iul 12, 2012 3:36 pm

Re: inregistrare arenda

#14 Mesaj de gradinaruv718 »

pentru factura folositi tva 9% incepand 01.09.2013

iancuv98
Mesaje: 154
Membru din: Mar Feb 20, 2007 12:00 am

Re: inregistrare arenda

#15 Mesaj de iancuv98 »

Cine reglementeaza acest lucru?

Scrie răspuns