Buna ziua, am si eu nevoie urgent daca ma puteti ajuta cu contabilitatea unei sucursale din Algeria.
Am declarat sucursala la Reg.Comertului si la Adm.Financiara din Romania unde isi are sediul , in Algera isi organizeaza contabilitate proprie acolo, isi declara si plateste impozitul acolo insa ceea ce eu nu stiu este cum trebuie sa declar eu in Romania unde firma isi are societatea mama activitatea economica a sucursalei?
Contabilul de acolo mi-a transmis o situatie gen cartea mare a operatiunilor desfasurate insa ceea ce nu stiu este cum sa folosesc aceste informatii , mai ales daca trebuie sa inregistrez lunar opertiunile desfasurate de sucursala sau cum le evidentiez decat in situatiile financiare anuale?
Firma este platitoare de impozit pe venit, insa activitatea sucursalei este din aprilie 2016, ceea ce ma sperie sa inregistrez operatiunile de atunci?
Contabilitate sucursala in strainatate
Re: Contabilitate sucursala in strainatate
Se preiau veniturile și cheltuielile sucursalei în situațiile financiare din RO, din decontul trimis de cei de acolo.
Problema e că fiind microîntreprindere nu există credit fiscal ca la impozitul pe profit.
Problema e că fiind microîntreprindere nu există credit fiscal ca la impozitul pe profit.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Contabilitate sucursala in strainatate
Inteleg ca se preiau rulajele veniturilor si cheltuielilor insa cum lunar sau anual ?
Eu in contabilitate inregistrez numai veniturile si cheltuielile care s-au efectuat pe baza decontului sau lunar, trebuie sa inregistrez toate operatiunile separat ale sucursalei altfel de unde stiu eu ca acele cheltuieli se pot incadra ca si cheltuieli deductibile conform codului fiscal, nu-mi este clar daca puteti sa-mi explicati , de ex. in Saga infiintez sucursala separat ii inregistrez veniturile si cheltuielile lunar si anual preiau aceste venituri si cheltuieli pe rulaj la sfarsitul anului in societatea mama?
Multumesc frumos!
Eu in contabilitate inregistrez numai veniturile si cheltuielile care s-au efectuat pe baza decontului sau lunar, trebuie sa inregistrez toate operatiunile separat ale sucursalei altfel de unde stiu eu ca acele cheltuieli se pot incadra ca si cheltuieli deductibile conform codului fiscal, nu-mi este clar daca puteti sa-mi explicati , de ex. in Saga infiintez sucursala separat ii inregistrez veniturile si cheltuielile lunar si anual preiau aceste venituri si cheltuieli pe rulaj la sfarsitul anului in societatea mama?
Multumesc frumos!
Re: Contabilitate sucursala in strainatate
Lunar sau cel mai târziu trimestrial.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.