Administrator, responsabil de organizarea PSI si SSM

Mesaj
Autor
bunoarav
Mesaje: 40
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:00 am

Administrator, responsabil de organizarea PSI si SSM

#1 Mesaj de bunoarav »

Buna ziua, la o societate cu 3 salariati, domeniu de activitate asamblarea pieselor mecanice, poate administratorul, prin decizii sa fie:

1) responsabil cu respectarea legii L 307 2006 si a normelor de aplicare (Ordin 163 /2007).
Redau mai jos urmatoarele prevederi legislative:


Ordin 106 /2007: pentru aprobarea Criteriilor de stabilire a consiliilor locale si operatorilor economici care au obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor

ART. 1
Operatorii economici au obligaţia să angajeze cel puţin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor, dacă îndeplinesc unul dintre următoarele criterii:
a) deţin sau îşi desfăşoară activitatea în:
1. clădiri civile din categoriile de importanţă excepţională şi deosebită (A/B), încadrate conform reglementărilor tehnice specifice, indiferent de aria construită, regimul de înălţime sau destinaţie;
2. clădiri pentru comerţ cu suprafaţa desfăşurată mai mare de 1.000 mp;
3. structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanţă, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice şi altele similare, inclusiv unităţile de alimentaţie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri la nivelul operatorului economic;
4. clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia de îngrijire a sănătăţii, cu peste 100 de paturi;
5. teatre, cu peste 200 de locuri;
6. săli de sport, săli de spectacol, clădiri pentru activităţi sportive cu peste 600 de locuri;
b) desfăşoară activităţi în construcţii şi instalaţii cu risc mediu şi mare de incendiu, definit conform reglementărilor tehnice specifice şi au peste 50 de angajaţi.
ART. 2
Au obligaţia să angajeze cel puţin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor:
a) consiliile locale ale municipiilor/sectoarelor municipiului Bucureşti - un cadru tehnic la 150.000 de locuitori;
b) consiliile locale ale oraşelor/comunelor cu peste 5.000 de locuitori.
ART. 3
Operatorii economici şi consiliile locale care nu se încadrează în criteriile prevăzute la art. 1 sau 2 au obligaţia să desemneze, în condiţiile legii, persoane care să îndeplinească prin cumul atribuţiile privind apărarea împotriva incendiilor ori să încheie contract cu persoane fizice sau juridice autorizate conform legii


Ordin 163/2007-norme de aplicare:
ART. 20
(1) Prevederile art. 17 şi 18 se aplică la operatorii economici şi la instituţiile care au un număr de salariaţi cel puţin egal cu cel stabilit, conform legii, pentru întreprinderile mici.
(2) Pentru operatorii economici, instituţiile şi alte persoane juridice ce desfăşoară activităţi în domeniu reglementat de o autoritate, care nu se încadrează în prevederile alin. (1), administratorul, conducătorul sau persoana cu funcţii de conducere, după caz, asigură organizarea activităţii de apărare împotriva incendiilor prin emiterea următoarelor documente:.......

2) responsabil cu respectarea legii L 319 2006 si a normelor de aplicare (HG 1425 /2006).
Redau mai jos urmatoarele prevederi legislative:


Legea 319/2006:
ART. 9
(1) În toate cazurile, pentru a se ocupa de organizarea activităţilor de prevenire şi a celor de protecţie, ţinând seama de mărimea întreprinderii şi/sau unităţii şi/sau de riscurile la care sunt expuşi lucrătorii, precum şi de distribuţia acestora în cadrul întreprinderii şi/sau unităţii, se impune ca:
a) lucrătorii desemnaţi să aibă capacitatea necesară şi să dispună de mijloacele adecvate;
b) serviciile externe să aibă aptitudinile necesare şi să dispună de mijloace personale şi profesionale adecvate;
c) lucrătorii desemnaţi şi serviciile externe să fie în număr suficient.
(2) Prevenirea riscurilor, precum şi protecţia sănătăţii şi securitatea lucrătorilor trebuie să fie asigurate de unul sau mai mulţi lucrători, de un serviciu ori de servicii distincte din interiorul sau din exteriorul întreprinderii şi/sau unităţii.
(3) Lucrătorul/lucrătorii şi/sau serviciul/serviciile prevăzute la alin. (2) trebuie să colaboreze între ei ori de câte ori este necesar.
(4) În cazul microîntreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.

Hg 1425 2006–norme de aplicare:

ART. 14
Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:
a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.

ART. 16
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.

Asa cum inteleg eu administratorul poate sa fie responsabilizat si sa conduca aceste activitati in conformitate cu prevederile legale de mai sus cu precizarea ca pt a organiza si conduce activitatea de SSM trebuie sa efectueze acel curs de 40 de ore. Pentru PSI nu vad restrictii.

Cei care aveti mai multa experienta in domeniu cum considerati, este corect ce am afirmat mai sus ?
Multumesc.

paturcai
Mesaje: 8076
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: Administrator, responsabil de organizarea PSI si SSM

#2 Mesaj de paturcai »

CItesc abia acum ceea ce atat de documentat BunaoraV a scris.
Multumesc in numele colegilor de pe forum.
Asta e o chestiune a la Caragiale: Nu-i asa ca Pamantul este rotund?!
Frumoasa expunere de motive si prevederi.
Felicitari!
Rara avis in terris!
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns