vanzare cu plata in rate

Mesaj
Autor
popad70
Mesaje: 2127
Membru din: Joi Apr 12, 2007 12:00 am

vanzare cu plata in rate

#1 Mesaj de popad70 »

O microintreprindere cu tva la incasare vinde cu plata in rate un server.
Cum fac factura:
1-cu valoarea totala a serverului urmând sa plătească in 12 rate si sa colectez tva la fiecare plata sau
2-facturez in fiecare luna rata si colectez tva la incasare.
Multumesc!

ancan
Mesaje: 33
Membru din: Vin Mar 09, 2012 6:05 pm

Re: vanzare cu plata in rate

#2 Mesaj de ancan »

Codul fiscal art 282 spune ca exigibilitatea TVA intervine la data la care are loc faptul generator, iar art 281- faptul generator intervine la data livrarii bunurilor...iar alin (6) "Pentru livrările de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile, data livrării este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca un proprietar. Prin excepție, în cazul contractelor care prevăd că plata se efectuează în rate sau al oricărui alt tip de contract care prevede că proprietatea este atribuită cel mai târziu în momentul plății ultimei sume scadente, cu excepția contractelor de leasing, data livrării este data la care bunul este predat beneficiarului.".
Prin urmare factura se intocmeste pt intreaga valoare la data livrarii (predarii bunurilor beneficiarului).
In caz ca firma aplica TVA la incasare, atunci TVA-ul se va colecta la incasarea ratelor.

popad70
Mesaje: 2127
Membru din: Joi Apr 12, 2007 12:00 am

Re: vanzare cu plata in rate

#3 Mesaj de popad70 »

Multumesc!
As putea face un contract de vanzare in care sa spun ca transferul dreptului de proprietate se face la achitarea ultimei rate?
In acest caz cum facturez lunar?
Facturez ca si avans?
E corect?
Firma e micro.

pomparaus
Mesaje: 4186
Membru din: Vin Iun 06, 2014 10:47 am

Re: vanzare cu plata in rate

#4 Mesaj de pomparaus »

Asa cum ti-a explicat si "ancan" daca i-ai dat serverul intocmesti factura cu valoarea totala de vanzare (daca este mijloc fix cu acea factura il scoti din situatia imobilizarilor).
Asa cum zici tu sa facturezi de fiecare data cand incasezi banii (cu ctr.cu plata in rate) acele facturi ar trebui sa fie facturi de avans si la ultima factura sa faci regularizarea avansului , doar ca eu daca as fi cumparatorul tau nu ti-as accepta aceasta modalitate de vanzare, pt.ca m-ai impiedica sa-mi deduc cheltuielile.

Scrie răspuns