in legatura cu casa de marcat

Mesaj
Autor
ionascus
Mesaje: 197
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 12:00 am
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

in legatura cu casa de marcat

#1 Mesaj de ionascus »

Am un magazin la care tin evidenta cantitativ -valorica la pret de vanzare, folosesc Saga cu casa de marcat off-line (doar ca printer fiscal).
Daca am o vanzare catre un client si primesc un cec ii fac factura. Intrebarea mea este daca aceasta vanzare trebuie batuta si in casa de marcat iar daca da, ce ar trebui sa selectez? Am doar 3 variante asa cum este conceput acum Saga: numerar, tichete si card si aceasta speta nu e nici una din aceste 3 variante

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#2 Mesaj de apetrem »

Tichete sau cec, ambele sunt "fara numerar", altfel spus cu incasare ulterioara.
Imporant este sa NU fie cu numerar.
Legea zice "substitute de numerar" fara sa le defineasca.

ionascus
Mesaje: 197
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 12:00 am
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

#3 Mesaj de ionascus »

Multumesc.
Deci sa inteleg ca e obligatoriu sa bat in casa de marcat si ce se vinde cu cec, da?

gagium936
Mesaje: 320
Membru din: Joi Ian 17, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti,Tei
Contact:

#4 Mesaj de gagium936 »

Noi avem evidenta global valorica. Avem un magazin en-detail. Chiar ieri am avut vizita Garzii Financiare. I-am intrebat despre acest lucru si raspunsul lor a fost ca atat timp cat este evidentiata incasarea in extrasul de cont al bancii (fie ca este vb de cec sau b.o.) nu este nevoie sa trec si prin casa de marcat.
Keep Walking!

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#5 Mesaj de apetrem »

E un risc prea mare sa te bazezi pe o asa opinie.
Pentru edificare postez mai jos un extras dintr-un PV al garzii.
PROCESUL VERBAL de constatare si sanctionare a contraventiilor (extras)

Subsemnatii ... comisari in cadrul Garzii Financiare, .. am constatat următoarele:

La controlul operativ şi inopinant desfăşurat la SC .... SRL s-a constatat că societatea,
în perioada .... a efectuat prin magazinul situat în ..., str. ..., nr. .., comerţ cu amănuntul
direct către populaţie, fără a utiliza pentru toate operatiunile de vânzare
aparatul de marcat electronic fiscal, încălcăndu-se astfel prevederile art.1
din OUG.28/99 modif. cu OG.47/2007.

Astfel, în perioada de mai sus, pentru vânzarea cu amănuntul a mărfurilor
a căror c/valoare a fost încasată prin banca nu au fost emise bonuri fiscale cu aparatul
de marcat electronic fiscal încălcându-se astfel prevederile OUG.28/99 rep. modif. cu OG.47/2007.

Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la:
art. 10 lit. b din OUG.28/99 rep. modif. cu OG47/20071

Faţă de contravenţiile săvârşite se aplică următoarele sancţiuni:
10.000 lei cf. art. 11 alin 1 lit b din OUG.28/99 rep modif cu OG.47/2007.

Anexat:
PV DE SUSPENDAREA activitatii pe o perioadă de 3 luni
cf. art. 14 alin 2 din OUG.28/99 rep.
Nu cred ca il poate cineva contesta.
Iar 10.000 lei, plus suspendaea activitatii nu e o joaca.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24168
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#6 Mesaj de balazse »

Scuze, dar in cazul in care emit bon fiscal si il inregistrez si prin banca, totusi cum ar trebui procedat?
Mi se pare o aberatie sa inregistrezi in doua locuri, adica intr-un casa de marcat sa introduc separat un buton de CEC/BO si OP?

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#7 Mesaj de apetrem »

Da, la orice casa de marcat exista un buton pentru astfel de cazuri.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24168
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#8 Mesaj de balazse »

Bine de stiut. Nu am avut cazuri de acest gen, asa ca am mai invatat ceva pe ziua de azi. :D
Multumesc mult.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#9 Mesaj de tomac »

De cind tot posteaza Marian chestia asta si de cite ori a repetat-o trebuia sa fi invatat mai repede :)
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24168
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#10 Mesaj de balazse »

:D Pai sincer n-am vazut pana acum ca si pentru CEC si alte instrumente de plata prin banca se emite bon fiscal, in cazul in care este vorba de comert cu amanuntul.

butnarur
Mesaje: 436
Membru din: Lun Feb 18, 2008 12:00 am

#11 Mesaj de butnarur »

stimati colegi, luminati-ma si pe mine :oops:
am un magazin care vinde cu amanuntul, am casa de marcat, pana aici totul e ok...
insa, mai nou se vinde si catre persoane juridice ( pensiuni, restaurante), emit factura iar plata se face fie cu op, bo sau numerar. In cazul incasarii cu op sau bo, am inteles din postarea lui apetrem, ca trebuie sa trec aceste incasari si prin casa de marcat "fara numerar". Dilema mea este: cum fac la incasarea cu numerar, avand in vedere ca se incaseaza dupa o anumita perioada( 10-15 zile)? mie mi se pare normal sa emit chitanta si nu bon fiscal :roll:
o parere, va rog!!!
Îmi iubesc ţara atunci când nu mă uit la televizor şi când nu merg pe stradă. (Octavian Paler)

paturcai
Mesaje: 8076
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#12 Mesaj de paturcai »

In situatia de acum de cand avem declaratii recapitulative consider ca chiar daca suntem prin excelenta societate care vindem numai cu amanuntul si facem facturi nu trebuiesc trecute prin casa de marcat absolut toate si va si spun de ce mai jos:
Folosesc casa de marcat pentru incasarile NUMERAR iar pentru restul livrarilor care se achita cu OP sau alt instrument de decontare las ca firesc incasarea sa o fac prin Banca.
Din postul lui Marian reiese ca FIRMA A VANDUT CATRE POPULATIE fara sa foloseasca casa de marcat. Adica a facut factura, a facut chitanta catre POPESCU Ion si nu a trecut prin casa de marcat. In aceasta situatie este corecta decizia Garzii. Nu ar fi fost corecta daca persoana fizica ar fi achitat prin Banca. Vand catre o persoana particulara marfuri - cazul exista - iar persoana particulara imi vireaza, data fiind suma destul de mare, banii prin Banca. Normal ca nu-i mai trec prin casa de marcat.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#13 Mesaj de apetrem »

Definitia sintagmei "livrări de bunuri cu amănuntul şi prestări de servicii direct către populaţie":
"În sensul ordonanţei de urgenţă, prin livrări de bunuri cu amănuntul şi
prestări de servicii direct către populaţie se înţelege acele activităţi
desfăşurate cu caracter permanent.
" art.4 din Normele la OG. 28/1999

Si ca sa intelegem mai bine, forma veche a acestui articol permitea atât activitati
cu amanuntul, cât si activitati cu ridicata, organizandu-le în spatii comerciale separate.
Numai ca, exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul
în aceeaşi suprafaţă de vânzare, a fost interzisa fiind sanctionata cu amendă pana la 10.000 lei
şi cu interzicerea uneia dintre cele două activităţi; OG 99/2000.

Concluzia: nu mai cautati justificari pentru neinregistrarea vanzarii pe casa de marcat.
Riscul este acelasi: 10.000 lei plus suspendarea activitatii.

Revin asupra confuziei ce persista intre "vanzare" si "incasare".
Pe casa de marcat se opereaza in primul rand vanzari.
Mai apoi, fara sa fie regula, si incasarea de numerar.
Daca va uitati atent pe un bon o sa vedeti ca seamana cu o factura de cash&carry,
in prima parte este factura (vanzarea) si in partea a doua chitanta (incasarea).
Din acest motiv, si nu numai,
- vanzarea prin magazinele cu amanuntul trebuie contabilizata 4111.magazin=707
- incasarea cu numerar 5311=4111.magazin
- incasarea fara numerar 5121,413,...=4111.magazin
Marian Apetre

tudosea167
Mesaje: 39
Membru din: Mie Aug 08, 2007 12:00 am

#14 Mesaj de tudosea167 »

Buna tuturor, am si eu o problema cu casa de marcat, am incercat sa fac un bon fiscal pentru o livrare cu incasare prin OP iar pe casa de marcat apare doar CEC, ticket sau card si am avut ideea stralucita sa modific si sa scriu OP. Bineinteles ca pe hartie a aparut tot numerar. Problema este ca suma in cauza este 27.160,24 lei. Acum ce sa fac, doar dispozitie de plata sau trebuie sa merg si la administratia financiara? Multumesc.

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#15 Mesaj de apetrem »

Nu-i asa mare problema, se aplica procedura de la art.36 din normele la OG.28/1999:

"Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa
emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea
motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine
al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa
de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care
raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite
de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul
al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata. "


In contabilitate se va inregistra corect, dosarul avand rolul de a justifica, la o adica,
diferentele intre conta si rapoartele casei de marcat.
Marian Apetre

Scrie răspuns