in legatura cu casa de marcat
in legatura cu casa de marcat
Am un magazin la care tin evidenta cantitativ -valorica la pret de vanzare, folosesc Saga cu casa de marcat off-line (doar ca printer fiscal).
Daca am o vanzare catre un client si primesc un cec ii fac factura. Intrebarea mea este daca aceasta vanzare trebuie batuta si in casa de marcat iar daca da, ce ar trebui sa selectez? Am doar 3 variante asa cum este conceput acum Saga: numerar, tichete si card si aceasta speta nu e nici una din aceste 3 variante
Daca am o vanzare catre un client si primesc un cec ii fac factura. Intrebarea mea este daca aceasta vanzare trebuie batuta si in casa de marcat iar daca da, ce ar trebui sa selectez? Am doar 3 variante asa cum este conceput acum Saga: numerar, tichete si card si aceasta speta nu e nici una din aceste 3 variante
Noi avem evidenta global valorica. Avem un magazin en-detail. Chiar ieri am avut vizita Garzii Financiare. I-am intrebat despre acest lucru si raspunsul lor a fost ca atat timp cat este evidentiata incasarea in extrasul de cont al bancii (fie ca este vb de cec sau b.o.) nu este nevoie sa trec si prin casa de marcat.
Keep Walking!
E un risc prea mare sa te bazezi pe o asa opinie.
Pentru edificare postez mai jos un extras dintr-un PV al garzii.
Iar 10.000 lei, plus suspendaea activitatii nu e o joaca.
Pentru edificare postez mai jos un extras dintr-un PV al garzii.
Nu cred ca il poate cineva contesta.PROCESUL VERBAL de constatare si sanctionare a contraventiilor (extras)
Subsemnatii ... comisari in cadrul Garzii Financiare, .. am constatat următoarele:
La controlul operativ şi inopinant desfăşurat la SC .... SRL s-a constatat că societatea,
în perioada .... a efectuat prin magazinul situat în ..., str. ..., nr. .., comerţ cu amănuntul
direct către populaţie, fără a utiliza pentru toate operatiunile de vânzare
aparatul de marcat electronic fiscal, încălcăndu-se astfel prevederile art.1
din OUG.28/99 modif. cu OG.47/2007.
Astfel, în perioada de mai sus, pentru vânzarea cu amănuntul a mărfurilor
a căror c/valoare a fost încasată prin banca nu au fost emise bonuri fiscale cu aparatul
de marcat electronic fiscal încălcându-se astfel prevederile OUG.28/99 rep. modif. cu OG.47/2007.
Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la:
art. 10 lit. b din OUG.28/99 rep. modif. cu OG47/20071
Faţă de contravenţiile săvârşite se aplică următoarele sancţiuni:
10.000 lei cf. art. 11 alin 1 lit b din OUG.28/99 rep modif cu OG.47/2007.
Anexat:
PV DE SUSPENDAREA activitatii pe o perioadă de 3 luni
cf. art. 14 alin 2 din OUG.28/99 rep.
Iar 10.000 lei, plus suspendaea activitatii nu e o joaca.
stimati colegi, luminati-ma si pe mine
am un magazin care vinde cu amanuntul, am casa de marcat, pana aici totul e ok...
insa, mai nou se vinde si catre persoane juridice ( pensiuni, restaurante), emit factura iar plata se face fie cu op, bo sau numerar. In cazul incasarii cu op sau bo, am inteles din postarea lui apetrem, ca trebuie sa trec aceste incasari si prin casa de marcat "fara numerar". Dilema mea este: cum fac la incasarea cu numerar, avand in vedere ca se incaseaza dupa o anumita perioada( 10-15 zile)? mie mi se pare normal sa emit chitanta si nu bon fiscal
o parere, va rog!!!
am un magazin care vinde cu amanuntul, am casa de marcat, pana aici totul e ok...
insa, mai nou se vinde si catre persoane juridice ( pensiuni, restaurante), emit factura iar plata se face fie cu op, bo sau numerar. In cazul incasarii cu op sau bo, am inteles din postarea lui apetrem, ca trebuie sa trec aceste incasari si prin casa de marcat "fara numerar". Dilema mea este: cum fac la incasarea cu numerar, avand in vedere ca se incaseaza dupa o anumita perioada( 10-15 zile)? mie mi se pare normal sa emit chitanta si nu bon fiscal
o parere, va rog!!!
Îmi iubesc ţara atunci când nu mă uit la televizor şi când nu merg pe stradă. (Octavian Paler)
In situatia de acum de cand avem declaratii recapitulative consider ca chiar daca suntem prin excelenta societate care vindem numai cu amanuntul si facem facturi nu trebuiesc trecute prin casa de marcat absolut toate si va si spun de ce mai jos:
Folosesc casa de marcat pentru incasarile NUMERAR iar pentru restul livrarilor care se achita cu OP sau alt instrument de decontare las ca firesc incasarea sa o fac prin Banca.
Din postul lui Marian reiese ca FIRMA A VANDUT CATRE POPULATIE fara sa foloseasca casa de marcat. Adica a facut factura, a facut chitanta catre POPESCU Ion si nu a trecut prin casa de marcat. In aceasta situatie este corecta decizia Garzii. Nu ar fi fost corecta daca persoana fizica ar fi achitat prin Banca. Vand catre o persoana particulara marfuri - cazul exista - iar persoana particulara imi vireaza, data fiind suma destul de mare, banii prin Banca. Normal ca nu-i mai trec prin casa de marcat.
Folosesc casa de marcat pentru incasarile NUMERAR iar pentru restul livrarilor care se achita cu OP sau alt instrument de decontare las ca firesc incasarea sa o fac prin Banca.
Din postul lui Marian reiese ca FIRMA A VANDUT CATRE POPULATIE fara sa foloseasca casa de marcat. Adica a facut factura, a facut chitanta catre POPESCU Ion si nu a trecut prin casa de marcat. In aceasta situatie este corecta decizia Garzii. Nu ar fi fost corecta daca persoana fizica ar fi achitat prin Banca. Vand catre o persoana particulara marfuri - cazul exista - iar persoana particulara imi vireaza, data fiind suma destul de mare, banii prin Banca. Normal ca nu-i mai trec prin casa de marcat.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
Definitia sintagmei "livrări de bunuri cu amănuntul şi prestări de servicii direct către populaţie":
"În sensul ordonanţei de urgenţă, prin livrări de bunuri cu amănuntul şi
prestări de servicii direct către populaţie se înţelege acele activităţi
desfăşurate cu caracter permanent." art.4 din Normele la OG. 28/1999
Si ca sa intelegem mai bine, forma veche a acestui articol permitea atât activitati
cu amanuntul, cât si activitati cu ridicata, organizandu-le în spatii comerciale separate.
Numai ca, exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul
în aceeaşi suprafaţă de vânzare, a fost interzisa fiind sanctionata cu amendă pana la 10.000 lei
şi cu interzicerea uneia dintre cele două activităţi; OG 99/2000.
Concluzia: nu mai cautati justificari pentru neinregistrarea vanzarii pe casa de marcat.
Riscul este acelasi: 10.000 lei plus suspendarea activitatii.
Revin asupra confuziei ce persista intre "vanzare" si "incasare".
Pe casa de marcat se opereaza in primul rand vanzari.
Mai apoi, fara sa fie regula, si incasarea de numerar.
Daca va uitati atent pe un bon o sa vedeti ca seamana cu o factura de cash&carry,
in prima parte este factura (vanzarea) si in partea a doua chitanta (incasarea).
Din acest motiv, si nu numai,
- vanzarea prin magazinele cu amanuntul trebuie contabilizata 4111.magazin=707
- incasarea cu numerar 5311=4111.magazin
- incasarea fara numerar 5121,413,...=4111.magazin
"În sensul ordonanţei de urgenţă, prin livrări de bunuri cu amănuntul şi
prestări de servicii direct către populaţie se înţelege acele activităţi
desfăşurate cu caracter permanent." art.4 din Normele la OG. 28/1999
Si ca sa intelegem mai bine, forma veche a acestui articol permitea atât activitati
cu amanuntul, cât si activitati cu ridicata, organizandu-le în spatii comerciale separate.
Numai ca, exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul
în aceeaşi suprafaţă de vânzare, a fost interzisa fiind sanctionata cu amendă pana la 10.000 lei
şi cu interzicerea uneia dintre cele două activităţi; OG 99/2000.
Concluzia: nu mai cautati justificari pentru neinregistrarea vanzarii pe casa de marcat.
Riscul este acelasi: 10.000 lei plus suspendarea activitatii.
Revin asupra confuziei ce persista intre "vanzare" si "incasare".
Pe casa de marcat se opereaza in primul rand vanzari.
Mai apoi, fara sa fie regula, si incasarea de numerar.
Daca va uitati atent pe un bon o sa vedeti ca seamana cu o factura de cash&carry,
in prima parte este factura (vanzarea) si in partea a doua chitanta (incasarea).
Din acest motiv, si nu numai,
- vanzarea prin magazinele cu amanuntul trebuie contabilizata 4111.magazin=707
- incasarea cu numerar 5311=4111.magazin
- incasarea fara numerar 5121,413,...=4111.magazin
Marian Apetre
-
- Mesaje: 39
- Membru din: Mie Aug 08, 2007 12:00 am
Buna tuturor, am si eu o problema cu casa de marcat, am incercat sa fac un bon fiscal pentru o livrare cu incasare prin OP iar pe casa de marcat apare doar CEC, ticket sau card si am avut ideea stralucita sa modific si sa scriu OP. Bineinteles ca pe hartie a aparut tot numerar. Problema este ca suma in cauza este 27.160,24 lei. Acum ce sa fac, doar dispozitie de plata sau trebuie sa merg si la administratia financiara? Multumesc.
Nu-i asa mare problema, se aplica procedura de la art.36 din normele la OG.28/1999:
"Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa
emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea
motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine
al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa
de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care
raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite
de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul
al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata. "
In contabilitate se va inregistra corect, dosarul avand rolul de a justifica, la o adica,
diferentele intre conta si rapoartele casei de marcat.
"Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa
emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea
motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine
al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa
de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care
raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite
de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul
al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata. "
In contabilitate se va inregistra corect, dosarul avand rolul de a justifica, la o adica,
diferentele intre conta si rapoartele casei de marcat.
Marian Apetre