probleme d112 la contractul de mandat

Mesaj
Autor
tiganasua
Mesaje: 6
Membru din: Mar Feb 17, 2015 1:46 am

probleme d112 la contractul de mandat

#1 Mesaj de tiganasua »

buna ziua
am probleme cu contractul de mandat la o asociatie de proprietari(PRESEDINTELE)
de la ANAF mi s-a spus ca acesta trebuie declarat pe 112 si nu pe 100
cum am fost sfatuita de SAGA
CONTRACTUL DE MANDAT este considerat un venit asimilat salariului

Conform articolului 76 din Codul Fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani și/sau în natură obținute de o persoană fizică rezidentă ori nerezidentă ce desfășoară o activitate în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detașare sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă acordate persoanelor care obțin venituri din salarii și asimilate salariilor.
Reguli de impunere proprii veniturilor din salarii se aplică și remunerației care este obținută de directorii cu contract de mandat și de membrii directoratului de la societățile administrate în sistem dualist și ai consiliului de supraveghere, potrivit legii, precum și drepturilor cuvenite managerilor, în baza contractului de management prevăzut de lege.
Acesta nu este un contract civil ocazional(lucrari) ci lunar, si nu este corect bagat la intrari in SAGA CU NR.FACTURA
NU PRIMIM FACTURI LUNARE LA CONTRACTUL DE MANDAT .presedintele este ales pe 5 ani
Astfel, remunerația obținută în baza unui contract de mandat este un venit asimilat salariului, regimul fiscal aplicabil fiind ușor diferit de cel aferent veniturilor din salarii.
Conform noului Cod fiscal, în anul 2016, remunerația obținută în baza unui contract de mandat se impozitează după cum urmează:
a) Contribuții individuale:
• Contribuția de asigurări sociale – 10.5% din remunerația brută; în situația în care remunerația brută este mai mare decât valoarea a de cinci ori câștigul salarial mediu brut, contribuția individuală de asigurări sociale se calculează în limita acestui plafon;
• Contribuția de asigurări sociale de sănătate – 5.5% din remunerația brută;
• Contribuția de asigurări pentru șomaj – 0.5% din remunerația brută;
• Impozit – 16% aplicat la baza de calcul pe care o reprezintă remunerația brută din care se scad contribuțiile sociale individuale;
b) Contribuții plătitor de venit
• Contribuția de asigurări sociale – 15.8% din remunerația brută;
• Contribuția de asigurări sociale de sănătate – 5.2% din remunerația brută;
• Contribuția de asigurări pentru șomaj – 0.5% din remunerația brută;
• Contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate – 0.85% din remunerația brută;
• Contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale – între 0,15% și 0,85%.
Contribuțiile datorate de persoanele care obțin venituri în baza unui contract de mandat se declară de către societatea comercială, împreună cu impozitul aferent, în formularul 112 – Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate.

VA ROG DACA PUTETI SA MA AJUTATI.
pana luna trecuta a mers pe 112, iar acum am depus D100 ceea ce se pare ca nu e corect

tiganasua
Mesaje: 6
Membru din: Mar Feb 17, 2015 1:46 am

Re: probleme d112 la contractul de mandat

#2 Mesaj de tiganasua »

presedintele este ales pe 5 ani.
nu este corect bagat in SAGA la intrari pe baza de factura,si cum il platim cu dispozitie de plata?
in cazul unui control unde sunt facturile lunare?si cine le emite?
in acest caz il bagam la furnizori si noi ii facem factura, noi o inregistram?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: probleme d112 la contractul de mandat

#3 Mesaj de tomac »

Dacă așa ați fost sfătuit de la SAGA probabil s-a înțeles că e vorba de contract civil sau convenție civilă caz în care au dreptate.
În cazul dvs. în SAGA la tip salariat alegeți "Alte categorii (asimilate salariilor) și trebuie să fie debifate opțiunile de șomaj și FGCS pentru că se datorează doar CAS și CASS
Generați PDF și selectați la salariatul respectiv, manual, la secțiunea A rd.1 - tip asigurat dpvd al CIM opțiunea 4. La fel la secțiunea E.3. la rândul cu tip asigurat. Cele două opțiuni trebuie să fie identice.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns