Sediu in comodat montare termopane

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
ienciuf
Mesaje: 74
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am

Sediu in comodat montare termopane

#1 Mesaj de ienciuf »

O PFA inreg.TVA (CAEN 7830) detine sediul social in baza unui contract de comodat pe o perioada nedeterminata.La acest sediu monteza tamplarie PVC in valoare de 15.000 lei in anul 2017 si 16.600 in anul 2018. Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al impozitului pe venit, dar al TVA? Plata cv. tamplariei este cheltuiala deductibila integral la momentul platii, sau se va amortiza , daca da pe ce perioada? Aceste lucrari se considera investiii si trebuiesc comunicate proprietarului in 30 de zile de la finalizarea lucrarilor? In ce categorie se incadreaza aceste lucrari :1) lucrari de intretinere si reparatii sau investitii(modernizari)?Multumesc

nitud254
Mesaje: 164
Membru din: Mie Iun 06, 2018 10:20 am

Re: Sediu in comodat montare termopane

#2 Mesaj de nitud254 »

Art. 4 din Legea nr. 15/1994 Republicata prevad ca Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe supuse amortizării: a) investiţiile efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie;

Comodatul este o inchiriere fara plata.

Pct. 227 din Reglementarile…aprobate prin OMFP nr. 1802/2014 prevad: - (1) Cheltuielile ulterioare efectuate în legătură cu o imobilizare corporală sunt cheltuieli ale perioadei în care sunt efectuate sau majorează valoarea imobilizării respective, în funcţie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli (de exemplu, influenţa asupra duratei de viaţă rămase a imobilizărilor), potrivit criteriilor generale de recunoaştere. (2) Entitatea stabileşte prin politicile contabile criteriile în funcţie de care cheltuielile ulterioare efectuate în legătură cu imobilizările corporale majorează valoarea acestora sau se evidenţiază în contul de profit şi pierdere.

Pct. 228 din Reglementarile…aprobate prin OMFP nr. 2801/2014 specifica: - Cheltuielile efectuate în legătură cu imobilizările corporale utilizate în baza unui contract de închiriere, locaţie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se evidenţiază în contabilitatea entităţii care le-a efectuat, la imobilizări corporale sau drept cheltuieli în perioada în care au fost efectuate, în funcţie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate în legătură cu imobilizările corporale proprii.

Pct. 239 (2) din Reglementarile…aprobate prin OMFP nr. 1802/2014 stipuleaza: Investiţiile efectuate la imobilizările corporale utilizate în baza unui contract de închiriere, locaţie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizării pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investiţiilor efectuate şi a amortizării corespunzătoare se cedează proprietarului imobilizării. În funcţie de clauzele cuprinse în contractele încheiate, transferul poate reprezenta o vânzare de active sau o altă modalitate de cedare. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor se efectuează conform prezentelor reglementări.

Scrie răspuns