Pagina 1 din 1

Anulare cod TVA din oficiu

Scris: Joi Mar 19, 2020 8:32 am
de cosmar
Buna ziua,
Unui furnizor de marfuri i-a fost anulat codul de tva in ianuarie.Ceea ce a facturat dupa aceasta data a facturat fara TVA .Tva-ul nu a fost cuprins deloc pe facturi , nu a fost inclus in total valoare factura.
Acum dupa reactivarea codului de TVA doreste sa storneze facturile emise fara tva si sa le refactureze cu tva.
Conform legii stiu ca asa se procedeaza insa nelamurirea mea este legata de faptul ca valoarea finala a facturilor nu este aceeasi ( cea refacturata fiind mai mare cu valoarea tva) si clientul caruia i-a facturat nu mai are marfa pe stoc .
Va rog sa ma ajutati cu pareri , ceva nu vad pana la capat in aceasta ecuatie

Multumesc anticipat

Re: Anulare cod TVA din oficiu

Scris: Joi Mar 19, 2020 1:23 pm
de tomac
De ce să le refactureze cu TVA? Adică să emită la valoarea inițială, la care să adauge TVA? Că nu este ok așa ceva. TVA era inclus în cele anterioare.
Ca idee astfel de situații se rezolvă astfel. Operați factura primită, cea de stornare, pe nedefinit, cu o singură linie, dacă nu mai aveți pe stoc produsele - folosind 607 la cont și apoi operați factura pozitivă, tot pe nedefinit, pe o singură linie pe cotă de TVA, cu valoarea totală refacturată și tot pe 607 la cont.

Re: Anulare cod TVA din oficiu

Scris: Joi Mar 19, 2020 1:59 pm
de cosmar
Da asa m-am gandit si eu dar ei vor sa factureze valoarea initiala +TVA
Multumesc