Pagina 1 din 4

suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 12:40 pm
de andrein63
Buna,
pe ce perioada trebuie intocmite deciziile de suspendare cim in cazul unui bar caruia i s-a suspendat activitatea in baza Ordinului militar nr.1/17.03.2020 , incepand cu data de 18.03.2020 , data de la care s-a suspendat activitatea, si pana inceteaza starea de urgenta , adica 14.04.2020?
In cazul contabilului i se suspenda si lui cim?
Multumesc

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 1:58 pm
de pomparaus
16.04.2020. Contabilul nu lucreaza?!

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 2:15 pm
de andrein63
Am sunat la AFOM Cluj, si mi-au spus ca starea de urgenta este pana in data de 14.04. adica sa numar 30 de zile incepand cu 16.03.
Contabilii inca lucreaza, doar ca patronul vrea sa suspende toate contractele, inclusiv al contabilului. E posibil asa ceva?

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 2:22 pm
de pomparaus
Incepi sa numeri din 18.03.2020 conf. "Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică de la data de 18 martie 2020".
Cum sa suspenzi CIM-ul celui care lucreaza?!

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 2:38 pm
de andrein63
Da , ordonanta militara se aplica din data de 18 martie, dar starea de urgenta e din 16 martie, in un OUG 30 scrie :
.ART. XI
(1) Pe perioada stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020
privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020

Cei de la somaj mi-au explicat ca starea de urgenta este pe perioada 16.03.-14.04. Daca am suspendat activitatea in 18.03 , beneficiem de somaj pe perioada 18.03.-14.04.

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 2:46 pm
de septimiuv
Cei de la Șomaj sunt un pic stupizi.

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 6:06 pm
de berard
Daca data emiterii deciziei de suspendare este 18 03.2020,cu suspendarea CIM cu data de 19.03.2020.,dar comunicarii catre revisal este data de 26.03.2020 este vreo problema?

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Joi Mar 26, 2020 6:41 pm
de cernatv
Nu prea mare. Intre 5 si 8000 lei.

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 8:53 am
de hincua569
pomparaus scrie: Joi Mar 26, 2020 1:58 pm 16.04.2020. Contabilul nu lucreaza?!
daca firma nu are incasari cum poate plati firma acel contabil?

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 8:55 am
de hincua569
aveti artico; in ordonanta care prevede si imposibilitatea financiara de plata totala sau partiala a salariilor

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 8:56 am
de hincua569
cernatv scrie: Joi Mar 26, 2020 6:41 pm Nu prea mare. Intre 5 si 8000 lei.
in termen de 6 luni se prescrie, iar in perioada aceasta sunt suspendate toate controalele itm,care nu au legatura cu evaziunea

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 9:29 am
de steriel
[/quote]

daca firma nu are incasari cum poate plati firma acel contabil?

[/quote]

Pai eu zic ca daca nu are bani sa plateasca contabilul, nu-i problema. Nu depune nicio declaratie, nicio situatie, nimic, si la sfarsit perioada trage linie si vede cum era mai bine :D .

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 9:39 am
de paturcai
Nu e momentul prielnic de rabufniri, de niciun fel.
In situatii de criza/presiuni ies la iveala lucruri care in general ar trebui sa fie "controlate"
Am pretentia ca suntem cu totii oameni care au o anumita pregatire si o tinuta publica diferita (in sensul bun) fata de majoritate.
Nu acesta e momentul sa ne intrebam ce face contabilul si daca o sa primeasca onorariul sau nu.
O sa-l primeasca pentru ce lucreaza. Nu mai primeste acelasi onorariu pentru ca nici documente nu vor fi sau vor fi extrem de putine (ca la infiintare). Este simplu.
O firma de coafura (de exemplu) care a tras obloanele cum ma poate plati pe mine? Nu mai are activitate....ce fac?! Vom vedea in momentul in care se va ajunge acolo.

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 11:58 am
de hincua569
AJOFM Vaslui
1 oră ·

ANUNT!
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Vaslui vine cu precizări referitoare la șomajul tehnic și etapele necesare a fi parcurse pentru incasarea șomajului tehnic.
Angajatorul, și nu angajații, va face toate demersurile privind șomajul tehnic și se va adresa AJOFM Vaslui pentru a primi fondurile necesare plății indemnizațiilor de șomaj tehnic destinate angajaților.
Etapele pe care angajatorii le vor parcurge în acest sens sunt:
Etapa 1. Suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaților, în conformitate cu dispozițiile art. 52, alin. (1), lit. (c din Legea nr. 53/2003- Codul Muncii și operarea acestora în REVISAL;
Etapa 2. Obținerea Cerificatului de situații de urgență emis de Ministerul Economiie, Energiei și Mediului de Afaceri;
Etapa 3. – Solicitarea indemnizației de șomaj tehnic, prin depunerea la AJOFM Vaslui a documentelor la adresa de email: [email protected]
Corespondenta niveluri de calificare in vederea completarii listei cu persoanele care intră în șomaj tehnic
• ISCED 0 – Educaţia timpurie • ISCED 1 – Învăţământ primar • ISCED 2 – Învăţământ gimnazial • ISCED 3 – Învăţământ liceal • ISCED 4 – Învăţământ postliceal Învăţământ superior • ISCED 5 – Învăţământ superior de scurtă durată • ISCED 6 – Licenţă sau nivel echivalent • ISCED 7 – Master sau nivel echivalent • ISCED 8 – Doctorat sau nivel echivalent
Documenetele se depun începând cu data de 01 aprilie 2020 pentru perioada 16-31 martie 2020 și 01 mai 2020 pentru perioada 01-16 aprilie 2020.
Indemnizația se solicită lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă ulterior datei de 16.03.2020 (angajatori cu certificat de urgență de TIP 1- ALBASTRU), respectiv ulterior datei de 21.03.2020 (angajatori cu certificat de urgență de TIP 2- GALBEN).
Plata aferentă indemnizațiilor, pentru șomajul tehnic al angajaților, se face in contul angajatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării.
Angajatorul va achita contribuțiile aferente indemnizațiilor și va face plățile în contul angajaților.
De prevederile de mai sus beneficiază salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:
a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, si depun la AJOFM Vaslui pe adresa [email protected] următoarele documente:
- certificat de situație de urgență TIP 1 – Albastru, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei și Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro
- cerere tipizată –Anexa 1 din OUG nr. 30/2020;
-lista cu persoanele ce intra în șomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor urmare a scăderii încasărilor cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020. Acești angajatori pot beneficia de șomaj tehnic pentru cel mult 75% din numărul salariaților și vor depune la AJOFM Vaslui pe adresa [email protected] următoarele documente:
- certificat de situație de urgență TIP 2 – Galben, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei și Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro
- cerere tipizată –Anexa 2 din OUG nr. 30/2020;
- lista cu persoanele ce intra în șomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020

Re: suspendare cim -somaj tehnic

Scris: Vin Mar 27, 2020 12:38 pm
de paturcai
Este veche prevederea si modalitatile de acordare a somajului.
Deja si-au dat seama de o parte dintre probleme


Intrebare de om naiv:
- CINE VA PROCESA e-mailurile cu listele pe care sunt trecute angajatii?

In loc sa gasesti o solutie de a modifica 112, tu de fapt chemi oamenii pe strazi sa vina sa munceasca (nu cred eu ca ANOFM stie de lucrul la distanta, si chiar daca stie nu cred ca au ei instalate aplicatii pentru a putea accesa serverele proprii de catre angajati de acasa)

De unde stim noi ca nu ajung o parte din emailuri in SPAM?
Sute de emailuri care trebuiesc procesate, documentele primite trebuie sa fie verificate.
Cine face munca asta?