plata avans AIC fara INVOICE cand il declar in D300 si D390
plata avans AIC fara INVOICE cand il declar in D300 si D390
am urmat situatie:
Order confirmation OC (proforma) 02.09.09 valoare 2560 €
Order confirmation OC (proforma) 06.09.09 valoare 76.50€
=>total2636.50 €
fac plata de 1000€ pe 15.09.09 si diferenta 1636.50€ pe 07.10.09
4092=5124
pentru ca furnizorul meu italian nu imi livreaza marfa panA nu achit integral mat prima
apoi imi livreaza marfa pe 09.10.09 cand imi face si invoice-ul in felul urmator:
mat prima 2560€
-acconto (avans) -2560€
total invoice 0€ daca inreg invoice-ul nu imi apare in D300si D390 1€=4.2766...nu vrea sa imi factureze avansul platit
pt ca am mi se anuleaza practic sumele
301=401 11275.26
4426=4427 2142.30
4092=401 - 11275.26
4426=4427 -2142.30
plata avans AIC fara INVOICE ...tb sa o declar l in D300 si D390 la sept si la ce curs?
dc inreg avans ...pp ca fac autofactura pt proforme imi apare in D300 la poz 6;13 si 17 si nu imi apare in D390 iar in luna oct sit e cea de mai sus.
cum credeti ca ar tb sa inreg AIC la data facturii si cursul de acolo si sa nu iau in considerare storno avans?
Multumesc anticipat
Order confirmation OC (proforma) 02.09.09 valoare 2560 €
Order confirmation OC (proforma) 06.09.09 valoare 76.50€
=>total2636.50 €
fac plata de 1000€ pe 15.09.09 si diferenta 1636.50€ pe 07.10.09
4092=5124
pentru ca furnizorul meu italian nu imi livreaza marfa panA nu achit integral mat prima
apoi imi livreaza marfa pe 09.10.09 cand imi face si invoice-ul in felul urmator:
mat prima 2560€
-acconto (avans) -2560€
total invoice 0€ daca inreg invoice-ul nu imi apare in D300si D390 1€=4.2766...nu vrea sa imi factureze avansul platit
pt ca am mi se anuleaza practic sumele
301=401 11275.26
4426=4427 2142.30
4092=401 - 11275.26
4426=4427 -2142.30
plata avans AIC fara INVOICE ...tb sa o declar l in D300 si D390 la sept si la ce curs?
dc inreg avans ...pp ca fac autofactura pt proforme imi apare in D300 la poz 6;13 si 17 si nu imi apare in D390 iar in luna oct sit e cea de mai sus.
cum credeti ca ar tb sa inreg AIC la data facturii si cursul de acolo si sa nu iau in considerare storno avans?
Multumesc anticipat
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=9272
factura se inregistreaza la data emiterii (inscriptionata de furnizor).La cursul din data respectiva.
Poate inteleg eu gresit , dar...aveti o a doua linie in factura prin care se storneaza avansul???probabil furnizorul a subliniat ca ati achitat factura.
factura se inregistreaza la data emiterii (inscriptionata de furnizor).La cursul din data respectiva.
Poate inteleg eu gresit , dar...aveti o a doua linie in factura prin care se storneaza avansul???probabil furnizorul a subliniat ca ati achitat factura.
din ce am citi in linkul recomandat ...nu se facea referire la avansul platit inainte de factura si de livrare
d300 si d390 spune ca tb sa trec 'inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.'
eu am platit avans pe 15.09 (dar nu am primit factura)apoi pe 07.10
furnizorul meu nu tb sa declare in D390 la T3 avansul din 15.09?
de ce mi-a facturat integral in oct? ideea e ca dc eu inreg DOAR invoce-ul mentionat mai sus ....in D300 la oct si D390 la T4 nu imi apare nimic pt ca sumele se anuleaza...si in JC apare 0 iar in JC nimic
d300 si d390 spune ca tb sa trec 'inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.'
eu am platit avans pe 15.09 (dar nu am primit factura)apoi pe 07.10
furnizorul meu nu tb sa declare in D390 la T3 avansul din 15.09?
de ce mi-a facturat integral in oct? ideea e ca dc eu inreg DOAR invoce-ul mentionat mai sus ....in D300 la oct si D390 la T4 nu imi apare nimic pt ca sumele se anuleaza...si in JC apare 0 iar in JC nimic
tocmai ca am cumparat marfa
am platit marfa in avans
pe 09.10 mi-a sost marfa ...am primit invoice-ul ...numai ca italianul imi storneaza ce nu mi-a facturat... adica avansul pe care l-a primit prin banca pe 15.09 si 07.10...
adica daca introduc in intrari invoice-ul nu imi apare in D300 si D390 ... cum as putea inreg corect... asta e dilema mea
am platit marfa in avans
pe 09.10 mi-a sost marfa ...am primit invoice-ul ...numai ca italianul imi storneaza ce nu mi-a facturat... adica avansul pe care l-a primit prin banca pe 15.09 si 07.10...
adica daca introduc in intrari invoice-ul nu imi apare in D300 si D390 ... cum as putea inreg corect... asta e dilema mea
asta am zis si eu .La data platii avansului nu ati cumparat nimic(pe cont 301 sau 401) ati platit un avans pe care l-ati inregistrat corect in 409.Eu as recomanda sa luati legatura cu furnizorul pentru a reface invoice-ul.In sensul ca , acel acconto face referire la un document care nu a fost emis.
CF art.155 lit. O si de asemenea NormeM 72 art.155 al.5 pct.3
proforma nu este recunoscuta ca si document justificativ.
in fine... o simpla parere.
CF art.155 lit. O si de asemenea NormeM 72 art.155 al.5 pct.3
proforma nu este recunoscuta ca si document justificativ.
in fine... o simpla parere.
Daca sunteti beneficiar al unei achizitii intracomunitare de bunuri, este bine sa cunoasteti faptul ca este obligatorie emiterea unei facturi pentru fiecare avans pe care il achitati inainte de data livrarii bunurilor comandate. Aceasta obligatie rezulta din Directiva nr. 112 din 28 noiembrie 2006 a C.E., fiind reglementata prin sect. 3 art. 220 alin. (4).
Emiterea facturii trebuie efectuata de furnizor, dar este permisa si cumparatorului! Daca sunteti cumparator, achitati un avans, dar nu ati primit in timp util o factura din partea furnizorului, emiteti o autofactura pe care o transmiteti acestuia.
Autofactura se emite atat de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cat si de catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA, dar obligate la plata taxei.
Daca nici furnizorul nu emite factura, dar nici cumparatorul nu emite autofactura, obligatia de a emite un astfel de document poate fi preluata de catre un tert, pe baza intelegerii intre partile participante la tranzactie. Deci nu conteaza cine emite fizic factura, important este ca acest document sa fie emis pentru inregistrarea si declararea operatiunilor economice efectuate.
In situatia in care factura este emisa de furnizor, pe factura trebuie inscrisa data incasarii avansului, fapt reglementat prin art. 226 alin. (7) din Directiva 112
Factura sau autofactura poate fi inscrisa in jurnalul pentru cumparari la coloana 11 (baza de impozitare) si coloana 12 (valoarea TVA) din modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata. In situatia in care firma dvs. achita in mod frecvent avansuri furnizorilor intracomunitari, recomandabila ar fi si inserarea a doua coloane noi destinate pentru „avansuri pentru achizitii intracomunitare“.
Pentru a asigura concordanta dintre evidenta contabila, respectiv rulajele conturilor 4426 si 4427 si evidenta fiscala, recomand inregistrarea acestor documente si in jurnalul pentru vanzari prin crearea a doua coloane pentru operatiuni cu cota standard TVA 19%: coloana 19 (baza de impozitare) si coloana 20 (valoarea TVA) in modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008.
In baza operatiunilor declarate prin decontul de TVA cod 300 sau cod 301, plata avansurilor aferente achizitiilor intracomunitare de bunuri se declara trimestrial, la organul fiscal competent, prin formularul „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri“, cod 390, reglementat prin O.M.E.F. nr. 552 din 28 martie 2008, la sectiunea 2 lit. c).
Emiterea facturii trebuie efectuata de furnizor, dar este permisa si cumparatorului! Daca sunteti cumparator, achitati un avans, dar nu ati primit in timp util o factura din partea furnizorului, emiteti o autofactura pe care o transmiteti acestuia.
Autofactura se emite atat de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cat si de catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA, dar obligate la plata taxei.
Daca nici furnizorul nu emite factura, dar nici cumparatorul nu emite autofactura, obligatia de a emite un astfel de document poate fi preluata de catre un tert, pe baza intelegerii intre partile participante la tranzactie. Deci nu conteaza cine emite fizic factura, important este ca acest document sa fie emis pentru inregistrarea si declararea operatiunilor economice efectuate.
In situatia in care factura este emisa de furnizor, pe factura trebuie inscrisa data incasarii avansului, fapt reglementat prin art. 226 alin. (7) din Directiva 112
Factura sau autofactura poate fi inscrisa in jurnalul pentru cumparari la coloana 11 (baza de impozitare) si coloana 12 (valoarea TVA) din modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata. In situatia in care firma dvs. achita in mod frecvent avansuri furnizorilor intracomunitari, recomandabila ar fi si inserarea a doua coloane noi destinate pentru „avansuri pentru achizitii intracomunitare“.
Pentru a asigura concordanta dintre evidenta contabila, respectiv rulajele conturilor 4426 si 4427 si evidenta fiscala, recomand inregistrarea acestor documente si in jurnalul pentru vanzari prin crearea a doua coloane pentru operatiuni cu cota standard TVA 19%: coloana 19 (baza de impozitare) si coloana 20 (valoarea TVA) in modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008.
In baza operatiunilor declarate prin decontul de TVA cod 300 sau cod 301, plata avansurilor aferente achizitiilor intracomunitare de bunuri se declara trimestrial, la organul fiscal competent, prin formularul „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri“, cod 390, reglementat prin O.M.E.F. nr. 552 din 28 martie 2008, la sectiunea 2 lit. c).