plata avans AIC fara INVOICE cand il declar in D300 si D390

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

plata avans AIC fara INVOICE cand il declar in D300 si D390

#1 Mesaj de stanm482 »

am urmat situatie:
Order confirmation OC (proforma) 02.09.09 valoare 2560 €
Order confirmation OC (proforma) 06.09.09 valoare 76.50€
=>total2636.50 €

fac plata de 1000€ pe 15.09.09 si diferenta 1636.50€ pe 07.10.09
4092=5124
pentru ca furnizorul meu italian nu imi livreaza marfa panA nu achit integral mat prima

apoi imi livreaza marfa pe 09.10.09 cand imi face si invoice-ul in felul urmator:
mat prima 2560€
-acconto (avans) -2560€
total invoice 0€ daca inreg invoice-ul nu imi apare in D300si D390 1€=4.2766...nu vrea sa imi factureze avansul platit
pt ca am mi se anuleaza practic sumele
301=401 11275.26
4426=4427 2142.30

4092=401 - 11275.26
4426=4427 -2142.30

plata avans AIC fara INVOICE ...tb sa o declar l in D300 si D390 la sept si la ce curs?

dc inreg avans ...pp ca fac autofactura pt proforme imi apare in D300 la poz 6;13 si 17 si nu imi apare in D390 iar in luna oct sit e cea de mai sus.

cum credeti ca ar tb sa inreg AIC la data facturii si cursul de acolo si sa nu iau in considerare storno avans?

Multumesc anticipat

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#2 Mesaj de eugen01 »

http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=9272


factura se inregistreaza la data emiterii (inscriptionata de furnizor).La cursul din data respectiva.
Poate inteleg eu gresit , dar...aveti o a doua linie in factura prin care se storneaza avansul???probabil furnizorul a subliniat ca ati achitat factura.

stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

#3 Mesaj de stanm482 »

POZ1 mat prima 2560€
POZ 2 - acconto (avans cel din proforma) -2560€
total invoice 0 €

practic imi storneaza avansul din proforma ...pt care nu mi-a emis invoice

nu ar fi tb sa imi emita un invoice pt plata in avans partiala din 15.09.09?

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#4 Mesaj de eugen01 »

Da.Proformele nu sunt documente justificative.Doar facturile/invoice.

stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

#5 Mesaj de stanm482 »

din ce am citi in linkul recomandat ...nu se facea referire la avansul platit inainte de factura si de livrare

d300 si d390 spune ca tb sa trec 'inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri.'

eu am platit avans pe 15.09 (dar nu am primit factura)apoi pe 07.10

furnizorul meu nu tb sa declare in D390 la T3 avansul din 15.09?

de ce mi-a facturat integral in oct? ideea e ca dc eu inreg DOAR invoce-ul mentionat mai sus ....in D300 la oct si D390 la T4 nu imi apare nimic pt ca sumele se anuleaza...si in JC apare 0 iar in JC nimic

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#6 Mesaj de eugen01 »

ehhmmm..pai din moment cu nu ati cumparat nimic, neavand invoice/factura pentru avans, eu cred ca e normal sa nu apara in jurnal.Inregistrarile in jurnal facandu-se prin ecranul inrari ...etc...
link-ul de mai sus l-am pus pt evidentiere inregistrare factura.

stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

#7 Mesaj de stanm482 »

tocmai ca am cumparat marfa

am platit marfa in avans

pe 09.10 mi-a sost marfa ...am primit invoice-ul ...numai ca italianul imi storneaza ce nu mi-a facturat... adica avansul pe care l-a primit prin banca pe 15.09 si 07.10...

adica daca introduc in intrari invoice-ul nu imi apare in D300 si D390 ... cum as putea inreg corect... asta e dilema mea

stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

#8 Mesaj de stanm482 »

ar fi corect daca in loc sa inreg invoice-ul cum l-a faturat italianul

301=401 11275.26
4426=4427 2142.30
4092=401 - 11275.26
4426=4427 -2142.30

sa inreg doar

301=401 11275.26
4426=4427 2142.30 facand abstractie de avans deoarece nu il am facturat inainte ca sa il pot storna ?

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#9 Mesaj de eugen01 »

asta am zis si eu .La data platii avansului nu ati cumparat nimic(pe cont 301 sau 401) ati platit un avans pe care l-ati inregistrat corect in 409.Eu as recomanda sa luati legatura cu furnizorul pentru a reface invoice-ul.In sensul ca , acel acconto face referire la un document care nu a fost emis.
CF art.155 lit. O si de asemenea NormeM 72 art.155 al.5 pct.3

proforma nu este recunoscuta ca si document justificativ.

in fine... o simpla parere.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24105
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#10 Mesaj de balazse »

Sunt de acord cu Eugen01, ar trebuie sa iei legatura cu furnizorul si sa discutati aspectele enumerate mai sus.

stanm482
Mesaje: 127
Membru din: Joi Feb 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti S6

#11 Mesaj de stanm482 »

problema e ca am luat legatura cu furnizorul si a spus la ei asa lucreaza cu totata lumea si nu inteleg de ce am eu probleme...nu ma inteleg cu ei sa ini emita o factura de avans sau eventual sa imi modifica invoiceul fara ma mai scada acconto

nicai153
Mesaje: 30
Membru din: Lun Noi 13, 2006 1:00 am

#12 Mesaj de nicai153 »

Daca sunteti beneficiar al unei achizitii intracomunitare de bunuri, este bine sa cunoasteti faptul ca este obligatorie emiterea unei facturi pentru fiecare avans pe care il achitati inainte de data livrarii bunurilor comandate. Aceasta obligatie rezulta din Directiva nr. 112 din 28 noiembrie 2006 a C.E., fiind reglementata prin sect. 3 art. 220 alin. (4).

Emiterea facturii trebuie efectuata de furnizor, dar este permisa si cumparatorului! Daca sunteti cumparator, achitati un avans, dar nu ati primit in timp util o factura din partea furnizorului, emiteti o autofactura pe care o transmiteti acestuia.
Autofactura se emite atat de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cat si de catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA, dar obligate la plata taxei.

Daca nici furnizorul nu emite factura, dar nici cumparatorul nu emite autofactura, obligatia de a emite un astfel de document poate fi preluata de catre un tert, pe baza intelegerii intre partile participante la tranzactie. Deci nu conteaza cine emite fizic factura, important este ca acest document sa fie emis pentru inregistrarea si declararea operatiunilor economice efectuate.

In situatia in care factura este emisa de furnizor, pe factura trebuie inscrisa data incasarii avansului, fapt reglementat prin art. 226 alin. (7) din Directiva 112

Factura sau autofactura poate fi inscrisa in jurnalul pentru cumparari la coloana 11 (baza de impozitare) si coloana 12 (valoarea TVA) din modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata. In situatia in care firma dvs. achita in mod frecvent avansuri furnizorilor intracomunitari, recomandabila ar fi si inserarea a doua coloane noi destinate pentru „avansuri pentru achizitii intracomunitare“.
Pentru a asigura concordanta dintre evidenta contabila, respectiv rulajele conturilor 4426 si 4427 si evidenta fiscala, recomand inregistrarea acestor documente si in jurnalul pentru vanzari prin crearea a doua coloane pentru operatiuni cu cota standard TVA 19%: coloana 19 (baza de impozitare) si coloana 20 (valoarea TVA) in modelul orientativ prezentat prin O.M.E.F. nr. 1.372 din 6 mai 2008.

In baza operatiunilor declarate prin decontul de TVA cod 300 sau cod 301, plata avansurilor aferente achizitiilor intracomunitare de bunuri se declara trimestrial, la organul fiscal competent, prin formularul „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri“, cod 390, reglementat prin O.M.E.F. nr. 552 din 28 martie 2008, la sectiunea 2 lit. c).

Scrie răspuns