Declaratie pe proprie rapundere Legea 346/2004

Mesaj
Autor
ardeleann
Mesaje: 48
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

Declaratie pe proprie rapundere Legea 346/2004

#1 Mesaj de ardeleann »

Lege nr. 346 din 14/07/2004
Versiune actualizata pana la data de: 25/05/2006
privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii





Art. 5. - (1) Numărul mediu de salariaţi corespunde numărului mediu de persoane angajate în întreprindere în cursul anului, determinat pe bază lunară.
(2) Numărul mediu de salariaţi reprezintă media aritmetică simplă rezultată din suma efectivelor zilnice de salariaţi din luna respectivă - inclusiv zilele de repaus săptămânal şi sărbătorile legale -, împărţită la numărul total de zile calendaristice. Pentru fiecare zi de repaus săptămânal sau sărbătoare legală se vor lua în calcul efectivele de salariaţi din ziua lucrătoare precedentă, cu excepţia persoanelor al căror contract individual de muncă a încetat în acea zi.
(3) În efectivele zilnice de salariaţi avute în vedere la calcularea numărului mediu anual de salariaţi se includ salariaţii angajaţi pe durată nedeterminată, salariaţii temporari care lucrează în baza unui contract de punere la dispoziţie încheiat între întreprindere şi un agent de muncă temporară, pe durata acestui contract, proprietarii--directori, partenerii care desfăşoară o activitate permanentă în întreprindere şi care beneficiază de avantaje financiare oferite de întreprindere.
(4) Salariaţii cu program de lucru corespunzător unei fracţiuni de normă vor fi incluşi în numărul mediu, proporţional cu timpul de lucru prevăzut în contractul individual de muncă cu timp parţial.
(5) La calcularea numărului mediu anual de salariaţi nu se vor avea în vedere salariaţii al căror contract individual de muncă este suspendat pentru perioada luată în calcul, conform prevederilor legale, şi ucenicii şi elevii sau studenţii care urmează o formă de pregătire profesională pe bază de contract de ucenicie sau de formare profesională.
(6) Nu vor fi introduse/introduşi în numărul mediu anual de salariaţi salariatele/salariaţii aflate/aflaţi în concediu de maternitate sau parental.
(7) Numărul mediu anual de salariaţi se determină pe baza Registrului general de evidenţă a salariaţilor, întocmit şi completat conform prevederilor legale în vigoare.
__________
Alineatele (3), (5) şi (6) au fost modificate prin art. I pct. 6 (fost pct. 5) din O.G. nr. 27/2006, astfel cum a fost modificat prin Legea de aprobare nr. 175/2006.
- Alineatul (7) a fost introdus prin art. I pct. 7 (fost pct. 6) din O.G. nr. 27/2006.


Art. 6. - (1) Datele utilizate pentru calculul numărului mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri netă anuală şi activele totale sunt cele raportate în situaţiile financiare aferente exerciţiului financiar precedent, aprobate de adunarea generală a acţionarilor sau asociaţilor. (2) Dacă la data întocmirii situaţiilor financiare anuale întreprinderea nu se mai încadrează în plafoanele stabilite la art. 3 şi 4, aceasta nu îşi va pierde calitatea de întreprindere mică, mijlocie sau microîntreprindere decât dacă depăşirea acestor plafoane se produce în două exerciţii financiare consecutive.
(3) În cazul unei întreprinderi nou-înfiinţate, ale cărei situaţii financiare nu au fost aprobate, în condiţiile legii, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină în cursul exerciţiului financiar şi se declară pe propria răspundere de către reprezentantul/reprezentanţii întreprinderii în cauză.
(4) În calculul cifrei de afaceri nete anuale sumele selectate nu includ taxa pe valoarea adăugată şi alte taxe indirecte.
(5) În cazul unei întreprinderi autonome, datele, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, vor fi stabilite exclusiv pe baza situaţiilor financiare anuale ale întreprinderii respective.
(6) Datele, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, ale unei întreprinderi partenere sau legate cu o altă întreprindere se vor stabili pe baza situaţiilor financiare anuale şi a altor date ale întreprinderii ori, dacă există, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă, care se vor cumula cu datele oricărei întreprinderi partenere a întreprinderii în cauză, situată imediat în amonte sau în aval de aceasta, proporţional cu procentul de participare la capital ori cu procentul drepturilor de vot (cel mai ridicat dintre aceste procente).
(7) Datele prevăzute la alin. (6) se vor cumula în proporţie de 100% cu datele oricărei întreprinderi care este legată direct sau indirect de întreprinderea în cauză, dacă datele nu sunt deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
(8) Datele întreprinderilor partenere ale întreprinderii în cauză trebuie să provină din situaţiile financiare anuale proprii şi din celelalte date consolidate, dacă acestea există. La acestea se adaugă 100% din datele întreprinderilor legate de aceste întreprinderi partenere, cu excepţia cazului în care aceste date au fost deja incluse prin consolidare.
(9) Datele întreprinderilor cu care întreprinderea respectivă este legată trebuie să provină din situaţiile financiare anuale proprii şi din celelalte date consolidate, dacă acestea există. La acestea se adaugă, în mod proporţional, datele oricărei întreprinderi partenere a acestor întreprinderi legate, situată imediat în amonte sau în aval de acestea, cu excepţia cazului în care au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, într-o proporţie cel puţin egală cu procentul definit la alin. (6).
(10) Atunci când în evidenţele consolidate nu sunt incluse informaţii cu privire la numărul mediu anual de salariaţi al unei întreprinderi, cifrele privind numărul mediu anual de salariaţi se calculează prin cumularea proporţională a datelor aferente întreprinderilor partenere şi a datelor aferente întreprinderilor cu care întreprinderea respectivă este legată.
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 8 (fost pct. 7) din O.G. nr. 27/2006, astfel cum a fost modificat prin Legea de aprobare nr. 175/2006.


Art. 7. - Încadrarea în plafoanele referitoare la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se stabilesc pe baza unei declaraţii pe propria răspundere a reprezentantului/reprezentanţilor legal/legali al/ai întreprinderii interesate în încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, conform modelului prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta lege. __________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 9 (fost pct. 8) din O.G. nr. 27/2006.


Art. 8. - (1) Controlul respectării prevederilor prezentei legi referitoare la stabilirea numărului mediu anual de salariaţi se exercită de Inspecţia Muncii, pe baza datelor din Registrul general de evidenţă a salariaţilor şi a evidenţelor proprii.
(2) Controlul respectării prevederilor prezentei legi referitoare la declararea cifrei de afaceri nete anuale şi a activelor totale se exercită de Ministerul Finanţelor Publice, pe baza situaţiilor financiare anuale.
(3) În cazul descoperirii unor neconcordanţe între declaraţia pe propria răspundere şi situaţia reală, organele de control încheie procese-verbale de constatare a faptelor care încalcă dispoziţiile legale, în condiţiile legii, şi sesizează organele de urmărire penală competente atunci când există indiciile săvârşirii unei infracţiuni.
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 91 din O.G. nr. 27/2006, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 175/2006.
...................................................


__________
ANEXA 1
Anexa a fost introdusă prin art. I pct. 14 (fost pct. 13) din O.G. nr. 27/2006.


DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii


I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii ............................................................................................ Adresa sediului social ............................................................................................ Cod unic de înregistrare ............................................................................................ Numele şi funcţia ............................................................................................ (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)



II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii: [ ] Întreprindere autonomă. În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doardin situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia,fără anexa nr. 2. [ ] Întreprindere parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelorcalculelor efectuate conform anexei nr. 2, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa ladeclaraţie. [ ] Întreprindere legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelorefectuate conform anexei nr. 2, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.



III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Exerciţiul financiar de referinţă2) │├─────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤│ Numărul mediu anual │ Cifra de afaceri anuală netă │ Active totale ││ de salariaţi │ (mii lei/mii Euro) │ (mii lei/mii Euro) │├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤└─────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul [ ] Nufinanciar anterior, datele financiare au [ ] Da (în acest caz se va completa şi se vaînregistrat modificări care determină încadrarea ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiulîntreprinderii într-o altă categorie (respectiv financiar anterior)micro-întreprindere, întreprindere mică,mijlocie sau mare).Semnătura ..................................................................................... (numele şi funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea) Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme curealitatea. Data întocmirii .................................... Semnătura ..........................................



___________
1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din prezenta lege.
2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.


STIMATI COLEGI IMI POATE SPUNE CINEVA DACA A DEPUS CINEVA ACEASTA ANEXA SI UNDE , LA CARE INSTITUTIE A STATULUI...ca finantele nici nu stiu de prevederea art.8 din lege...dar cate nu stiu ei si stim doar noi...pe ei nu-i ustura buzunarul niciodata...insa pe noi zilnic


Multumesc

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Nu aş vrea să spun o prostie, dar cred că acea declaraţie nu trebuie depusă undeva anume.

Şi am să mă şi explic de ce cred aşa ceva:
-cititind legea 346/2004 se remarcă faptul că IMM-urile pot beneficia de anumite facilităţi: spre exemplu pot participa la achiziţii publice cu prioritate beneficiind şi de anumite facilităţi, pot beneficia de servicii de formare profesională, etc.

De aceea cred că, în spiritul legii, acea declaraţie este o declaraţie standard pe care o societate ce se încadrează în prevederile acestei legi, indiferent că e microintreprindere, intreprindere mică sau mijlocie, trebuie să o depună instituţiei care o solicită tocmai pentru ca solicitantul să poată judeca dacă societatea face parte sau nu din categoria IMM-urilor beneficiind astfel de facilităţile prevăzute de această lege.
Spre exemplu în cazul unei achiziţii publice, organizatorul o poate solicita unei societăţi pentru a-i putea acorda facilitatea specifică IMM-urilor.
ITM-ul şi MF-ul, din punctul de vedere al acestei legi, au rol doar de a verifica veridicitatea datelor declarate de către o societate prin acea declaraţie, fiind instituţiile ce pot certifica corectitudinea datelor ce constituie de altfel criteriul de încadrare în categoria IMM.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

dindirig
Mesaje: 30
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#3 Mesaj de dindirig »

Banca Comerciala Romana a cerut o asemenea decalaratie, celor ce au cont deschis la ei.

ardeleann
Mesaje: 48
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#4 Mesaj de ardeleann »

tomac

Multumesc pt.raspuns...

As semnala ceva si te rog sa analizezi dar si ceilalti...
TI SE PARE NORMAL STIMATE COLEG CA ( in bulibaseala creata cu trimestru ...nu-i 0.10 publicat etc ):
-o functionara de birou sau de ghiseu sa stabileasca prin intrebarea "stupida" Ai sub noua angajati? Da , atunci pui la trimestru D100...
-la modul verbal adresat catre agentul economic nu depuneti D100 daca sunteti micro. decat la trimestru ca veti corecta si vectorul fiscal cand apare 0.10...de platit platiti cum vreti lunar , trimestrial...( cata bulibaseala ). Vai de investitorul strain...care saracu oricum nu ne intelegea " originalitatea" damboviteana in materie dar debutul acestui an le-a intrecut pe toate...
-poate o terta persoana care nu reprezinta legal societatea sa-si asume responsabilitatea declararii cifrei de afaceri nete anuale, nr. mediu de salariati sau activele totale sau alte date din situatiile financiare anuale pana ce acestea nu au fost aprobate de adunarea generala a actionarilor/asociatilor.Cand au loc aceaste adunari?...Acum in cursul lunii martie la marea majoritate a soc.comerciale...
-STII cum e asta?...intr-o zi vecinul din dreapta s-a inteles cu vecinul din stanga sa-mi evalueze casa s-o vanda si sa imparta banii si eu sa nu stiu cat de fericit m-au facut...
-TOMAC tu semnezi o amenda data de o institutie ( ANAF , sanatate, itm...) in calitatea ta de prestator de servicii fin.-contab. sau consultant pt. un client de-al tau? ... Accepti pt. evitarea birocratiei " cica" sa fii trecut in procesul verbal ca reprezentant legal al clientului tau?...
Am pomenit ITM-ul in randul de mai sus dar nu e cazul pt. ca ei nu eludeaza aspectul juridic al problemei in materie de reprezentare, mandat si alte prevederi ale codului civil...

Gata ca avem prea mult de lucru pt. a pierde vremea cu omisiuni, mici rautati si alte cele...clientii ne cer mai multa luciditate pt. ca s-au convins nu odata ca de la institutiile statului n-ai ce astepta decat o " hibernare" lunga chiar si-n toiul verii...

TOMAC
studiu de caz

sc x srl
ob.de activitate : Dezvoltare promovare imobiliara
31.12.2006-Vanzare active( terenuri+cladiri)=4.000.000 eur
NR.mediu angajati=1
31.12.2006-Active nete ( cladiri )=300.000 eur
31.12.2006-Veniturii din chirii=66.600 ron
Situatii financiare anuale intocmite cf. ORD.1752

intrebari?
Incadrare categ. microntrepeinderi cf. lui 346 sau nu?
D100 trimestru sau lunar?

Scrie răspuns