Noutati legislative

Scrie răspuns
Mesaj
Autor
Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11916
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#16 Mesaj de septimiuv »

are cineva chestia asta: ORDIN nr.221 din 4 noiembrie 2005
pentru aprobarea Normelor metodologice privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate
... ?se refera la declaratia de sanatate... dar nu il gasesc pe net si la munca ajung miercuri

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#17 Mesaj de tomac »

Inca nu il am in Legis, dar ti-l trimit daca il primesc. Nu este publicat nici pe www.casan.ro
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11916
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#18 Mesaj de septimiuv »

ORDIN nr.1.752 din 17 noiembrie 2005
al ministrului finanţelor publice pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene


Textul actului publicat în M.Of. nr. 1080/30 noi. 2005



În temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 43 din Hotărârea Guvernului nr.208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă reglementările contabile conforme cu directivele europene, cuprinse în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Reglementările prevăzute la alin. (1) cuprind Reglementă rile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi Reglementările contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene.
Art. 2. - (1) Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene se aplică de persoanele juridice prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată.
(2) Subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul în România, precum şi sediile permanente din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, potrivit reglementărilor menţionate la alin. (1).
Art. 3. - (1) Persoanele juridice care la data bilanţului depăşesc limitele a două dintre următoarele 3 criterii, denumite în continuare criterii de mărime:
• total active: 3.650.000 euro;
• cifra de afaceri netă: 7.300.000 euro;
• număr mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50
• întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
o bilanţ;
o cont de profit şi pierdere;
o situaţia modificărilor capitalului propriu;
o situaţia fluxurilor de trezorerie;
o note explicative la situaţiile financiare anuale.
(2) Persoanele juridice care la data bilanţului nu depăşesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute la alin. (1) întocmesc situaţii financiare anuale simplificate care cuprind:
• bilanţ prescurtat;
• cont de profit şi pierdere;
• note explicative la situaţiile financiare anuale simplificate.
Opţional, ele pot întocmi situaţia modificărilor capitalului propriu şi/sau situaţia fluxurilor de trezorerie.
(3) Potrivit legii contabilităţii, situaţiile financiare anuale trebuie însoţite de o declaraţie scrisă de asumare a răspunderii conducerii persoanei juridice pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale în conformitate cu Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene.
(4) Persoanele juridice care au întocmit situaţii financiare anuale simplificate vor întocmi situaţiile financiare anuale prevăzute la alin. (1) numai dacă în două exerciţii financiare consecutive depăşesc limitele a două dintre cele 3 criterii de mărime prevăzute la alin. (1). Persoanele juridice care au întocmit situaţiile financiare anuale prevăzute la alin. (1) vor întocmi situaţii financiare anuale simplificate numai dacă în două exerciţii financiare consecutive nu depăşesc limitele a două dintre cele 3 criterii de mărime prevăzute la alin. (1).
Art. 4. - Pentru situaţiile financiare ale anului 2006, întocmite potrivit Reglementărilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene, încadrarea în criteriile de mărime prevăzute la art. 3 alin. (1) se efectuează la sfârşitul exerciţiului financiar al anului 2006, pe baza indicatorilor determinaţi din situaţiile financiare ale anului 2005.
Art. 5. - (1) Situaţiile financiare anuale întocmite de persoanele juridice prevăzute la art. 3 alin. (1) sunt auditate potrivit legii.
(2) Fac obiectul auditului financiar şi situaţiile financiare anuale întocmite de entităţile de interes public, astfel cum sunt definite potrivit legii.
(3) Situaţiile financiare anuale simplificate sunt verificate potrivit legii.
Art. 6. - Prevederile art. 3 alin. (2) nu se aplică de către societăţile comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, astfel cum este definită de legislaţia în vigoare privind piaţa de capital.
Art. 7. - (1) Situaţiile financiare anuale consolidate sunt elaborate în conformitate cu Reglementările contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene.
(2) O societate-mamă trebuie să întocmească situaţii financiare anuale consolidate dacă aceasta face parte dintr-un grup de societăţi şi îndeplineşte una dintre următoarele condiţii:
a) deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau asociaţilor într-o altă societate denumită filială;
b) este acţionar sau asociat al unei societăţi şi majoritatea membrilor organelor de administraţie, conducere şi de supraveghere ale societăţii în cauză (filială), care au îndeplinit aceste funcţii în cursul exerciţiului financiar, în cursul exerciţiului financiar precedent şi până în momentul întocmirii situaţiilor financiare anuale consolidate, au fost numiţi doar ca rezultat al exercitării drepturilor lor de vot;
c) este acţionar sau asociat al unei societăţi şi deţine singură controlul asupra majorităţii drepturilor de vot ale acţionarilor sau asociaţilor societăţii, ca urmare a unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi;
d) este acţionar sau asociat şi are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra filialei, în temeiul unui contract încheiat cu societatea în cauză sau al unei clauze din actul constitutiv sau statut, dacă legislaţia aplicabilă filialei permite astfel de contracte sau clauze;
e) societatea-mamă deţine puterea de a exercita sau exercită efectiv o influenţă dominantă ori control asupra unei filiale;
f) este acţionar sau asociat şi are dreptul de a numi ori de a revoca majoritatea membrilor organelor de administraţie, conducere sau de supraveghere ale filialei; sau
g) societatea-mamă şi filiala sunt conduse pe o bază unificată de către societatea-mamă.
Art. 8. - (1) O societate-mamă este scutită de la întocmirea situaţiilor financiare anuale consolidate dacă, la data bilanţului consolidat, societăţile comerciale care urmează să fie consolidate nu depăşesc împreună, pe baza celor mai recente situaţii financiare anuale ale acestora, limitele a două dintre următoarele 3 criterii:
• total active: 17.520.000 euro;
• cifra de afaceri netă: 35.040.000 euro;
• număr mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 250.
(2) Scutirea prevăzută la alin. (1) nu se aplică dacă una dintre filialele care urmează să fie consolidate este o societate comercială ale cărei valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind piaţa de capital.
(3) Condiţiile în care o societate-mamă este scutită de la obligaţia întocmirii situaţiilor financiare anuale consolidate sunt prevăzute în Reglementările contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene.
Art. 9. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2006.
Art. 10. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:
• Ordinul ministrului finanţelor publice nr.94/2001 pentru aprobarea Reglementărilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.85 din 20 februarie 2001, cu modificările şi completările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanţelor publice nr.306/2002 pentru aprobarea Reglementărilor contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.279 şi nr. 279 bis din 25 aprilie 2002, cu modificările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1.827/2003 pentru modificarea şi completarea unor reglementări în domeniul contabilităţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.53 din 22 ianuarie 2004;
• prevederile art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1.775/2004 privind unele reglementări în domeniul contabilităţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.27 şi nr. 27 bis din 10 ianuarie 2005;
• Ordinul ministrului finanţelor nr.772/2000 de aprobare a Normelor privind consolidarea conturilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.374 din 11 august 2000, cu modificările ulterioare;
• Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1.988/2001 privind nivelul cifrei de afaceri de la care există obligaţia persoanelor juridice de a încheia contracte pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.662 din 22 octombrie 2001;
• prevederile pct. 44 din Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1.753/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1.174 din 13 decembrie 2004;
• orice alte dispoziţii contrare prezentului ordin.
Art. 11. - Direcţia de reglementări contabile va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 12. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucureşti, 17 noiembrie 2005.
Nr. 1.752.

*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1.080 bis abonament, care se poate achiziţiona şi de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.


meserie taticuuuuu... meserie !!!

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

O taxa noua

#19 Mesaj de tomac »

A aparut OUG 158/17.11.2005, publicata in Mof 1074/29.11.2005.
OUG 158/2005, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, reglementeaza aparitia unei noi contributii de 0.75% aplicata la fondul de salarii :cry: :evil: :twisted:
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Noile cote la CAS si somaj pentru anul 2006

#20 Mesaj de tomac »

Am modificat postul.
Berea de Craciun isi spune cuvintul si in prima zi de lucru dupa :lol:

Ai dreptate Septimiu. Trebuia citit si art.21 din Legea 19 (Diferenta pt.angajator e 30-9.5)
Legea 380/15.12.2005, publicata in M.Of.1150/19.12.2005
ART. 21
(1) In baza art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006 cotele de contributie de asigurari sociale se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) pentru conditii normale de munca 30%;
b) pentru conditii deosebite de munca 35%;
c) pentru conditii speciale de munca 40%.

(2) Cota contributiei individuale de asigurari sociale, datorata potrivit art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 9,5%, indiferent de conditiile de munca.
ART. 22
In baza art. 29 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006 se stabilesc urmatoarele cote ale contributiilor:
a) contributia datorata de angajatori conform art. 26 din lege este de 2,5%;
b) contributia individuala datorata conform art. 27 din lege este de 1%;
c) contributia datorata conform art. 28 din lege de persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj este de 3,5%.
Ultima oară modificat Mar Dec 27, 2005 1:16 pm de către tomac, modificat 1 dată în total.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11916
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#21 Mesaj de septimiuv »

cred ca n-ai inteles spilu :D

uite ce zice Ordonanta de urgenta 139 din 29 dec 2004 care face referire la cotele pe 2005:

(1) In baza art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006 cotele de contributie de asigurari sociale se stabilesc dupa cum urmeaza:
1) pt conditii conrmale de munca 31.5 %

deci, cei 30% includ si cei 9.5 :D

spor la dicstractii

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#22 Mesaj de tomac »

septimiuv scrie:cred ca n-ai inteles spilu :D
Ba da, da' mai tirziu. :lol: :oops:

septimiuv scrie:spor la dicstractii
Multam', la fel. Desi pe mine ma asteapta citeva zile de "foc" sa zic asa, ca unde lucrez eu se schimba o gramada de chestii asa ca ar trebui sa o las mai moale cu distractiile
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Salariul minim pentru 2006

#23 Mesaj de tomac »

HOTARARE nr. 1.766 din 22 decembrie 2005
pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.182 din 28 decembrie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al art. 159 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

ART. 1
Incepînd cu data de 1 ianuarie 2006, salariul de baza minim brut pe tara garantat în plata se stabileste la 330 lei (RON) lunar, pentru un program complet de lucru de 169,333 ore în medie pe luna în anul 2006, reprezentînd 1,95 lei (RON)/ora.
ART. 2
(1) Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de baza, potrivit încadrarii, nu poate fi inferior nivelului salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata, prevazut la art. 1.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), salariul de baza sau, dupa caz, coeficientii de ierarhizare în baza carora se stabilesc salariile de baza pentru functiile în care este încadrat personalul respectiv se majoreaza în mod corespunzator.
ART. 3
Nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata, stabilit potrivit art. 1, nu modifica cuantumul drepturilor salariale existente la data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri, stabilite prin contractele colective de munca, contractele individuale de munca sau prin alte acte normative, în functie de nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata.
ART. 4
(1) Stabilirea, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de munca, de salarii de baza sub nivelul celui prevazut de art. 1 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei (RON) la 2.000 lei (RON).
(2) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii prevazute la alin. (1) se fac de catre personalul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, al Inspectiei Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca judetene si al municipiului Bucuresti, împuternicit, dupa caz, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 5
(1) Prezenta hotarâre intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2006.
(2) La data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri, Hotarârea Guvernului nr. 2.346/2004 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara, publicata în Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2005, se abroga.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------
Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul finantelor publice,
Catalin Doica,
secretar de stat

Bucuresti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.766.
-------------
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#24 Mesaj de tomac »

HOTARÂRE nr. 1.768 din 22 decembrie 2005
privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.183 din 28 decembrie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

ART. 1
In vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, se va desfasura activitatea de preluare din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente care, conform legii, sunt utilizate la calculul pensiilor.
ART. 2
(1) Persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit prevederilor legale, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitie casei teritoriale de pensii pe a carei raza teritoriala îsi au domiciliul sau sediul.
(2) Carnetele de munca puse la dispozitie caselor teritoriale de pensii conform prevederilor alin. (1) trebuie sa fie completate cu toate înscrierile pana la data de 1 aprilie 2001 si sa fie certificate de autoritatile abilitate, potrivit legii.
(3) Carnetele de munca vor fi însotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte codul numeric personal.

(4) Dupa încheierea operatiunilor de înregistrare a datelor, carnetele de munca, în original, se predau detinatorilor de la care au fost preluate.
(5) Procedurile practice de preluare a carnetelor de munca de catre casele teritoriale de pensii, graficul predarii-preluarii, precum si orice alte operatiuni necesare bunei desfasurari a acestei activitati se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
ART. 3
(1) Pentru realizarea activitatii de preluare a datelor din carnetele de munca sau din alte documente complementare necesare dovedirii stagiului de cotizare, se autorizeaza contractarea de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu Institutul National de Cercetare ştiintifica în Domeniul Muncii si Protectiei Sociale, denumit în continuare institut, a unor servicii ce urmeaza sa fie prestate de catre acesta.
(2) Activitatea prevazuta la art. 1 se desfasoara pe o perioada de 2 ani, începând cu data intrarii în vigoare a contractului de prestari de servicii dintre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si institut.
ART. 4
Serviciile care fac obiectul contractului si care urmeaza sa fie prestate de institut constau în:
a) activitati de culegere si introducere a datelor pe calculator;
b) activitati de verificare a modului de preluare a datelor;
c) alte activitati legate de crearea si actualizarea bazei de date privind stagiile de cotizare;
d) activitati conexe operatiunilor prevazute la lit. a)-c).
ART. 5
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale va acoperi integral costurile aferente tuturor serviciilor efectuate de catre institut, inclusiv cheltuielile de regie generala ale acestuia.
ART. 6
(1) Numarul maxim de personal pe care îl poate utiliza institutul pentru efectuarea serviciilor prevazute la art. 4 este de 2.300.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) va fi instruit de catre specialisti din cadrul caselor teritoriale de pensii si îsi va desfasura activitatea sub coordonarea directa a conducerii executive a caselor teritoriale de pensii.
ART. 7
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, prin casele teritoriale de pensii, va pune la dispozitie institutului spatiile necesare desfasurarii serviciilor prevazute la art. 4, facilitati legate de mobilier, logistica, consumabile, tehnica de calcul si comunicatii, precum si informatiile legislative necesare îndeplinirii sarcinilor.
ART. 8
Fondurile necesare derularii contractului încheiat potrivit prevederilor art. 3 se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, de la capitolul 68.03 "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Bunuri si servicii", în conditiile legii.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------------
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucuresti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.768.
___________
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Modificare Ordin 221/2005

#25 Mesaj de tomac »

S-a modificat deja Ordinul 221/2005 cu CASS:
ORDIN nr. 269 din 28 decembrie 2005
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 221/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contributia de asigurari sociale de sanatate
EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.193 din 30 decembrie 2005


In temeiul prevederilor:
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare,
având în vedere:
- dispozitiile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Referatul de aprobare nr. 2.208/2.494 din 28 decembrie 2005,

presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite prezentul ordin.

ART. I
Normele metodologice privind contributia de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 221/2005, publicat în Monitorul Oficial al Romîniei, Partea I, nr. 1.064 din 28 noiembrie 2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Veniturile asimilate salariilor cuprind:"
2. Alineatul (1) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Veniturile realizate de persoane autorizate potrivit legii sa desfasoare activitati independente asupra carora se calculeaza contributia sunt veniturile din activitati desfasurate de persoane fizice în baza unei autorizatii eliberate în acest sens, realizate în mod individual si/sau într-o forma de asociere."
3. Alineatul (4) al articolului 6 se abroga.
4. Alineatul (3) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pentru veniturile realizate din activitati desfasurate de persoane care exercita profesii libere sau autorizate potrivit legii sa desfasoare activitati independente, contributia de 6,5% se plateste de persoana care le realizeaza."
5. Alineatul (3) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul în care contribuabilii care realizeaza venituri din profesii libere sau sunt autorizati sa desfasoare activitati independente, la finele anului, înregistreaza pierderi sau realizeaza venituri la nivelul fiecarei luni sub nivelul salariului de baza minim brut pe tara, contributia se calculeaza prin aplicarea cotei de 6,5% la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara pentru fiecare luna, daca este singurul venit asupra caruia se calculeaza contributia."
6. Titlul sectiunii a 4-a va avea urmatorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 4-a
Asiguratii beneficiari ai indemnizatiei de somaj"
7. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Beneficiarii indemnizatiei de somaj sunt asigurati în sistemul asigurarilor sociale de sanatate, iar contributia baneasca lunara în cota de 6,5% se aplica asupra indemnizatiei de somaj si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj."
8. Alineatul (2) al articolului 11 se abroga.
9. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru veniturile impozabile din dividende, obligatia platii contributiei de 6,5% revine persoanelor fizice beneficiare ale acestor venituri. Contributia pentru veniturile din dividende se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei în care s-a facut plata dividendelor."
10. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Prin sintagma alte venituri care se supun impozitului pe venit prevazuta la art. 51 alin. (2) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se întelege veniturile impozabile prevazute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, altele dec?t cele prevazute la art. 51 alin. (2) lit. a)-d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."
11. Alineatul (5) al articolului 14 se abroga.
12. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Contributiile pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se calculeaza dupa urmatoarea formula:

Salariul de baza minim brut pe tara x 2 x 6,5% Numarul de zile lucratoare
------------------------------------------------- x în care s-a aflat în
Numarul de zile lucratoare din luna situatiile prevazute la
în care se face calculul art. 6 alin. (2) lit. b),
din luna pentru care se
face calculul"

13. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru perioada în care indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca nu se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, angajatorul are obligatia de a plati contributia de 7% raportat la fondul de salarii pentru salariatii aflati în aceasta situatie."
14. Alineatul (3) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Angajatorii vor retine din contributia datorata bugetului asigurarilor sociale de stat sumele calculate potrivit alin. (1)."
15. Alineatul (7) al articolului 18 se abroga.
16. Alineatul (4) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Termenele de plata a contributiilor la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate sunt stabilite, în cazul angajatorilor, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza plata drepturilor salariale lunare."
17. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Listele privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate se vor depune la casele de asigurari de sanatate pe suport electronic si pe suport hîrtie (listate la imprimanta, semnate si stampilate), însotite de dovada platii contributiilor."
18. La alineatul (2) al articolului 20, prima liniuta va avea urmatorul cuprins:
"- anexa nr. 3a) contine datele aferente asiguratilor;"
19. Alineatele (4) si (5) ale articolului 21 se abroga.
20. Dupa articolul 23 se introduc doua noi articole, articolele 24 si 25, cu urmatorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Dispozitiile art. 15 alin. (1)-(3) si alin. (5) sunt aplicabile pana la data de 1 ianuarie 2006.
(2) Incepînd cu data de 1 ianuarie 2006, contributia persoanelor aflate în concediu pentru cresterea copilului pana la varsta de 2 ani si în cazul copilului cu handicap pana la împlinirea vârstei de 3 ani se calculeaza prin aplicarea cotei de 6,5% asupra sumei reprezentînd valoarea a de doua ori salariul de baza minim brut pe tara, garantat în plata, si se suporta de la bugetul de stat în conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei în vederea cresterii copilului.
Art. 25. - Incepînd cu data de 1 ianuarie 2006 cota de contributie pentru concedii si indemnizatii, destinata platii indemnizatiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, este de 0,75% aplicata la fondul de salarii sau, dupa caz, la drepturile reprezentînd indemnizatie de somaj ori asupra veniturilor supuse impozitului pe venit si se achita la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate."
21. La anexele nr. 3a) si 4, a doua mentiune din subsol va avea urmatorul cuprins:
"**) Se va mentiona categoria de asigurat (S - salariat, ACC salariat norma partiala, CM - concedii acordate în baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005)."

ART. II
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al Romîniei, Partea I.

Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Cristian Vladescu

Bucuresti, 28 decembrie 2005.
Nr. 269.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#26 Mesaj de tomac »

A aparut si:

ORDIN nr. 2.009 din 28 decembrie 2005
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.194 din 30 decembrie 2005

precum si

ORDONANTA DE URGENTA nr. 196 din 22 decembrie 2005
privind Fondul pentru mediu
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.193 din 30 decembrie 2005

extrase din OUG 196/22.12.2005:
CAP. III
Veniturile Fondului pentru mediu
ART. 9
(1) Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:
a) o contributie de 3% din veniturile realizate din vânzarea deseurilor feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri, persoane fizice sau juridice. Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici colectori si/sau valorificatori, autorizati potrivit legislatiei în vigoare privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;
b) taxele pentru emisiile de poluanti în atmosfera, încasate de la operatori economici, în cuantumul prevazut în anexa nr. 1;
c) taxele încasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru depozitarea deseurilor valorificabile, în limitele prevazute în anexa nr. 2;
d) o taxa de 1 leu (RON)/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piata nationala de catre producatorii si importatorii de bunuri ambalate si ambalaje de desfacere;
e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind periculoase pentru mediu, prevazute în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotar?rea Guvernului nr. 490/2002, comercializate de catre producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate la producerea medicamentelor;
f) în cazul vânzarii masei lemnoase pe picior, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vânzare a acesteia. Suma se încaseaza de vânzator de la cumparator odata cu valoarea masei lemnoase si se varsa de catre acesta la Fondul pentru mediu;
g) în cazul exploatarii masei lemnoase pe picior de catre administratorul, respectiv proprietarul padurii, prin activitate proprie sau prin intermediul unui prestator de servicii, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vânzare a sortimentelor de lemn obtinute si se achita de administratorul, respectiv proprietarul padurii;
h) contributia pentru prelucrarea lemnului se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vânzare a produselor obtinute si se achita de operatorul economic care a realizat prelucrarea lemnului;
i) o taxa de 1 leu (RON)/kg anvelopa, încasata de la producatorii si importatorii care introduc pe piata anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizarii;
j) o contributie de 3% din suma care se plateste anual pentru gestionarea fondurilor de vanatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vanatoare;
k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau juridice romane ori straine si a organizatiilor sau organismelor internationale;
l) sumele încasate din rambursarea finantarilor acordate, dobînzi, penalitati de întârziere, alte operatiuni financiare derulate din sursele financiare ale Fondului pentru mediu;
m) sumele încasate de la manifestari organizate în beneficiul Fondului pentru mediu;
n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a autorizatiilor de mediu;
o) dobînzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului pentru mediu.
(2) Administratia Fondului gestioneaza si alte venituri aprobate prin hotar?re a Guvernului.
ART. 10
(1) In cazul utilizarii de catre operatorii economici a deseurilor industriale reciclabile, ca materii prime secundare, în proportie de cel putin 50%, sumele stabilite la art. 9 alin. (1) lit. b) nu se platesc.
(2) Taxele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si i) se platesc numai în cazul neîndeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje, respectiv obiectivul de gestionare a anvelopelor uzate prevazute în legislatia în vigoare, plata facîndu-se pe diferenta dintre obiectivul anual si obiectivul realizat efectiv de catre operatorii economici responsabili.
(3) Operatorii economici producatori si importatori de bunuri ambalate si de ambalaje de desfacere si operatorii economici responsabili pentru gestionarea anvelopelor uzate sunt obligati sa calculeze si sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei în care s-a desfasurat activitatea, diferenta dintre obiectivul calculat utilizînd procentajul stabilit prin legislatia în vigoare ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv realizat.
(4) Nivelul contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-j) se actualizeaza prin hotar?re a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(5) Baza de calcul la care se aplica procentele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a), e), f), g), h) si j) reprezinta valoarea de vânzare, exclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta.
(6) Contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. f) va fi inclusa în contractele de vânzare a masei lemnoase pe picior.
ART. 11
(1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c), e), f), g) si h) se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei în care s-a desfasurat activitatea.
(2) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), i) si j) se declara si se platesc anual de catre persoanele juridice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 ianuarie a anului urmator.
(3) Declaratia se depune sau se transmite la Administratia Fondului, iar plata se realizeaza într-un cont distinct deschis la trezorerie pe numele acesteia.
(4) Modelul si continutul declaratiilor la Fondul pentru mediu, prevazute la art. 10 alin. (3) si la alin. (1) si (2) din prezentul articol, se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 12
(1) Contributiile si taxele ce se constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu se gestioneaza de catre Administratia Fondului si urmeaza regimul juridic al impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor sume datorate bugetului general consolidat, reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Activitatea privind declararea, stabilirea, verificarea si colectarea, inclusiv solutionarea contestatiilor privind contributiile si taxele la Fondul pentru mediu datorate de catre persoanele juridice si fizice, precum si îndeplinirea masurilor asiguratorii si procedura de executare silita se realizeaza de catre Administratia Fondului în conditiile Codului de procedura fiscala. Administratia Fondului are calitatea de creditor bugetar.
(3) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitori a obligatiilor de plata prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-j) se datoreaza dobînzi si penalitati de întârziere egale cu cele datorate pentru neachitarea la termen a obligatiilor fiscale.
(4) In cazul neachitarii la scadenta a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, Administratia Fondului procedeaza la aplicarea masurilor de recuperare a creantelor prin executare silita.
(5) Administratia Fondului poate constitui un fond pentru acordarea de stimulente personalului, prin:
a) retinerea unei cote de 5% din sumele încasate prin executare silita sau în cadrul procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;
b) aplicarea unei cote de 15% asupra dobînzilor si penalitatilor de întârziere, stabilite cu titlu definitiv în timpul controlului si încasate de catre Administratia Fondului, pentru diferentele constatate.
(6) Totalul fondului de stimulente constituit conform alin. (5) se repartizeaza astfel:
a) o cota de 85% pentru Administratia Fondului;
b) o cota de 15% pentru autoritatea publica centrala pentru protectia mediului.
(7) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
--------
CAP. V
Sanctiuni
ART. 15
(1) Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
(2) Nedepunerea la termen a declaratiilor lunare privind obligatiile la Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei (RON) la 2.500 lei (RON).
ART. 16
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se fac de catre personalul de specialitate din cadrul Administratiei Fondului si al Garzii Nationale de Mediu, prin unitatile sale teritoriale.
(2) Contraventiilor prevazute în prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAP. VI
Dispozitii tranzitorii si finale
ART. 17
Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-k) se stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Mi se face rau. Inca o declaratie :(

#27 Mesaj de tomac »

A mai aparut o declaratie. De data asta pentru comisionul de la ITM. Si mai trebuie depusa si una inventar pentru comisionul restant.
Ce sa asculti Parazitii, mai bine cinti ca ei pe la institutiile astea ale statului :twisted: :twisted: :twisted:

-------------------
LEGE nr. 403 din 27 decembrie 2005
pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 9 ianuarie 2006


Parlamentul Rominiei adopta prezenta lege.

ART. I
Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, publicata in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca de pe raza unde isi desfasoara activitatea, inclusiv la punctele de lucru, daca sunt in alt judet decit in cel unde societatea comerciala isi are sediul:
a) actele privind incheierea, executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora."
2. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10. - (1) La solicitarea unor angajatori care au posibilitatea de a pastra si completa carnetele de munca ale salariatilor, inspectoratele teritoriale de munca pot aproba ca aceste operatiuni sa fie efectuate de catre acesti angajatori.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au urmatoarele obligatii:
a) sa prezinte lunar la inspectoratul teritorial de munca dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora;
b) sa prezinte carnetele de munca ale salariatilor la inspectoratele teritoriale de munca, la incetarea contractelor individuale de munca ale acestora, in vederea certificarii inscrierilor efectuate."
3. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Contractele individuale de munca incheiate de cetatenii romani cu misiunile diplomatice si cu oficiile consulare straine cu sediul in Rominia, precum si cu reprezentantele din Rominia ale unor firme, asociatii, fundatii sau organizatii cu sediul in strainatate se inregistreaza la Inspectoratul Teritorial de Munca al Municipiului Bucuresti, respectiv la inspectoratele teritoriale de munca unde isi au sediul misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Rominia, precum si reprezentantele din Rominia ale unor firme, asociatii, fundatii sau organizatii cu sediul in strainatate.
(2) Carnetele de munca ale cetatenilor romani mentionati la alin. (1) se pastreaza si se completeaza de Inspectoratul Teritorial de Munca al Municipiului Bucuresti, respectiv de inspectoratele teritoriale de munca."
4. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pentru prestarea serviciilor prevazute in prezenta lege, inspectoratele teritoriale de munca vor percepe un comision stabilit dupa cum urmeaza:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii, angajatorilor carora le pastreaza si le completeaza carnetele de munca;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii, angajatorilor carora le presteaza serviciile prevazute la art. 10, constind in verificarea si certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate de catre acestia.
(2) Angajatorii prevazuti la art. 9 si 10 au obligatia sa calculeze comisionul si sa depuna lunar la inspectoratul teritorial de munca o declaratie fiscala privind stabilirea comisionului. Plata comisionului si depunerea declaratiei se vor efectua pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care este datorat.
(3) Modelul declaratiei fiscale prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I.
(4) Sumele reprezentind comisionul prevazut la alin. (1) constituie venituri proprii ale Inspectiei Muncii, se pastreaza la Trezoreria Statului si sunt purtatoare de dobanda."
5. La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins:
"(3) Impotriva actelor de control referitoare la modul de calcul al comisionului datorat si al penalitatilor aferente acestuia, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, se poate formula contestatie, care se solutioneaza de catre organul emitent.
(4) Prin derogare de la prevederile art. 3 alin. (2) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, in cazul controalelor care au ca obiectiv depistarea muncii fara forme legale, registrul unic de control se completeaza dupa efectuarea acestora."
6. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14. - Nerespectarea de catre angajator a prevederilor art. 8, 9, ale art. 10 alin. (2) si ale art. 12 alin. (2) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON)."
7. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 lei (RON) la 9.000 lei (RON) refuzul angajatorului de a permite intrarea in incinta unitatii a organelor de control prevazute la art. 13 ori de a pune la dispozitie acestora documentele solicitate."
8. La articolul 17, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prevederile art. 14 si 16 referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."
9. La articolul 17, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii ori comunicarii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii prevazut de lege, corespunzator faptei pentru care a fost sanctionat, agentul constatator facind mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal."
10. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 1 an sau cu amenda penala fapta persoanei care in mod repetat stabileste pentru angajatii incadrati in baza contractului individual de munca salarii sub nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, prevazut de lege.
(2) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza si infractiunea constind in refuzul repetat al unei persoane de a permite, potrivit legii, accesul inspectorilor de munca in oricare dintre spatiile unitatii sau de a pune la dispozitia acestora documentele solicitate, potrivit legii.
(3) Constituie infractiune si se sanctioneaza cu inchisoare de la 1 la 2 ani sau cu amenda penala fapta persoanei care in mod repetat utilizeaza persoane care desfasoara activitati salarizate, fara respectarea dispozitiilor legale ce reglementeaza incheierea contractului individual de munca.
(4) Raspunderea penala, in conditiile alin. (1)-(3), revine, dupa caz, directorului, directorului executiv, administratorului, reprezentantului legal al angajatorului-persoana juridica, respectiv altei persoane imputernicite de catre angajatorul-persoana juridica, angajatorului-persoana fizica ori reprezentantului legal sau altei persoane imputernicite de catre angajatorul-persoana fizica."
11. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21. - Sanctiunile prevazute la art. 14, 16 si 19 din prezenta lege se aplica persoanelor care se fac vinovate de incalcarea prevederilor respective."
12. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Neplata sumelor reprezentind comisionul prevazut la art. 12 alin. (1) la termenul stabilit potrivit art. 12 alin. (2) se sanctioneaza potrivit prevederilor legale in materie de colectare a creantelor fiscale.
(2) Pentru recuperarea creantelor reprezentind comisionul neachitat la termenul stabilit potrivit art. 12 alin. (2), precum si a dobinzilor si penalitatilor de intirziere datorate, potrivit legii, Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, este abilitata sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita, potrivit dispozitiilor legale in vigoare in materie de colectare a creantelor fiscale.
(3) Dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator, cu exceptia cazului in care prin lege speciala se dispune altfel."
13. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 23. - Inspectia Muncii poate utiliza sumele reprezentind comisionul prevazut la art. 12 in conditiile stabilite prin hotarire a Guvernului."
ART. II
(1) Platitorii de comision prevazuti la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, cu modificarile si completarile ulterioare, care inregistreaza la data intrarii in vigoare a prezentei legi obligatii restante si neachitate reprezentind comision datorat inspectoratului teritorial de munca, au obligatia sa depuna o declaratie-inventar ce va cuprinde comisionul datorat, pe ani fiscali, impreuna cu dobinzile si penalitatile de intirziere, sume stabilite pe propria raspundere, conform evidentei contabile. Declaratia-inventar constituie si instiintare de plata.
(2) Modelul declaratiei-inventar se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Ordinul se publica in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I.
(3) Declaratia-inventar se depune in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului privind aprobarea modelului declaratiei-inventar la inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala se afla sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorilor. Declaratia-inventar devine titlu de creanta la data depunerii la inspectoratul teritorial de munca.



------------------
Asta e tare, cu termenele de prescriptie...
------------------


(4) Termenele de prescriptie a dreptului de a stabili comisionul datorat, dobinzile si penalitatile de intirziere aferente, supuse prevederilor prezentului articol, se intrerup la data intrarii in vigoare a prezentei legi, dupa aceasta data urmind sa curga un nou termen de prescriptie.

(5) Nerespectarea de catre angajator a prevederilor alin. (1)-(4) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON).
ART. III
(1) Documentele prevazute la art. 9 alin. (2) si la art. 10 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, pot fi depuse de catre angajatori la inspectoratul teritorial de munca si in format digital, cu respectarea prevederilor legale referitoare la semnatura electronica.
(2) Procedura de transmitere in format digital a documentelor prevazute la art. 9 alin. (2) si la art. 10 alin. (2) lit. a) se aproba prin decizie a inspectorului general de stat din cadrul Inspectiei Muncii si se publica in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I.
ART. IV
Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, publicata in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, dindu-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Rominiei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Rominiei, republicata.

p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTAiILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAS

PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucuresti, 27 decembrie 2005.
Nr. 403.

---------
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Doriana
Mesaje: 527
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

#28 Mesaj de Doriana »

si pe ce site o sa apara, dupa publicare in monitor ?? probabil pe site-urile itm.... :roll: scrieti care o gasiti s\i unde..... :lol:
Concluzia este momentul in care te-ai plictisit sa mai gandesti...

marinescup
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#29 Mesaj de marinescup »

si totusi de cand intra in vigoare 403-il ca de publicat s-a publicat pe 9 ian

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11916
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#30 Mesaj de septimiuv »

daca nu se specifica data intra in vigoare in 3 zile de la publicare

Scrie răspuns