Pagina 1 din 1

Costuri încasare

Scris: Lun Ian 29, 2018 6:52 pm
de ilioiud97
Bună seara

Din nou, întrebări care nu sunt legate numai de Saga, dar nu am unde să întreb în altă parte.
Sunt PFA, neplătitor de TVA, cu cod special de TVA pentru prestări intracomunitare.

Mă găsesc în următoarea situație: prestez servicii pentru o firmă din SUA. Aceștia au o firmă din Suedia care se ocupă de plăți ("paymaster" - https://en.wikipedia.org/wiki/Paymaster).

Eu primesc o comadă de la firma din SUA, execut și livrez.
La sfârșitul lunii, firma din SUA trimite (automat) o listă de lucrări la firma din Suedia, eu verific lista online în sistemul lor, o aprob și emit o factură către această firmă din Suedia. Firma din Suedia îmi face plata în USD.

1. E corect să facturez către firma din Suedia cu taxare inversă, cu codul special de TVA?
2. Din fiecare factură, mi-au oprit o sumă mică (9-10 USD) ca "routing fee". Practic eu emit o factură de 100 USD și încasez în cont 90 USD. Mi-au spus că nu au ce document să îmi dea. Cum trebuie să înregistrez aceste încasări? Las fiecare factură cu încasată parțial? Trebuie să fac ceva cu suma ca se va strânge ca "neîncasată" la sfârșitul anului?

Mulțumesc.

Re: Costuri încasare

Scris: Lun Ian 29, 2018 7:27 pm
de tomac
1. Se emite factură, fără TVA, nu cu taxare inversă. Ei aplică taxare inversă. Se emite folosind la furnizor codul de TVA special și da e ok să o emit așa dacă cel din Suedia îmi dă cod valid de TVA.
2. Este irelevant. La partidă simplă contează suma încasată. Pentru a șterge acele resturi de plată operează încasare cu acel rest pe un tip de operație nou, nepreluat în RJIP și care să nu aibă nimic completat la "Tip" - nici cheltuială, nici venit, nimic.

Re: Costuri încasare

Scris: Mar Ian 30, 2018 7:12 am
de ilioiud97
Mulțumesc.

Referitor la "taxarea inversă", alți clienți (din Suedia și Germania), mi-au zis să scriu pe factură "Reverse charge according to Directive 2006/112/EC" și, de atunci, scriu asta pe toate facturile emise către UE. De-asta îi zic "taxare inversă".
Sigur, factura e fără TVA.

Re: Costuri încasare

Scris: Mar Ian 30, 2018 5:11 pm
de tomac
Mențiunea e pentru clienți. Se înscrie dacă e necesar.

Re: Costuri încasare

Scris: Mar Mar 13, 2018 8:24 am
de ilioiud97
Reiau subiectul.
Am procedat conform indicației:
- am creat un tip de operație nepreluat in RJIP, fără nimic completat la "Tip"
- înregistrez o încasare în "Casă/Bancă valută", alegând acel tip de operație

În "Ieșiri valută" suma apare în continuare în coloana "Neachitat".
Dacă încerc să asociez suma cu factura, în "Casă/Bancă", tipul se schimbă automat la tipul ales pentru factură (ceea ce e normal?).

Deci, cum să fac să-mi dispară resturile neîncasate? Unde greșesc?
Mulțumesc.

Re: Costuri încasare

Scris: Mie Mar 14, 2018 2:50 pm
de tomac
Modifici tipul de operație

Re: Costuri încasare

Scris: Sâm Mar 24, 2018 8:30 am
de ilioiud97
Revin.
Toate operațiile se desfășoară în CAsă/Bancă Valută.

1.-
"Încasare" + tip de operație nou (fără preluare în RJIP) -- nu pot să asociez încasarea cu factura -> suma apare în coloana Neachitat din ieșiri valută.

2.-
"Încasare factură" + tip de operație nou (fără preluare în RJIP) + asociere cu factura respectivă -> după salvare, tipul se schimbă cu cel de venit (preluat în RJIP), factura apare ca încasată integral în ieșiri valută

3.-
"Încasare factură" + tip de operație nou (fără preluare în RJIP) + asociere cu factura respectivă -- apoi revin și schimb în "Încasare" -> identic pct 1.

4.-
"Încasare factură" + tip de operație venit (preluat în RJIP) + asociere cu factura -- apoi revin și selectez tipul de operație nou (fără preluare în RJIP) -> după salvare, tipul de încasare se schimbă în "venit" (care e preluat în RJIP) - identic pct 2

Așadar?

Re: Costuri încasare

Scris: Sâm Mar 24, 2018 12:21 pm
de balazse
La pct.2 si 4 ai uitat inca o miscare, adica revii si sa modifici tipul operatiei din venit in cel nou creat.

Re: Costuri încasare

Scris: Mar Mar 27, 2018 10:05 am
de ilioiud97
La punctul 4 este și acest pas.

Re: Costuri încasare

Scris: Mar Mar 27, 2018 10:20 am
de avramg
Eu as incasa 100 usd si diferenta de 9-10 usd as trece-o pe comision bancar. Diferenta este comisionul bancilor pe parcurs extern.......in felul acesta nu-ti ramin facturi neachitate. Asa patesc si eu la firme mari unde incasez mai putin decit totalul facturii ptr ca ei nu bifeaza pe ordinul de plata extern ca suporta toate comisioanele pe parcursul extern.
Dupa multe discutii cu o banca am ajuns la concluzia ca a le trece pe comisioane bancare este cel mai bine

Re: Costuri încasare

Scris: Vin Apr 06, 2018 11:38 am
de ilioiud97
@avramg
Adică "încasez" suma întreagă și apoi înregistrez o plată în valută cu valoarea diferenței?

Mulțumesc.