Pagina 1 din 1

Suma incasata - banci intermediare

Scris: Joi Apr 15, 2021 11:26 am
de cotolana
Buna ziua!

Am emis o factura (in calitate de PFA) pentru un client din afara spatiului comunitar pentru suma de X dolari.
Am primit suma de X minus 20 dolari. Atat clientul cat si serviciul de transfer mi-au spus ca diferenta este datorata bancilor intermediare; neputand sa imi dea alte detalii.

In acest caz, in SAGA PS, la "Incasari - USD"; in campul "Suma incasata" trebuie sa trec X sau X-20 dolari?

De asemenea, trebuie sa emit autofactura si sa platesc TVA pentru acesti 20 dolari? (Serviciul de transfer unde a avut loc incasarea este TransferWise, cu sediu in Belgia)

Multumesc anticipat!

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Joi Apr 15, 2021 1:11 pm
de pomparaus
Eu consider ca cei 20 USD sunt comisionae bancare (de intermediere tranzactie) si in acest caz inchizi factura cu total valoare, apoi diferenta in minus o lucrezi prin extras comision bancar 627

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 8:13 am
de cotolana
Va multumesc pentru raspuns!
o lucrezi prin extras comision bancar 627
Nu imi apare aceasta operatie (a se vedea pozele).

In acest caz trebuie sa o adaug eu in lista?

Ar fi mai bine sa fac ca in
https://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=9511
?

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 9:12 am
de pomparaus
cheltuiala deductibila integral

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 9:16 am
de cotolana
valabil si in cazul unui PFA cu norma de venit?

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 9:43 am
de pomparaus
Eu nu tin evidenta la nici-o PFA, dar mergand pe logica, in RJPI nu trebuie sa apara atat veniturile cat si cheltuielile deductibile?!

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 1:08 pm
de tomac
La normă de venit nu există nici o evidență contabilă. Se completează doar registrul de evidență fiscală cu veniturile și se conduc jurnalele TVA.
În RJIP se înscriu toate încasările și toate plățile, în cazul celor care conduc evidență contabilă, indiferent că reprezintă venituri impozabile sau nu ori cheltuieli deductibile sau nu.

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 1:56 pm
de cotolana
Si totusi, la incasari ce ar trebui sa trec? X sau X-20 dolari?

Multumesc!

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 1:57 pm
de cotolana
pomparaus scrie: Vin Apr 16, 2021 9:43 am Eu nu tin evidenta la nici-o PFA, dar mergand pe logica, in RJPI nu trebuie sa apara atat veniturile cat si cheltuielile deductibile?!
Nu exista cheltuieli deductibile la norma de venit.

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 6:20 pm
de balazse
Pentru CotolanA
Desi TomaC a mentionat ca nu ai obligatia la o evidenta contabila, dar daca totusi doresti atunci, ca si incasare vei trece X, iar pentru cele 20 de lei vei alege plata pr tip "001 cheltuieli deductibile integral".

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 7:05 pm
de tomac
Treceți suma efectiv încasată.

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Vin Apr 16, 2021 10:25 pm
de cotolana
Va multumesc!

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Mar Aug 10, 2021 1:30 pm
de ilioiud97
Cred că am pus și eu mai demult această întrebare.

balasze zice: la încasare vei trece X, iar cei 20 îi treci la cheltuieli deductibile integral
un rând mai jos, tomac zice: treceți suma efectiv încasată (adică X-20 - nota mea)

Totul e clar, CotolanA. :)

Eu procedez așa. Având în vedere că nu există niciun document, niciun extras de cont, în care să apară acea sumă de 20, am renunțat la a-i mai trece la Cheltuieli deductibile.
Trec la încasări suma efectiv încasată (de pe extrasul de cont). La sfârșitul anului, apar niște sume ca neîncasate de la clienții respectivi, pe care le ignor pur și simplu.

Re: Suma incasata - banci intermediare

Scris: Mie Aug 11, 2021 4:21 pm
de tomac
Acea sumă este comision SWIFT
Se reține dacă inițiatorul plății trece ca fiind un comision în sarcina beneficiarului.
Există documente la bancă pentru aceste cazuri. Cereți detaliile transferului, copia SWIFT de la bancă. Așa că oricare soluție este ok, dar dacă mergeți pe ideea că suma se încasează integral și apoi se trece pe costuri suma comisionului SWIFT atunci e necesară copia documentului care atestă reținerea comisionului în sarcina beneficiarului.