Evidența stocurilor

Mesaj
Autor
pascutac
Mesaje: 170
Membru din: Mar Apr 24, 2007 11:00 pm
Localitate: Cluj-Napoca

Evidența stocurilor

#1 Mesaj de pascutac »

Am situația următoare:
SRL, plătitor de TVA, importă marfă outlet din Germania(mobilă, articole de decorațiuni, veselă, etc.).
Furnizorul german facturează produsele așa cum le are în stoc (pe factură apar coduri ale acelor produse, pe care trebuie să le cauți într-un fișier Excel pus le dispoziție de furnizor). De exemplu 150 de poziții diverse prețuri.
Problema este că din acele 150 de poziții, doar 80-90 de poziții sunt viabile pentru revânzare, restul fiind deteriorate (sparte, rupte, etc. direct din depozitul furnizorului sau din cauza transportului), plus marfa nu mai este în ambalajul original și este aproape imposibil să identifici fizic produsul primit cu produsul facturat (de exemplu scaune 30 buc. modele diferite, facturate fiecare pe câte un cod).
Dacă se ține evidența cantitativ-valoric, recepția pentru 150 de poziții se face cam în 3-4 zile, deoarece trebuie să cauți produsul, apoi să îl traduci, nu poți nici să cumulezi pozițiile deoarece prețurile de achiziție sunt distincte.
Dacă s-ar ține evidența global-valoric, s-ar ușura munca atât la recepție cât și la facturare.
Privind modul de gestiune al stocurilor care credeți că ar fi ok, dar și legal (bază legală)?
Vă mulțumesc.

paturcai
Mesaje: 7926
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: Evidența stocurilor

#2 Mesaj de paturcai »

Principiul continuitatii ne obliga sa pastram aceeasi metoda de evidenta (descarcare de gestiune) si numai in cazuri exceptionale care sunt trecute intr-un document intern in care se explica de ce o metoda de descarcare este mai bune decat cealalta. Adica am folosit metoda cantitativ valorica si acum o folosesc pe cea global valoarica. Tratament trebuie sa fie la fel pentru toate stocurile nu numai pentru o "parte".
Sfatul meu este sa pastrati aceeasi metoda, numai ca puteti alege sa cumulati acele pozitii "imposibil de vandut intr-una singura prin "productie"
Mergeti la "tipuri de articole si servicii" si la "marfuri" bifati "consumabil"
Exemplu:
1. Scaun buc 2 x 10 EUR
2. Scaun buc 4 x 8 EUR
3. Scaun buc 1 x 6 EUR
Faceti intrarile conform facturii de achizitie.
Din aceste produse numai pozitia 2 se pooate vinde restul fiind distrus/nefolositor; alegeti sa scoateti din gestiune produsele nevandabile conform HG 831/2004 (perisabilitati); dupa scoatere acestora din gestiune (s-a scos 1 scaun x 10 E)
Mergeti la PRODUCTIE si creati un produs finit:
Scaun (poz. 2 4 buc x 8 EUR) buc 4
Pentru aceast scaun aveti ca si consumuri: scaun 1 x 10 EUR, scaun 4 buc x 8 EUR, si scaun 1 buc x 6 EUR)
Dupa validare veti avea:
Scaun 4 buc la pretul total de 48 EUR, deci pentru 1 scaun pretul de intrare in gestiune va fi de 48 EUR : 4 buc = 12 EUR)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

pascutac
Mesaje: 170
Membru din: Mar Apr 24, 2007 11:00 pm
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Evidența stocurilor

#3 Mesaj de pascutac »

@paturcai Mulțumesc de răspuns. M-am gândit și la varianta asta, problema ar rămâne la identificarea produselor (aproape imposibil). Eu voiam, ca soluție mai simplă, să se înregistreze pe gestiune global valorică (înregistrare fiecare poziție de factură pe nedefinit) și vânzarea să se facă tot de pe nedefinit. Astfel aș elimina problema identificării produselor. Încă nu este stabilit dacă se merge pe cantitativ sau pe global, au fost operate câteva facturi pe cantitativ, dar aș putea să le export din cantitativ, le modific pe global și le import din nou, astfel aș avea atât intrările cât și ieșirile pe aceeași metodă (global).

paturcai
Mesaje: 7926
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: Evidența stocurilor

#4 Mesaj de paturcai »

Succes!
:)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns