Pagina 4 din 6

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 12:16 pm
de gramac921
va sa zica am o unitate socialista pe cap pe care tre' sa o administrez? :lol: no' , musai sa scap de ea! :lol: imi fac una capitalista :D

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 12:17 pm
de chintovanf
Multumesc pt raspuns si scuze pentru ca am postat de mai multe ori

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 4:36 pm
de tomac
@fagarasa176
Glumești cu decretul ăla sper. E în vigoare e adevărat, dar aștept să postezi și textul ăla ce spune că în înțelesul legii, după 1990, termenul "unități socialiste" se înlocuiește cu instituții publice.

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 4:46 pm
de fagarasa176
Lege nr. 54 din 08/07/1994; Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 181 din 15/07/1994; Intrare in vigoare: 15/07/1994 pentru modificarea unor prevederi din Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor organizaţiilor socialiste scrie: Articol unic. - Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor organizaţiilor socialiste se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Termenii "organizaţii socialiste" din titlul şi cuprinsul legii se înlocuiesc cu termenii: "agenţi economici, autorităţi sau instituţii publice".
E bne asa? :oops:
Daca vrei postez si Codul Civil din 28/06/1818 :lol:

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 4:50 pm
de gramac921
nu-i bine ca scrie"organizatii socialiste" nu unitati , si ca se refera la Legea 22/1969 nu la Decretul ala din 1976 :lol:

Re: registrul de casa

Scris: Joi Feb 14, 2013 4:55 pm
de fagarasa176
Ete .... :twisted: hai ca ma..... :shock:

Re: registrul de casa

Scris: Lun Noi 18, 2013 3:57 pm
de csedoa
Un mic ajutor va rog ... am o societate cu 2 puncte de lucru si un administrator stresat. La sediul societatii (fara activitate) isi face prezenta la doua saptamani cand aduce chitantele zilnice cu incasarile de pe cele doua puncte de lucru si un teanc de chitante achitate in aceasta perioada. Cu platile la furnizori o scot la cap cu decont de cheltuiele dar bataia de cap sunt incasarile zilnice de pe cele doua puncte de lucru, prin ce cont sa le trec incat pe registru de casa sa imi apara la doua saptamani (542, 581 nu au corespondenta cu 411 :evil: ).

Re: registrul de casa

Scris: Lun Noi 18, 2013 9:15 pm
de pinteae
In cazul tau, de ce nu deschizi registre de casa pentru fiecare punct, iar la doua saptamani cand aduce documentele operezi incasarile pe fiecare punct de lucru si faci cate o dispozitie de plata, de la puncte respective catre caseria principala, cu transfer sold. Avand sold, din caseria principala intocmesti dispozitie de plata pentru decontul de cheltuieli. Incearca!

Re: registrul de casa

Scris: Mar Noi 19, 2013 9:33 am
de csedoa
Am luat in calcul si varianta asta ... desi nu e prea atragatoare sa fac doua registre de casa in plus dar tot imi ramane problema pentru ca el ridica zilnic incasarile de pe punctele de lucru (emite zilnic chitante cu suma primita din incasari adica Z) deci pe punctele de lucru o sa am sold 0 in fiecare zi iar incasarile raman in suspans doua saptamani pana ajung chitantele la sediu. Cautam un cont intermediar intre 411(puncte de lucru) si caseria sediu.

Re: registrul de casa

Scris: Mie Dec 11, 2013 1:37 pm
de costanc757
Eu as folosi 481 "Decontari intre unitate si subunitati".

Re: registrul de casa

Scris: Mie Apr 30, 2014 10:20 pm
de corbum
Va rog frumos daca puteti sa imi spuneti daca la registru de casa in valuta nu am avut operatiuni 3 luni si soldul de casa este de 20 euro, eu trebuie sa fac registru de casa zilnic (sold initial si sold final cu 20 euro) pana la urmatoarea operatiune?
Nu am gasit nici o reglementare in acest sens si am avut control si m-au obligat sa fac registrul de casa zilnic fara nici o operatiune ci doar cu sold initial si sold final 20 euro.

MULTUMESC MULT

Re: registrul de casa

Scris: Joi Mai 01, 2014 4:57 pm
de tomac
Așa este, nu există nici o reglementare. Dar există o chestie numită normă specifică de întocmire a documentelor financiar contabile. Ș acolo la registru de casă se spune așa:
REGISTRU DE CASĂ (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA)

1. Servește ca:
– document de înregistrare operativa a încasărilor și plăților în numerar, efectuate prin casieria unității, pe baza actelor justificative;
– document de stabilire, la sfârșitul fiecărei zile, a soldului de casa;
– document de înregistrare în contabilitate a operațiunilor de casă.

2. Se întocmește în două exemplare, manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, zilnic, de către persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justificative de încasări și plăți.
La sfârșitul zilei, rândurile neutilizate din formularul cod 14-4-7A se barează.
Soldul de casa al zilei precedente se reportează, după caz, pe primul rând al registrului de casa pentru ziua în curs.
Se semnează de către casier pentru confirmarea înregistrării operațiunilor efectuate și de către persoana din compartimentul financiar-contabil desemnata pentru primirea exemplarului 2 și a actelor justificative anexate.

3. Circulă la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactității sumelor înscrise și respectarea dispozițiilor legale privind efectuarea operațiunilor de casa (exemplarul 2).

Exemplarul 1 rămâne la casier.

4. Se arhivează:
– la casierie (exemplarul 1);
– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2).
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
– denumirea unitătii;
– denumirea și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
– numărul curent; numărul actului de casa; explicații; încasări; plăți;
– report/sold ziua precedenta;
– semnături: casier și compartiment financiar-contabil.
Ei bine, depinde de cum citești aceste norme.
Eu zic că nu e nevoie de completarea zilnică a acestui document decât dacă există operațiuni de încasări și/sau plăți. Pentru că în norme spune că se întocmește zilnic, dar pe baza documentelor justificative. Pe cale de consecință, dacă acestea nu există, nu aș avea motive pentru care să-l întocmesc pentru că nu am pe baza a ce să-l întocmesc.
Cei care v-au obligat, deși nu văd nici de ce și nici în baza a ce, se folosesc de modul de reportare a soldului de pe o zi pe alta, dar este, în esență, o inepție. Probabil au invocat legea contabilității și de la art.41 partea referitoare la nerespectarea normelor MF de utilizare a documentelor financiar-contabile.
Eu zic că e o tâmpenie lipsită de orice logică, dar în ANAF mai sunt oameni ce nu văd pădurea din cauza copacilor

Re: registrul de casa

Scris: Mar Dec 02, 2014 5:46 pm
de ivana91
Am o livrare facuta catre o firma din UE .Livrarea am operat-o prin iesiri- valuta, dar valuta aleasa este ron. Factura este peste 5000 lei. Pot sa fac incasarea in numerar a intregii sume? Sau trebuie sa tin si aici cont de platile la facturile peste 5000 lei.

Re: registrul de casa

Scris: Mar Dec 02, 2014 6:26 pm
de pinteae
Incasarile si platile efectuate intre nerezidenti, nu sunt plafonate.

Re: registrul de casa

Scris: Lun Iun 22, 2015 9:36 am
de ignatc189
Buna ziua!

Va rog o opine, daca se poate.
Salariatii nostri lucreaza majoritatea in deplasare, suntem firma de constructii. Pentru un punct de lucru din alt judet trebuia achitata o factura de 4.860 lei, in numerar. I-am pus inginerului pe card, in aceeasi zi, 4.900 lei, pe card - avans spre decontare. Plus cateva bonuri de benzina platite tot prin avansuri, nedepasind insa 10.000 in ziua respectiva.

Cum se interpreteaza avansul platit unui salariat pentru plata unei facturi, ca plata distincta fata de furnizorul platit? Acum s-a intamplat si nu s-a depasit plafonul de 10.000 dar daca se va intampla? In mod normal avansul este folosit pentru plata unui furnizor in aceeasi zi, exista un decont de cheltuieli si o factura cu chitanta. pe aceeasi suma.

Adica nu se tine cont de continutul platii, ci se ia in calcul doar forma, adica:
1. un avans de 4.900
2. o plata de 4.860
3. cateva bonuri de benzina - platite tot prin avansuri date soferilor, de 150 lei
Per total nu se depaseste 10.000, insa as vrea sa ma lamuresc pentru situatiile ce se vor ivi in viitor.
Multumesc.