ambalaje
ambalaje
Am facturi de ambalaje (sticle) si folosesc ct 608 in locul contului 371. Precizez ca nu au TVA. Cand le returnez folosesc 608 cu minus cantitate, ca in factura.... Asta sa nu ma complic la raportul de gestiune la rubrica ambalaje. E gresit?? Intr-un final se va ajunge sa nu mai returnez tot atatea cate cumpar, se mai sparg, dar deocamdata am de unde sa le inlocuiesc.
mi se pare mai simplu 381, valoric ce te deranjeaza ca apar in rap gest ?/.... si aici faci inrtrari si retururi...
da, am corectat scrisesem 378 in loc de 381, sorry
da, am corectat scrisesem 378 in loc de 381, sorry
Ultima oară modificat Vin Aug 26, 2005 6:08 pm de către Doriana, modificat de 2 ori în total.
Concluzia este momentul in care te-ai plictisit sa mai gandesti...
pe factura e pozitie separata - garantie ambalaj- cu pret unitar, tva 0 si valoare, deci se aduna la valoarea intregii facturi. Cand le returnez mi se face o factura cu minus de catre furnizor si mi se dau banii (contravaloarea ambalajului) Deci, nu intra in gestiunea firmei, aceste ambalaje nu le vand nicodata. De ce sa folosesc 378????
da 381 am scris gresit inainte... ce e in 381 nu e destinat vanzarii.... nu pui adaos dar sa incarci ct de chelt aiurea nu mi se pare normal, pt ca astea nu-s o chelt, hiar daca faci tu ulterior cu minus, dar stiu cum zici, pe aceeasi fact ( cola, carlsrom...etc) faci receptie cu adaos la 371 marfuri si fara tva la 381 ambalaje, o sa mai ai fact de intr marfa si ambalaj minus, pe aceeasi fact, iar daca ambalajul il ia inapoi in luni difer (intr 28 iul retur amb 05aug) nu stiu cum faci cu 608 la inchidere... asa raman in 381.... si e mai simplu
Ultima oară modificat Vin Aug 26, 2005 6:08 pm de către Doriana, modificat de 2 ori în total.
Concluzia este momentul in care te-ai plictisit sa mai gandesti...
Am de facut citeva mici observatii:
Ambalajul trebuie inregistrat in contul 381 "Ambalaje". La intrari il debitezi cu valoarea intrarilor iar la iesiri, daca faci retur, prin credit cu plus sau prin debit cu minus.
Cita vreme ti se factureaza, pina la returul lui, acel ambalaj este in gestiunea firmei tale.
Daca ai spargeri si nu returezi ambalajul, trebuie sa-l platesti furnizorului, ba chair acesta este obligat sa-l factureze cu TVA, asa ca trebuie sa te inregistrezi in 381, urmind ca doar acele ambalaje nereturate, din varii motive (spargeri, lispuri, etc) sa le inregistrezi prin articol contabil 608=381.
In general se practica compensarea ambalajului la retur, nu restituirea sumei achitata.
In practica din cite stiu eu se intimpla cam asa:
Se factureaza produsele (ex.sucuri, bere, etc) si ambalajele separat de acestea. In cazul ambalajelor care circula prin retur se factureaza cu pret de garantie stabilit de parti (nu la valoarea lui de inregistrare la furnizor), fara TVA.
Daca beneficiarul retureaza ambalajul, valoarea ambalajului astfel returat, va fi compensata din factura viitoare sau va fi restituita beneficiarului. Daca insa beneficiarul nu va retura ambalajul, din motive diverse (spargeri, lipsuri sau pur si simplu pentru ca nu vrea), furnizorul va emite o factura in care va storna valoarea initiala, facturata fara TVA catre beneficiar si va factura de data aceasta cu TVA ambalajul respectiv, la valoarea reala a acestuia.
Asa cum scriai tu, este czul ideal in care cumpar 100 um restitui 100 um si nu mai cumpar alt ambalaj, sau chiar daca il cumpar il restitui in totalitate, fara ca vreodata sa am diferente intre valoarea ambalajului cumparat si cel restituit.
Ambalajul trebuie inregistrat in contul 381 "Ambalaje". La intrari il debitezi cu valoarea intrarilor iar la iesiri, daca faci retur, prin credit cu plus sau prin debit cu minus.
Cita vreme ti se factureaza, pina la returul lui, acel ambalaj este in gestiunea firmei tale.
Daca ai spargeri si nu returezi ambalajul, trebuie sa-l platesti furnizorului, ba chair acesta este obligat sa-l factureze cu TVA, asa ca trebuie sa te inregistrezi in 381, urmind ca doar acele ambalaje nereturate, din varii motive (spargeri, lispuri, etc) sa le inregistrezi prin articol contabil 608=381.
In general se practica compensarea ambalajului la retur, nu restituirea sumei achitata.
In practica din cite stiu eu se intimpla cam asa:
Se factureaza produsele (ex.sucuri, bere, etc) si ambalajele separat de acestea. In cazul ambalajelor care circula prin retur se factureaza cu pret de garantie stabilit de parti (nu la valoarea lui de inregistrare la furnizor), fara TVA.
Daca beneficiarul retureaza ambalajul, valoarea ambalajului astfel returat, va fi compensata din factura viitoare sau va fi restituita beneficiarului. Daca insa beneficiarul nu va retura ambalajul, din motive diverse (spargeri, lipsuri sau pur si simplu pentru ca nu vrea), furnizorul va emite o factura in care va storna valoarea initiala, facturata fara TVA catre beneficiar si va factura de data aceasta cu TVA ambalajul respectiv, la valoarea reala a acestuia.
Asa cum scriai tu, este czul ideal in care cumpar 100 um restitui 100 um si nu mai cumpar alt ambalaj, sau chiar daca il cumpar il restitui in totalitate, fara ca vreodata sa am diferente intre valoarea ambalajului cumparat si cel restituit.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 1
- Membru din: Mar Feb 27, 2018 6:52 pm
Re: ambalaje
Se primesc diverse ambalaje cu pesticide si erbicide care nu sant facturate nu au valoare
Acestea se restituie la furnizor conform prevederilor de mediu 115/2013
Pentru o evidenta a acestora cum s-ar putea evidentia in SAGA ,
La intrare nu le-am inregistrat icaeri am aviz la predare in kg
multumesc exemplu, plastic, rafie etc.
Acestea se restituie la furnizor conform prevederilor de mediu 115/2013
Pentru o evidenta a acestora cum s-ar putea evidentia in SAGA ,
La intrare nu le-am inregistrat icaeri am aviz la predare in kg
multumesc exemplu, plastic, rafie etc.
Re: ambalaje
Iti creezi un furnizor fictiv cu cont analitic "999", si te folosesti de tipul de articol "Mat. în pastrare/consig.".
Avizul inregistrezi prin "intrari".
Avizul inregistrezi prin "intrari".