Firma de constructii

Mesaj
Autor
dragoif927
Mesaje: 82
Membru din: Vin Apr 15, 2016 9:53 am

Re: Firma de constructii

#16 Mesaj de dragoif927 »

Da am lucrat prin modulul de productie din Saga .Am procedat asa:
la intrari am inregistrat fiecare factura pe 301, 628 ,604... cum am considerat ca este corect in functie de ce anume era pe factura , am dat in consum /BC ,apoi vanzarile pe 7015, facturile de avassuripe 419, cu gestiune creeata :bloc in curs de executie, si pe activitate 1 si apoi la final de luna am generat o balanta analitica pe cont 6 si activitate 1 ,apoi am mers in ecranul productie si am inregistrat consumul lunar in partea de jos a ecranului ,validare ,iar in partea de sus am urmarit sa fie suma tuturor consumurilor inregistrrate. Sper ca am explicat bine .Si ncam atat.Ce anume nu am facut , sau ce am gresit? Practic nu am facut descarcarea de gestiune nici pentru teren nici pentru imobil .
Acum , in noiembrie a depasit CA si a intrat la impozit pe profit, iar in la momentul decembrie iese mult impozit .

pinteae
Mesaje: 2007
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Firma de constructii

#17 Mesaj de pinteae »

Modul nostru de lucru, sub unele aspecte, este diferit de cel descris de tine.
Pe scurt, noi procedam astfel:
- am creat grupe (activitati), pentru incadrarea cheltuielilor pe fiecare lucrare. Cate o grupa fiecare lucrare/santier, prin care am incarcat cheltuielile pe care le-am identificat distinct ca apartine acelui santier. O grupa pentru cheltuieli comune tuturor santierelor si o grupa pentru chelt.generale/de administrare. Cheltuielile inregistrate pe ultimele doua tipuri de activitati, le repartizez pe santiere, la sfarsitul lunii, in utilizand o cheie de repartizare;
- mijloacele fixe si salariatii i-am incadrat pe grupa (activitatea) comuna. La inchiderea lunii, amortizarea si cheltuielile salariale le repartizam pe grupele/activitatile corespunzatoare, conform cheii de repartizare;
- receptiile le inregistrez in functie de natura lor (materii prime/materiale/obiecte de inventar/cheltuieli), incadrandu-le pe activitati, daca se poate face acest lucru la momentul receptiei;
- in ecranul de productie (stanga sus), am deschis pozitie pentru fiecare santier. Pentru o descarcare corecta, iti recomand ca la cantitate sa treci suprafata totala construita, sau utila, a imobilului. In functie de aceasta informatie se va efectua descarcarea din gestiune, pe masura ce vei vinde apartamentele;
- materiile prime/materialele aferente grupei/activitatii (satierului), nu le preiau pe cheltuielil prin ecranul de bonuri de consum, ci prin productie, prin ecranul din partea inferioara;
- pentru repartizarea cheltuielilor pe santiere, nu preluam informatiile din balanta ci din Situatii manageriale>Calculatie profit pe activitati>Repartizare cheltuieli indirecte dupa cheltuieli directe;
- in partea inferioara a ecranului de productie, inregistrez suma cheltuielilor repartizate direct pe grupa/activitate, preluate din situatia obtinuta prin metoda anterioara si tot aici introduc partea de cheltuieli (salarii, amortizari, cheltuieli in avans. etc.), distribuite conform cheii de repartizare;
- pe masura ce apartamentele se vand, in partea din dreapta sus a ecranului de productie inregistrez suprafata vanduta, la pretul unitar de productie determinat;
- la inchiderea de gestiune, se descarca corect valoarea productiei vandute, iar in contul 331 imi ramane in sold valoare lucrarilor in curs de realizare.

Sper ca am fost suficient de explicit.
Eugen Pintea

dragoif927
Mesaje: 82
Membru din: Vin Apr 15, 2016 9:53 am

Re: Firma de constructii

#18 Mesaj de dragoif927 »

Multumesc frumos .Sper sa o scot la capat pana la urma.

Scrie răspuns