Pagina 1 din 1

Situatie complicata

Scris: Dum Iun 09, 2019 4:46 pm
de teposus510
Buna,

Va rog mult sa ma ajutati in rezolvarea unei situatii complicate din punctul meu de vedere. Reprezint o asociatie de dezvoltare intercomunitara (ADI) prin intermediul careia a fost delegata gestiunea activitatii de operare a unei statii de sortare din judet. Conform contractului, pentru activitatea de sortare, operatorul emite o factura pt cantitatea acceptata in statie*tariful de sortare din care scade veniturile din valorificare. Pentru veniturile din valorificare, operatorul a emis facturi de vanzare catre reciclatorii finali. Desi operatorul a emis aceste facturile, catre ADI depune doar un borderou cu facturile emise si copii ale acestora urmand sa vireze suma incasata de la reciclatorii finali in contul ADI (fara a emite o alta factura). Operatorul emite factura doar pentru activitatea de sortare, urmand ca plata sa se faca numai pe diferenta.
Cei de la ANAF sunt de parere ca operatorul trebuia sa emita facturi in contul ADI, dar acest lucru nu s-a intamplat. Sper ca am fost explicita!
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru opiniile dvs!

Re: Situatie complicata

Scris: Lun Iun 10, 2019 12:07 pm
de costachet982
cine e operatorul ( nu numele ci calitatea- intreb- e client, utilizator...ce e ), ce rel.comerciala are cu ADI? , ADI e propiretarul statiei de sortare ?
cine valorifica? intreb ptr a intelege procesul comercial.

daca exista contract nu trebuie sa apara si o factura ? daca este o diferenta nu crezi ca trebuie fixata prin facturi reciproce ?

Re: Situatie complicata

Scris: Lun Iun 10, 2019 3:18 pm
de tomac
Emiterea de facturi în numele clientului se face numai dacă obligația respectivă este stipulată în contract. Dacă nu este stipulată și dacă veniturile din valorificare revin operatorului, atunci e ok cum ați procedat.

Re: Situatie complicata

Scris: Lun Iul 29, 2019 10:54 am
de teposus
Buna,

Revin la email-ul pe care l-am scris acum 2 luni. Am primit răspuns de la ANAF cu privire la situația prezentată de mine, iar soluția lor este că operatorul stației de sortare trebuie să emită facturi către reciclatorii finali (cei de la care se încasează veniturile din vânzarea materialelor reciclabile rezultate în urma sortării) în numele ADI, cf art 319 alin (19) din codul fiscal.
În consecință trebuie să procedez așa. Vreau să rog colegii care s-au mai confruntat cu această speță, dacă se poate să mă ajute cu un model de factură, precum și cu pașii care trebuie sa-i parcurg. Am înțeles că trebuie să fie o procedură în acest sent. Mulțumesc

Re: Situatie complicata

Scris: Mar Iul 30, 2019 9:19 am
de teposus
Va rog sa ma ajutati cu un model de procedura si model de factura.

Multumesc

Re: Situatie complicata

Scris: Mie Iul 31, 2019 6:04 pm
de tomac
Nu postați același mesaj în mai multe secțiuni ale forumului. Detalii găsiți aici https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/l ... tm#B319_18

Re: Situatie complicata

Scris: Lun Iun 22, 2020 8:38 am
de teposus
Buna dimineata,

Ca urmare a situatiei prezentate, operatorul statiei de sortare/compostare emite facturi in numele ADI ECO Sibiu. Inregistrez si eu facturile ca tip L. In cursul lunii mai 2020 s-a vandut compost rezultat din procesarea deseurilor biodegradabile catre persoane fizice. La generarea D394, pentru facturile emise catre peroane fizice primesc mesaj de eroare. Cei de la saga mi-au raspuns ca mesajul de eroare este cauzat de tipul facturii (L). Nu pot sa emit facturi normale pentru aceste vanzari deoarece sunt tot deseuri vandute de operatorul statiei. Oare ma poate ajuta cineva cu o rezolvare a acestei spete?

Va multumesc

Re: Situatie complicata

Scris: Joi Iun 25, 2020 8:13 am
de teposus
Buna dimineata,

Va rog un raspuns, daca ma poate ajuta cineva.

Multumesc,

Re: Situatie complicata

Scris: Joi Iun 25, 2020 9:27 am
de pinteae
In opinia mea trebuie sa alocati o plaja de numere de facturi pe care sa le-o comunicati operatorului statiei, din care sa emita facturi in numele vostru.
Periodic va vor comunica un borderou privind facturile emise insotit de un exemplar al facturilor respective.
In SAGA vei inregistra facturile respective ca o facturi obisnuite.