Depozit in Ungaria
Scris: Joi Oct 03, 2019 8:15 pm
Buna ziua, dragi colegi. Am și eu o nedumerire ....
O societate (microintreprindere) din RO vrea sa deschidă un punct de lucru în HU, fără personalitate juridica, practic un depozit.
1. Va trebui să se înregistreze la registrul comertului din HU, nu? - cu dovada spațiu, hotărâre AGA etc.
2. Va primi un cod fiscal din HU – fără personalitate juridica. Va trebui să se înregistreze în scopuri de TVA in HU, nu? - va efectua acte de comert intracomunitar.
3. În RO va depune o declarație de punct de lucru la ANAF? - tip punct de lucru sub 5 salariati.
4. Contabilitatea depozitului se va efectua în HU, pana la nivel de balanța. Va depune declaratiile specifice TVA in HU?
5. Legat tot de TVA cum se manifesta urmatoarele operațiuni :
a. transfer de marfa intre cele 2 depozite (din RO in HU și invers) – transportul se face pe baza de AIM și CMR, se contabilizeaza ca și un transfer intre gestiuni, nu? Nu exista implicatii de TVA.
b. achiziție marfa din UE, pe codul fiscal al punctului de lucru, transport direct în depozitul din HU – se va raporta de subunitatea din HU, ca AIC, nu se raporteaza în 390 din RO – corect?.
c. livrare în UE din depozitul din HU – LIC, raportat în HU ca LIC – nu se raportează în RO prin 390 ci doar în 300 rd.3?.
d. livrare în HU din depozitul din HU – se aplica TVA din HU, se depun raportari specifice TVA din HU, nu este LIC. - în RO cum se raportează?
e. achiziție în HU pe codul punctului de lucru, de la furnizor din HU – se considera o achizitie interna în HU, nu are implicatii TVA în RO, nu? - practic se va face o achiziție cu TVA în HU, deductibil conform legislatiei din HU?
f. livrare din depozitul din HU la beneficiar din RO - ??? - poate fi efectuat în conditiile în care firma deține depozit și în RO? Dacă da, care ar fi regimul TVA? Sau obligatoriu se transfera marfa în RO și se factureaza ca și orice livrare interna, chiar daca transportul este din HU direct la beneficiarul din RO?
Mulțumesc anticipat pentru orice informație.
O societate (microintreprindere) din RO vrea sa deschidă un punct de lucru în HU, fără personalitate juridica, practic un depozit.
1. Va trebui să se înregistreze la registrul comertului din HU, nu? - cu dovada spațiu, hotărâre AGA etc.
2. Va primi un cod fiscal din HU – fără personalitate juridica. Va trebui să se înregistreze în scopuri de TVA in HU, nu? - va efectua acte de comert intracomunitar.
3. În RO va depune o declarație de punct de lucru la ANAF? - tip punct de lucru sub 5 salariati.
4. Contabilitatea depozitului se va efectua în HU, pana la nivel de balanța. Va depune declaratiile specifice TVA in HU?
5. Legat tot de TVA cum se manifesta urmatoarele operațiuni :
a. transfer de marfa intre cele 2 depozite (din RO in HU și invers) – transportul se face pe baza de AIM și CMR, se contabilizeaza ca și un transfer intre gestiuni, nu? Nu exista implicatii de TVA.
b. achiziție marfa din UE, pe codul fiscal al punctului de lucru, transport direct în depozitul din HU – se va raporta de subunitatea din HU, ca AIC, nu se raporteaza în 390 din RO – corect?.
c. livrare în UE din depozitul din HU – LIC, raportat în HU ca LIC – nu se raportează în RO prin 390 ci doar în 300 rd.3?.
d. livrare în HU din depozitul din HU – se aplica TVA din HU, se depun raportari specifice TVA din HU, nu este LIC. - în RO cum se raportează?
e. achiziție în HU pe codul punctului de lucru, de la furnizor din HU – se considera o achizitie interna în HU, nu are implicatii TVA în RO, nu? - practic se va face o achiziție cu TVA în HU, deductibil conform legislatiei din HU?
f. livrare din depozitul din HU la beneficiar din RO - ??? - poate fi efectuat în conditiile în care firma deține depozit și în RO? Dacă da, care ar fi regimul TVA? Sau obligatoriu se transfera marfa în RO și se factureaza ca și orice livrare interna, chiar daca transportul este din HU direct la beneficiarul din RO?
Mulțumesc anticipat pentru orice informație.