contract administrator

Mesaj
Autor
caraivano
Mesaje: 25
Membru din: Joi Ian 18, 2007 1:00 am

contract administrator

#1 Mesaj de caraivano »

Am urmatoarea situatie:
o firma , un SRL ,cu 2 asociati 50% unul si 50% celalalt .
Unul dintre ei este si administrator conform actelor din firma.
Ce tr sa fac: contract de munca ( carte de munca) sau contract de administrare???
Si daca tr contract de administrare are cineva un model pe care mi-l poate da si mie???Si unde tr depus, tot la ITM?? Ce tr sa mai fac?

Multumesc anticipat pt rasp Dvs.

Adresa mea de e-mail este olga_lavinia@yahoo.com

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Ambilor le poţi întocmi contract de muncă.
Nu mai există restricţii în această privinţă.
Ambele contracte sunt valabile. Alegerea aparţine până la urmă firmei.
Diferenţe există între cele 2 contracte, spre exemplu - pe partea financiară:
- contractul de muncă generează cheltuială cu salarii, firma plătind toate taxele şi contribuţiile sociale legate de acesta
- contractul de administrare generează cheltuială cu indemnizaţia administratorului, dar taxele şi contribuţiile legate de acesta trebuie declarate şi achitate de către administrator ca persoană fizică
Rămâne la latitudinea ta să alegi care din cele două contracte le ve întocmi.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

avramg
Mesaje: 512
Membru din: Lun Feb 19, 2007 12:00 am
Localitate: bucuresti

ptr Tomac

#3 Mesaj de avramg »

Tomac, cred ca toata lumea de pe aici de pe forum ar trebui sa-ti plateasca taxa de consultanta(inclusiv eu)..esti singurul care esti prompt si la obiect....multumim...

caraivano
Mesaje: 25
Membru din: Joi Ian 18, 2007 1:00 am

#4 Mesaj de caraivano »

Multumesc mult tomac.
Prietenul nostru care a mai scris ,cam are dreptate.
Esti prompt intotdeauna si le stii pe toate.
Multumesc.... multumesc.
:D

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#5 Mesaj de tomac »

Mulţumesc pentru aprecieri. Sincer nu cred ca cineva să-mi datoreze ceva. Ajut pentru că aşa vreau eu şi pentru că sunt de părere că banii nu sunt totul pe lumea asta.
Şi aş mai avea de făcut câteva mici observaţii:
- mai am multe de învăţat, nu le ştiu chiar pe toate. Am învăţat şi eu multe alături de voi, pe acest forum.
- mai sunt pe forum colegi care sunt foarte bine informaţi şi care răspund la întrebările sau problemele puse pe forum. Ceea ce ne deosebeşte este fie stilul fie faptul că eu încerc să-mi aloc puţin mai mult timp pentru forum motiv pentru care am mai multe postări.
Mă faceţi să mă simt puţin jenat de astfel de mesaje, de aceea vă rog să luaţi ajutorul meu ca atare şi credeţi-mă că un simplu mulţumesc este mai mult decât suficient.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

comand279
Mesaje: 129
Membru din: Mie Iul 04, 2007 12:00 am
Localitate: Brasov

#6 Mesaj de comand279 »

Ne poti da mai multe detalii despre contractele de administrare, Tomac?

Daca am un asociat unic, care e si administrator potrivit actului constitutiv, acesta tb sa incheie contract de administrare - el cu firma, sau e suficienta mentiunea din actele de constituire?

Aceasta indemnizatie se asimileaza salariilor, astfel se calculeaza si se retine la sursa impozit 16% si se declara in D100. E corect?

Administratorul - ca persoana fizica este obligat sa incheie contracte de asigurari sociale la pensii si sanatate.

Daca acest administrator, pe langa faptul ca administreaza societatea, mai indeplineste si alte functii in firma, poate primi si un salariu conform unui contract de munca incheiat ptr acea functie? El vrea sa primeasca si indemnizatia de adm si un salariu pentru nu stiu inca ce functie. E posibil?
In acest al doilea caz cred ca n-ar mai trebui sa incheie contract individual de asigurare la pensii si sanatate, intrucat realizeaza venituri din salarii si i se retine toate obligatiile.

Stiu ca aceste contracte se inregistrau la Reg Comertului, acum nu stiu cum mai este.

Poate ma ajuta cineva cu lamuriri, pentru ca niciodata aceste contracte nu mi-au fost clare.

Va multumesc anticipat.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#7 Mesaj de tomac »

comand279 scrie:Daca am un asociat unic, care e si administrator potrivit actului constitutiv, acesta tb sa incheie contract de administrare - el cu firma, sau e suficienta mentiunea din actele de constituire?
Trebuie contract de administrare.Prin actul constitutiv este numit administrator, dar contractul duce la stabilirea unei remuneraţii, sau stabileşte clauze specifice, obligaţii, drepturi, etc.
comand279 scrie:Aceasta indemnizatie se asimileaza salariilor, astfel se calculeaza si se retine la sursa impozit 16% si se declara in D100. E corect?
Da. Este asimilată conform art.55 alin.2 lit.j din codul fiscal
comand279 scrie:Administratorul - ca persoana fizica este obligat sa incheie contracte de asigurari sociale la pensii si sanatate.
Da. Şi să şi achite contribuţiile aferente.
comand279 scrie:Daca acest administrator, pe langa faptul ca administreaza societatea, mai indeplineste si alte functii in firma, poate primi si un salariu conform unui contract de munca incheiat ptr acea functie? El vrea sa primeasca si indemnizatia de adm si un salariu pentru nu stiu inca ce functie. E posibil?
Da, din câte ştiu eu, nu există restricţii în acest sens.
comand279 scrie:In acest al doilea caz cred ca n-ar mai trebui sa incheie contract individual de asigurare la pensii si sanatate, intrucat realizeaza venituri din salarii si i se retine toate obligatiile.
1.La CASS (sănătate) trebuie 6,5% - vezi în legea 95/2006 - art.257 alin.2 lit.a, excepţiile de la plată fiind enumerate la art.213
2.La CAS - conform art.5 din legea 19/2000 cei care au contract de administrare sunt consideraţi asiguraţi şi trebuie să depună declaraţia de asigurare, cu excepţia cazului în care sunt salariaţi. În cazul tău, nu va trebui declarat la CAS dacă este şi salariat.
3.La şomaj, declararea unor astfel de contracte de administrare este opţională vezi Legea 76/2002 art.20
Stiu ca aceste contracte se inregistrau la Reg Comertului, acum nu stiu cum mai este.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

comand279
Mesaje: 129
Membru din: Mie Iul 04, 2007 12:00 am
Localitate: Brasov

#8 Mesaj de comand279 »

acum m-am lamurit, multumesc mult Tomac.

lupasd
Mesaje: 19
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am

#9 Mesaj de lupasd »

tomac scrie:
comand279 scrie:Stiu ca aceste contracte se inregistrau la Reg Comertului, acum nu stiu cum mai este.
La Registru se declara doar in cazul in care administratorul este o persoana straina(nu face parte din structura actionariatului) care in baza contractului de administrare obtine anumite beneficii suplimentare( de ex. prime, salarii suplimentare, etc) cu conditia sa indeplineasca niste indicatori economici.
Inregistrarea la Registru a contractului de administrare se face doar in cazul S.A.-urilor. Pt. cei declarati deja la Registru acest contract nu se mai inregistreaza acolo.

comand279
Mesaje: 129
Membru din: Mie Iul 04, 2007 12:00 am
Localitate: Brasov

#10 Mesaj de comand279 »

multumesc lupasd

Scrie răspuns