Pagina 1 din 1

Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mar Feb 19, 2019 11:43 am
de balanv735
Buna ziua!

Tatal unuia dintre angajati a decedat. Ajutorul de inmormantare il va cere la Casa de pensii. Eu, ca angajator, ii pot acorda ajutor de inmormantare si din partea societatii? Ma intereseaza daca acest ajutor trebuie trecut pe statul de plata si daca se plateste vreo contributie.
Am mai citit pe forum dar este un subiect mai vechi (cand ajutorul nu se solicita de la casa de pensii).

Multumesc!

Re: Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mar Feb 19, 2019 11:47 am
de dinud251
Sunt cheltuieli sociale si puteti acorda un ajutor de inmormantare.
Potrivit art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, cheltuielile sociale sunt cheltuieli deductibile limitat, in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

Re: Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mar Feb 19, 2019 11:47 am
de dinud251
Aveti grija sa le prindeti si in regulamentul intern.

Re: Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mie Feb 20, 2019 9:43 am
de balanv735
Multumesc mult!
Da, in RI este mentionat acest ajutor. Dar intelesesem ca ar trebui mentionat si in CIM. Trebuie sa fac act aditional la CIM sau este suficient sa fie mentionat doar in RI?

Re: Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mie Feb 20, 2019 9:56 am
de dinud251
Eu am intocmit decizii de acordare ajutor nastere/deces, in care am specificat si modul de calcul (firme care dau un salariu mediu pe luna respectiva, de exemplu).
Dar da, ar trebui mentionat si in CIM (aditional) ca sa fie totul ok.

Re: Ajutor inmormantare membru familie salariat

Scris: Mie Feb 20, 2019 10:14 am
de balanv735
Asa o sa procedez.
Multumesc!