Transport international

Mesaj
Autor
Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Transport international

#1 Mesaj de balteanuc692 »

Am si eu o speta tare incurcata...
Firma romaneasca de transport, incheie un contract cu o firma daneza, aceasta din urma avand datoria de a asigura activitate celor doua camioane apartinand firmei romanesti. Totodata, firma daneza se obliga sa recupereze TVA-ul din facturile de motorina si din taxele de drum din UE prin declaratia 318, fapt pentru care firma romaneasca i-a pus la dispozitie firmei daneze, prin procura notariala, drept de semnatura electronica. (firma daneza, contra unui comision, plateste firmei romanesti TVA-ul din facturi, dupa care si-l recupereaza prin Declaratia 318).
Acum, am urmatoarele pe luna august:
Firma daneza are de platit firmei romanesti 3000 euro in urma a 3 transporturi.
1.Firma daneza emite o factura catre firma romaneasca cum ca a inchiriat firmei romanesti remorca (700 euro). Pe aceasta factura scrie asa: "The sale is zero rated. The rules of reverse charge apply." Intrebarea mea: ce inseamna "the sale is zero rated"?

2.Prin contract, firma romaneasca a primit un card cu care sa alimenteze din UE motorina. Furnizorul de motorina e alta firma, firma ce emite factura cu TVA firmei romanesti contravaloarea motorinei achizitionate, 1.500 euro. Aceasta factura o achita firma daneza.

3. Dupa toate astea, firma romaneasca emite factura catre firma daneza, factura continand urmatoarele linii:
-transport conf contract nr... 3.000 euro
-motorina conf. ctr... -1.500 euro
-conf. ctr... -700 euro (remorca)
Total...800 euro

Dilema mea...
Daca factura de motorina nu trebuie sa o inregistrez in D390 pentru ca are TVA, factura daneza pentru remorca (pe care scrie "the sale is zero rated") trebuie sa o declar in D390?
Eu cred ca nu, de aceea la emiterea facturii de catre firma romaneasca, apare stornarea de 700 de euro.
De asemenea, nici in contabilitate nu pot inregistra nici factura de motorina si nici cea de inchiriere a remorcii, pentru ca nu mai iese nicio socoteala daca inregistrez si factura romaneasca emisa catre firma daneza...

Sunt in ceatza total, care aveti asemenea spete, va rog un comentariu :roll:

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24766
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: Transport international

#2 Mesaj de balazse »

1. Dupa parerea mea acel text inseamna "cota tva zero, se aplica taxare inversa". Ca urmare ar trebui inregistrat in D.390.

Eu nu prea inteleg de ce factura de combustibil se emite firmei romanesti si este platit de firma daneza.
Adica, ai un 6022=401, dar nu ai plata la 401. Faptul ca tu ii stornezi aceasta suma firmei daneze nu este normal, deoarece vorbim despre cheltuieli/venituri si nu de plata/incasare.

Poate cineva care are asemenea speta ar putea da mai multe detalii (sincer sunt si eu curios).

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#3 Mesaj de balteanuc692 »

Aici e dilema, firma romaneasca factureaza venituri cu plus si cheltuieli cu minus... dar eu nu le pot lua ca si cheltuieli la o factura emisa... Nu vad alta posibilitate in situatia asta decat sa trec in 704 totalul facturii emise de catre firma romaneasca iar celelalte facturi sa nu le inregistrez. (nu pot declara in 390 o factura pe care nu o contabilizez, parerea mea...) Sunt curios daca danezii declara in 390 acea factura... daca o declara, sunt obligat si eu sa o declar...

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24766
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: Transport international

#4 Mesaj de balazse »

De ce sa nu il contabilizezi? Pentru a obtine veniturile trebuie sa ai si cheltuieli, doar ca pe factura emisa nu o sa ai pozitia de minus de combustibil.
Intr-un fel factura achitata de firma daneza ar trebui sa-l inchizi prin 462, dupa care sa inchizi 462 cu 4111, zic eu.

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#5 Mesaj de balteanuc692 »

M-am gandit si eu la artificiul asta... dar sa vedeti faza... Eu nu vreau sa ii accept factura danezilor si danezii nu vor sa auda de factura noastra :lol:
Daca ii accept factura danezilor, nu mai pot emite eu factura pentru ca mi se dubleaza tot. Daca accepta danezii factura noastra, li se dubleaza lor tot... si uite-asa... ne-am blocat unii pe altii :lol:
Am cerut lamuriri mai detaliate, astept si alte idei de la alti transportatori care folosesc acest sistem... dar problema este timpul, se face 25 septembrie si nu stiu ce sa declar, factura lor sau factura noastra in 390 :shock:

ralciuc
Mesaje: 164
Membru din: Mie Iun 02, 2010 12:00 am

Re: Transport international

#6 Mesaj de ralciuc »

Daca am inteles bine, eu vad lucrurile asa :

1. Inreg factura de motorina 6022,461 = 401 ( 461 tva-ul care-l recupereaza firma daneza in numele tau ; fact nu o inreg in D390)

2. Emitere fact de catre tine :
transp cf ctr :3000 euro (fact o declari in D390)

3. Emitere factura de catre danezi :
comision recuperare TVA : 700 euro ( nu inteleg de ce se complica cu inchiriere remorca; fact o declari in D390)

4. Incasare c/val TVA recuperat de danezi in numele tau :
5124 = 461

5. Achitare factura de motorina de catre danezi in numele tau :
401 = 462 1500 euro

6. Proces verbal de compensare a datoriilor reciproce cf contractului :
% = 4111 2.200
401 700
462 1.500

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#7 Mesaj de balteanuc692 »

Corect, problema e ca factura romaneasca danezii nu o vor, ei platesc ce au de platit firmei romanesti doar in baza unui Statement care cuprinde toate operatiunile efectuate. Or, firma romaneasca pe ce baza incaseaza banii daca nu pe baza unei facturi emise? Dar daca danezii nu vor factura noastra, automat ei nu o declara in 390 (cine stie ce nr are declaratia lor corespondenta cu 390 a noastra)...

ralciuc
Mesaje: 164
Membru din: Mie Iun 02, 2010 12:00 am

Re: Transport international

#8 Mesaj de ralciuc »

Pai stai putin ca nu mai inteleg.....danezii nu vor factura emisa de tine in forma initiala pentru ca-si dubleaza sumele, adica :
transp :3000
chirie remorca : -700
c/val motorina : -1500

dar nu o vor nici doar cu valoarea transp (3000) ?

Spune-le de VIES, si poate isi dau ei seama si ce nr e, daca la ei o fi tot cu numere :))

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#9 Mesaj de balteanuc692 »

Nu vor factura de niciun fel, asta ma nedumireste pe mine.
I-am zis celui in cauza sa ii intrebe ce declara ei in registrul operatorilor intracomunitari (am uitat ca ii mai zice si VIES :mrgreen: ), banuiesc ca or sa declare doar facturile lor catre firma romaneasca ceea ce, automat trebuie sa le declaram si noi in 390...
E clar ca eu nu pot incasa banii fara sa emit factura (ca aici e afacerea, firma romaneasca de aceea si lucreaza prin danezi, sa faca rost de rute,acestia avand comision de la clientii lor)...

ralciuc
Mesaje: 164
Membru din: Mie Iun 02, 2010 12:00 am

Re: Transport international

#10 Mesaj de ralciuc »

In afara de factura de comison (chirie) catre firma din Ro, ei mai emit si alte facturi ?
Parerea mea e sa lasi la o parte ce vor sau nu vor ei, tu emiti factura si o declari, mai departe e doar problema lor daca nu o vor declara.

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#11 Mesaj de balteanuc692 »

Ma gandeam ca firma romaneaca sa emita factura catre ei doar cu sumele ce i se cuvin in urma prestarii serviciilor( fara stornari care reprezinta motorina, etc) si sa fac acel proces verbal de compensare... asa nu s-ar mai dubla facturile...
Pana la urma asa si fac... emit factura fara stornari, o declar si... treaba lor...
Nu mai emit alte facturi.
Multumesc mult pentru idei, incep sa ma luminez... :lol:

ralciuc
Mesaje: 164
Membru din: Mie Iun 02, 2010 12:00 am

Re: Transport international

#12 Mesaj de ralciuc »

Asa ti-am zis si eu sa emiti factura cu val serviciilor,fara stornari.
Hai ca e soare afara, lumina e din plin :) !

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#13 Mesaj de balteanuc692 »

:lol:

Avatar utilizator
balteanuc692
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Transport international

#14 Mesaj de balteanuc692 »

Am facut asa: (sumele sunt fictive pentru a se vedea mai usor)
1.Inregistrare chirie remorca:
628=401 1.000
4426=4427 240
Storno chirie remorca:
628=401 -700
4426=4427 -168
Stingere furnizor:
401=462 300 (creditorul este danezul)

2.Inregistrare motorina: (asta e cu TVA, nu merge in 390, nu fac taxare inversa)
6022=401 2.000
Stingere furnizor:
401=462 2.000

3.Emitere factura servicii transport:
4111=704 3.000
Stingere client tot prin creditor:
462=4111 3.000

4.Incasare diferenta de la danez:
5124=462 700

In acest moment am furnizorii stinsi, clientii stinsi, creditorii stinsi :idea:

gramac921
Mesaje: 4040
Membru din: Joi Apr 10, 2008 12:00 am
Localitate: cluj napoca
Contact:

Re: Transport international

#15 Mesaj de gramac921 »

balteanuc692 scrie:In acest moment am furnizorii stinsi, clientii stinsi, creditorii stinsi :idea:
de parca au trecut pompierii si au stins tot :lol:

Scrie răspuns