buna ziua,cum pot afla din saga coeficientul de adaos,sau valoarea adaosului pe o perioada,o luna,un an...?
multumesc si o zi buna
valoare adaos,sau coeficient k
Re: valoare adaos,sau coeficient k
Bine ai venit pe forum!
La ce iti trebuie aceasta informatie?
La ce iti trebuie aceasta informatie?
Re: valoare adaos,sau coeficient k
Aceste informații nu sunt relevante în cazul contabilității în partidă simplă. Nu doar că nu sunt relevante dar nici măcar nu sunt reglementate în cazul ei.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 9
- Membru din: Joi Ian 31, 2013 11:06 am
Re: valoare adaos,sau coeficient k
buna ziua si bine v-am gasit
mi-a spus o contabila ca trebuie scris in registru la sfarsitul fiecarei luni coeficientul de adaos,adica K-ul si ca ar trebui sa-l pot lua din program
din 4 contabile cu care am vorbit...au fost 4 pareri diferite,nu au spus doua acelasi lucru pt intreprinderea individuala,nici la ce registre trebuie tinute,nici la cum se complecteaza...
mi-a spus o contabila ca trebuie scris in registru la sfarsitul fiecarei luni coeficientul de adaos,adica K-ul si ca ar trebui sa-l pot lua din program
din 4 contabile cu care am vorbit...au fost 4 pareri diferite,nu au spus doua acelasi lucru pt intreprinderea individuala,nici la ce registre trebuie tinute,nici la cum se complecteaza...
Re: valoare adaos,sau coeficient k
Ceea ce vi s-a spus nu are fundament legal. Nu există o astfel de obligație nici în codul fiscal și nici în reglementările specifice unei contabilități în partidă simplă (OMFP 170/2015). Noțiuni cum sunt: adaos mediu, coeficient de repartizare, K, costul mărfii vândute, nu există în cazul evidenței în partidă simplă și nu există nici un act specific acesteia ce să le menționeze măcar darămite să le reglementeze.
Din punct de vedere contabil, dacă sunteți impus în sistem real și conduceți evidență în partidă simplă, singurele documente ce trebuie să le întocmiți sunt cele din anexa la OMFP 170/2015. Registrul jurnal de încasări și plăți, registru inventar sunt registre contabile.
Din punct de vedere fiscal, indiferent că sunteți impus în sistem real sau la normă de venit trebuie să completați registrul de evidență fiscală - cu mențiunea că dacă sunteți impus la normă de venit se completează exclusiv partea de venituri din acest registru. Momentan deși în codul fiscal acest registru este menționat și reglementat, modelul, conținutul, modul de completare și de eventuală înregistrare la ANAF nu a fost încă stabilit de către Ministerul Finanțelor.
De asemenea trebuie să conduceți, tot din punct de vedere fiscal, jurnale de cumpărări și de vânzări.
Din punct de vedere contabil, dacă sunteți impus în sistem real și conduceți evidență în partidă simplă, singurele documente ce trebuie să le întocmiți sunt cele din anexa la OMFP 170/2015. Registrul jurnal de încasări și plăți, registru inventar sunt registre contabile.
Din punct de vedere fiscal, indiferent că sunteți impus în sistem real sau la normă de venit trebuie să completați registrul de evidență fiscală - cu mențiunea că dacă sunteți impus la normă de venit se completează exclusiv partea de venituri din acest registru. Momentan deși în codul fiscal acest registru este menționat și reglementat, modelul, conținutul, modul de completare și de eventuală înregistrare la ANAF nu a fost încă stabilit de către Ministerul Finanțelor.
De asemenea trebuie să conduceți, tot din punct de vedere fiscal, jurnale de cumpărări și de vânzări.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 9
- Membru din: Joi Ian 31, 2013 11:06 am
Re: valoare adaos,sau coeficient k
va multumesc pentru raspuns
ce rugaminte as mai avea la dumneavoastra este sa-mi spuneti in afara de registrul jurnal incasari si plati si raport de gestiune zilnic, mai trebuie sa complectez vreun registru?
multumesc
ce rugaminte as mai avea la dumneavoastra este sa-mi spuneti in afara de registrul jurnal incasari si plati si raport de gestiune zilnic, mai trebuie sa complectez vreun registru?
multumesc
Re: valoare adaos,sau coeficient k
V-am scris în răspunsul anterior. Nu am menționat nicăieri "raport de gestiune". Nu există vreo normă legală ce să vă oblige la a completa acest document (nereglementat în România de altfel).
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.