SGR - Publine

Chestiuni specifice extensiilor PubLine si MarketLine
Mesaj
Autor
radud14
Mesaje: 6
Membru din: Mar Mar 14, 2023 12:53 pm

SGR - Publine

#1 Mesaj de radud14 »

Buna ziua!

Legat de SGR, receptia facturilor in Saga functioneaza asa cum trebuie, la fiecare receptie a unui produs (cu SGR) adauga automat campul cu ambalaj SGR. Problema ce o am este ca la vanzare in Publine atunci cand vand un produs cu SGR nu se adauga automat pozitia ambalaj SGR. Am facut actualizarea si la Saga si la Publine. Ce as putea sa mai incerc?

Va multumesc!

Avatar utilizator
chirigiui509
Mesaje: 166
Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
Localitate: Petrosani
Contact:

Re: SGR - Publine

#2 Mesaj de chirigiui509 »

Ipotetic vorbind, este destul de probabil ca viitoarea versiune a PubLine să conțină și suportul pentru SGR (MarketLine a fost actualizat în acest sens).
Ar fi de discutat cu privire la metoda de lucru pentru HORECA având în vedere că politicile privind costul ambalajului pot fi diferite (opțiunea comerciantului).
Poate vă exprimați un punct de vedere pe care, împreună cu ceilalți utilizatori PubLine (participanți pe forum), să-l dezvoltăm într-o direcție aplicabilă.

radud14
Mesaje: 6
Membru din: Mar Mar 14, 2023 12:53 pm

Re: SGR - Publine

#3 Mesaj de radud14 »

Va multumesc pentru raspuns! Noi avem un bar. Eu cred ca ar trebui sa fie exact ca la receptia produsului, adica la vanzare cand se adauga un produs SGR automat sa se adauge Ambalaj SGR. Desigur, exista varianta in care comerciantul nu se complica si integreaza pretul ambalajului in produs (si la receptie si la vanzare) si atunci nu mai trebuie facut nimic, dar nu stiu cat de legal este, implementarea sistemului SGR stiu ca este obligatorie. Mai exista discutia legata de unde consuma clientul acel produs, daca il consuma in bar, respectiv ambalajul ramane in posesia comerciantului, sau clientul pleaca cu produsul (respectiv cu tot cu ambalaj) iar clientul isi va recupera banii pe ambalaj ulterior, desi scenariu acesta e mai greu de aplicat, e ciudat sa intrebi clientul unde consuma sucul si sa stai sa il urmaresti in caz ca pleaca cu sticla. Cred ca cel mai practic ar fi ca la vanzare sa se adauge automat ambalajul SGR, iar ulterior sa se poata introduce in SAGA doar ambalaj SGR in caz ca clientul a lasat sticla pe masa. Noi avem deja un stoc consistent de sticle goale cu SGR.

Avatar utilizator
chirigiui509
Mesaje: 166
Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
Localitate: Petrosani
Contact:

Re: SGR - Publine

#4 Mesaj de chirigiui509 »

Sumarizand (potrivit prezentării dumneavoastră), am avea urmatoarele situatii date de politica localului:
1. sa nu se taxeze costul ambalajului (in ideea in care ambalajele raman pe masa);
2. sa se inscrie valoarea ambalajelor pe nota de comanda iar la incasare sa se tina seama de ambalajele predate;
3. sa se inscrie valoarea ambalajelor iar la plecare, clientii sa solicite restituirea costului ambalajelor (la bar sau prin depunerea intr-un RVM).

Grea misie pentru HORECA!
„Ambalajele SGR ale produselor consumate la locul structurii de vânzare a comercianților HoReCa vor fi preluate și gestionate de către administratorul SGR în cadrul sistemului de garanție-returnare în aceeași manieră cu cele colectate din cadrul punctelor de returnare”, scrie în HG nr. 1074/2021. Doar că structurile HoReCa nu vor fi obligate să organizeze puncte de colectare, ca ceilalți comercianți. Asta înseamnă că se pot debarasa de aceste ambalaje în orice mod? Nu, întrucât ele vor fi predate numai administratorului SGR fapt pentru care există obligația semnării contractului de colectare, iar mai apoi, de îndeplinirea a criteriilor/solicitărilor de comunicare/notificare a cererii de ridicare a mbalajelor. Tot asta mai înseamnă că trebuie achiziționate chit-urile de saci de colectare, sigili... și atunci se pune întrebarea firească legată de scopul/sensul excepției. Desigur, excepția se aplică în raport cu obligația de a constitui un centru de colectare (tot e ceva).

Prin modificarea HG nr. 1074/2021 prin HG nr. 1075/2023, Guvernul a modificat definiția comercianților, inclusiv a celor din zona HoReCa, astfel încât obligațiile să incumbe și altor forme de organizare a activității, nu doar persoanelor juridice.

O discutie interesanta este aici https://www.youtube.com/watch?v=Mga3TAtWzI8 iar pe pagina METRO sunt inscrise de asemenea câteva considerațiuni https://www.metro.ro/blog/sfaturi-retete-horeca/sistemul-de-garantie-returnare-pentru-industria-horeca?itm_pm=cookie_consent_accept_button

În concluzie, dacă (în PubLine):
1. în setările generale ar exista o bifă care să activeze asocierea ambalajului SGR cu produsul respectiv
2. în ecranul de preluare a comenzilor ar exista un buton "preluare in calcul ambalaj SGR"
vi s-ar parea acoperitor? Ar trebui modificată și aplicația de mobil?

Vă întreb pentru că dincolo ceea ce aș considera eu din perspectivă teoretică, practica dumneavoastră efectivă (și a altor utilizatori din HORECA), constituie o experiență prețioasă și trebuie valorizată.
Vă mulțumesc pentru amabilitatea de a da curs acestui subiect de discuție chiar dacă opiniile noastre sunt exploratorii.

Scrie răspuns