Pagina 2 din 4

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Vin Mar 28, 2025 12:19 pm
de balazse246
Doar ca la WEB, pentru moment, la o actualizare sunt cazuri in care nu poti accesa baza de date ca este in curs de actualizare, si nu neaparat tine 5-10 minute. Ii drept ca actualizari nu sunt facute zilnic, dar si atunci daca trebuie sa aspteti 60 de minute (sau mai mult) sa ai acces la baza de date, ii cam nasol.
Dupa parerea mea personala aceste actualizari ar trebui efectuate intr-un interval orar in care numarul de utilizatori ar fi scazut, adica 23:00-06:00, dar asta este doar parea mea personala, fara cunostinta de cauza in ceea ce se intampla in spatele actualizarilor.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Vin Mar 28, 2025 1:43 pm
de ovidiuo
@ciucam288: Eu înțeleg că forțează migrarea spre web, dar ar trebui sa înțeleagă faptul că nu toți au internet stabil, nu toți doresc ca datele lor contabile să fie pe "web"; la un moment dat se va întâmpla cum pățești la Smartbill și FGO - merge interacțiunea ca un poponeț, pentru că sunt jdemii de accesări simultan și nu "duce" serverul. În sfârșit, o să vedem unde îi va duce strategia .. deja, mulți colegi de breaslă caută soluții alternative .. 🤷‍♂️ .. păcat !

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Vin Mar 28, 2025 5:50 pm
de septimiuv
ovidiuo scrie: Vin Mar 28, 2025 1:43 pm ...deja, mulți colegi de breaslă caută soluții alternative .. 🤷‍♂️ .. păcat !
Pix și coală A4? :lol:

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Vin Mar 28, 2025 6:59 pm
de ciucam288
Inca nu ma pronunt... dar sunt multe schimbari in ultima vreme. KB5050094 de la microsoft a dat peste cap RDP-ul... la fel si saga cu licenseHelper si controllibrary. Inca nu am studiat fenomenele.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Vin Mar 28, 2025 9:02 pm
de tomac
Nu se forțează nicio trecere la WEB. Se aplică și tehnic termenii licenței.
Încă o dată - prin rdp - dacă fiecare user ce accesează serverul prin rdp va avea licență, nu va fi nicio problemă.
Ca la rețea locală - cine lucra prin share a fost nevoit la trecerea pe client-server să aibă licență pe stații. Cei cu rdp au zis că ei rezolvă, ignorând ce scrie în licență. Acum nu mai pot ignora.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Sâm Mar 29, 2025 1:03 am
de ovidiuo
"Pix și coală A4? :lol:" ... eeeeee, să nu exagerăm domn' Vlad .. mă refeream la alte aplicații de contabilitate ! Mai sunt alternative în piață ! .. într-adevăr, poate nu de nivelul SAGA-ului, dar ... :roll:

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Sâm Mar 29, 2025 3:39 am
de stroer1948
Asta inseamna ca nu se vor mai putea accesa deschide SAGA de 2 ori, in acelasi timp, de pe acelasi calculator ?Era util totusi atunci cand lucrez la 2 firme diferite, sa nu mai ies si sa intru.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Sâm Mar 29, 2025 6:59 am
de pascutac
tomac scrie: Vin Mar 28, 2025 9:02 pm Încă o dată - prin rdp - dacă fiecare user ce accesează serverul prin rdp va avea licență, nu va fi nicio problemă.
Din păcate nu este chiar așa, am testat deja la 3 servere (licențe pentru fiecare stație de lucru care se conectează prin RDP), primul utilizator poate accesa, restul primesc mesajul cu "Acces blocat, aplicatia este deschisa deja in alta sesiune de Windows.".
În contul de client la licențe s-a actualizat automat coloana cu "ID Licență", dar degeaba.
După cum scria și @ipatee soluția RDP se folosea din diverse motive, iar faptul că "termenii și condițiile" s-au modificat "peste noapte" nu este chiar fair-play.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Sâm Mar 29, 2025 3:11 pm
de tomac
pascutac - refaceți actualizarea. Eu zic că e așa.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Mie Apr 02, 2025 9:38 am
de pavelp838
Licentele pentru Saga C sunt la nivel de user, de IP, contor numar de useri simultani sau hash statie lucru? Am cautat in manualul respectiv pagina online dar nu am gasit.

Utilizatorul @tomac spune ca sunt la nivel de "user".

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Mie Apr 02, 2025 12:24 pm
de tomac
Să clarificăm:
3.1.4. In cazul utilizării programului pe mașini virtuale sau în sesiuni de tip remote desktop software, indiferent de protocolul folosit (de ex. RDP, ICA, VNC, dar fără a se limita la acestea), este nevoie de licență pentru fiecare utilizator de sesiune conectat. În acest mod de lucru nu este permisă utilizarea simultană a Programului de către același utilizator de sesiune.

La nivel de user însemnând aici pe sesiune.

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Mie Apr 02, 2025 1:03 pm
de pavelp838
Mulțumesc pentru răspuns, dar ce înseamnă utilizator de sesiune? Chiar nu înțeleg. Programul functioneaza cu licenta, identificator licente, cod activare licenta (ce se vede in portalul web, odata autentificat) respectiv utilizatori definiti in program. Utilizator de sesiune este un al treilea concept, nedefinit.

Să zicem ca avem 5 persoane care lucrează in Saga. Aurel, Balanel, Costel, Dorel si Efemerel.

In cazul in care cumpar 3 licente, ce licentiez? Trei nume (username) din cele de mai sus (hardcoded) sau 3 utilizatori-generici/sesiune (indiferent de username saga, din cei cinci de mai sus) simultan in aplicatie? (caz in care ceilalti doi nu pot intra in aplicatie, fiindca s-a atins limita de 3 licente).
Exista astfel de aplicatii, care permit X username in aplicatie dar aplicatia poate fi folosita simultan / concomitent de un numar mult mai mic (pe principiul ca nu toti utilizatorii foloesc aplicatia in acelasi timp)

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Mie Apr 02, 2025 3:42 pm
de ciucam288
Raspuns generat cu AI Copilot si corectat pe alocuri:
În Windows, o „sesiune” se referă, în general, la un proces de lucru al unui utilizator sau al unei aplicații. Când deschizi o aplicație, aceasta rulează într-o sesiune proprie, care gestionează resursele și interacțiunea cu sistemul de operare.
Dacă vrei să deschizi o aplicație de mai multe ori sau în sesiuni separate, iată câteva metode:
Deschidere multiplă din Start – Unele aplicații permit rularea mai multor instanțe. Poți încerca să deschizi din nou aplicația din meniul Start sau taskbar.
Shift + Click pe pictograma aplicației – Dacă aplicația suportă mai multe instanțe, apăsând Shift și dând click pe pictogramă, vei deschide o nouă instanță.
Utilizarea unei sesiuni de utilizator separată – Dacă deschizi aplicația sub un alt cont de utilizator Windows, aceasta va rula independent.
Executarea aplicației în mod sandbox – Unele aplicații pot fi rulate în mod izolat (sandbox) pentru a separa procesele.
Virtualizare sau sesiuni diferite – Poți folosi mașini virtuale (ex: Hyper-V sau VirtualBox) sau containere pentru a crea sesiuni separate.
Depinde de aplicație—nu toate suportă mai multe instanțe sau mai multe sesiuni sau ambele!

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Mie Apr 02, 2025 10:02 pm
de tomac
pavelp838, folosiți programul în mașină virtuală ori pe un server pe care-l accesați prin remote desktop?

Re: Acces blocat Saga C dupa actualizare versiune 588

Scris: Joi Apr 03, 2025 8:09 am
de pavelp838
tomac scrie: Mie Apr 02, 2025 10:02 pm pavelp838, folosiți programul în mașină virtuală ori pe un server pe care-l accesați prin remote desktop?
da