Pagina 3 din 3
Re:
Scris: Vin Noi 04, 2016 2:22 pm
de burcam373
Buna ziua,
Am preluat contabilitatea la un restaurant care are o activitate mare si se doreste sa se treaca de la gestiunea cantitativ valoric la global valoric.
Problema e ca sunt sute de retete care trebuiesc calculate la pretul de vanzare,ei avand retetele facute doar cantitativ.
Nu au un adaos comercial fix si de aceea nu stiu cum sa procedez, sa ma pot inregistra cu marfa la pretul de vanzare.
Te rog, da-mi un sfat cum ar trebui sa procedez.
Re: restaurant
Scris: Sâm Noi 05, 2016 3:18 pm
de tomac
Mai postați încă în vreo 3 locuri.
Chiar aveți impresia că postarea aceleiași întrebări în mai multe subiecte diferite aduce un răspuns mai rapid? Vă înșelați.
Re: restaurant
Scris: Sâm Ian 15, 2022 12:49 am
de tudosiee701
eu am inteles asa, aprovizionam materii prime
% =401
301
4426
productie cu retetar se inregistreaza produsul finit (pizza) 345 = 711
se incarca vanzarea 4111 = %
701
4427
am observat ca la inchiderea de luna se face nota contabila 601 = 301 cu materiile prime consumate, inregistreaza vanzarea insa nu imi face descarcarea - nota contabila 711 = 345,
unde gresesc?
Re: restaurant
Scris: Sâm Ian 15, 2022 12:28 pm
de balazse
Mai verifica o data la "inchidere luna" => "inregistrare operatii contabile aferent stocurilor" si o sa vezi ca apare (pentru fiecare vanzare in parte).
Re: restaurant
Scris: Sâm Mar 26, 2022 10:47 am
de tudosiee701
am reusit, am creat produsele de tip nestocat , incarc ZET-ul detaliat pe produse finite si imi creaza singur productia, este ok, am vazut ca lucreaza bine asa, ceea ce am observat ca aici nu mai inregistreaza notele 345 = 711 si invers, practic face o descarcare 601=301 consumurile si apoi la vanzare 4111 = 7015 inregistreaza veniturile, practic nu mai inregistreaza productia, din punct de vedere al descarcarii cheltuieli venituri este ok, insa vreau sa implementez publine(asta cu articolele incarcate este munca de chinez batran) si am nevoie de consiliere atat pentru achizitie partea de hard cat si pe instalare soft.
ma puteti ajuta cumva cu o persoana o firma ceva care se ocupa cu implementari, mentionez ca sediul firmei si fast-food-ul sunt localizate in localitatea Dobrotesti, Teleorman.
t
Re: restaurant
Scris: Sâm Mar 26, 2022 10:57 am
de balazse
Ai incercat cele mentionate aici?
https://www.sagasoftware.ro/productie-g ... in-iesiri/
Despre implementare poti incerca:
Re: productie restaurant
Scris: Vin Apr 01, 2022 2:42 pm
de mateic862
Buna ziua
Va rog daca se poate sa ma ajute si pe mine cineva cu informatii referitor la productie. Restaurantul este destinat mai mult pentru evenimente( nunti, botezuri, petreceri, revelioane). As vrea sa stiu cum sa creez articolele / retetele pentru a face mai usor productia pe fiecare eveniment, tinand cont ca la evenimente am mai multe variante de meniu si acestea se pot combina , gen: aperitive de la varianta 1 de meniu , felul II de la variante 3 si tot asa... . Am pachete de bauturi pe fiecare eveniment.
Multumesc
Re: restaurant
Scris: Dum Iul 24, 2022 3:43 pm
de danielam354
Buna ziua,
daca vrem sa obtinem produse cu stoc , cum se inregistreaza in program productia?
Multumesc!
Re: restaurant
Scris: Dum Iul 24, 2022 5:02 pm
de balazse
Trebui sa utilizezi un tip de articol care nu are bifa la "nestocat".
Poate te ajuta si tutorialul de aici:
https://www.youtube.com/watch?v=g5QoO27Pll4
Re:
Scris: Mar Mai 28, 2024 8:27 am
de badoid134
prodeaa scrie: ↑Dum Feb 01, 2009 1:29 pm
am si eu ceva nelamuriri legate de subiect si poate gasesc aici un raspuns...in speta evidenta la un restaurant sau la o unitate de productie de sandwich-uri:
descarcarea gestiunii pe baza de inventar ( fara retetare) al stocului de materii prime la finele lunii este ok din punct de vedere fiscal ? de unde stiu ca exista plusuri sau minusuri in conditiile astea ? descarcand asa gestiunea eu pot sa prind in chelt cu materia prima si consumul pentru produse care nu s-au vandut ci care de exemplu s-au sustras sau au fost consumate de catre angajajati;
de unde stiu care este valoarea deductibila a cheltuielilor cu materia prima ( adica cea folosita efectiv pentru produsele vandute).
Si chiar la descarcarea pe baza de retete intervin probleme pt ca in reteta asupra unora din materiile prime s-a intervenit initial; de exemplu la cartofi taranesti sau natur in reteta sunt 250 g de cartofi curatati, in timp ce in stare bruta cartofii cantareau 400 gr poate; asadar reteta descarca 250 g in loc de 400, la fel la morcobi, mere, telina care intra in cantitati foarte mari la productia de sandwich-uri; cum procedam corect din punct de vedere fiscal cu aceste diferente de cheltuieli ?
are cineva solutii (NU teorie) la nelamuririle de mai sus?
Re:
Scris: Mar Feb 04, 2025 12:14 pm
de petcui440
tomac scrie: ↑Joi Mar 15, 2007 11:25 pm
Se poate folosi inregistrare normala pe baza de NIR direct in pret de vinzare. Listele de alimente sunt valabile la cantine unde se cunoaste meniul dinainte. La un restaurant faci ce comanda clientul.
Se poate tine evidenta global valorica facind inregistrari specifice comertului
371=401
371=378
371=4428
5311=707 etc.
Alimentatia publica este comert. Nu se folosesc inregistrari legate de productie sau produse finite.
Buna ziua, asa am procedat si eu in cazul restaurantelor. Acum am preluat alt restaurant, dar administratorul vrea productie.
I-am cerut retete, a zis ca imi da inventar la sfarsit de luna. Pe Z-uri nu este specificat separat "bucatarie" si "marfa" ca sa pot identifica productia (7015)
Deci sunt intr-o dilema.