cum inregistrez cesiunea de parti sociale?

Mesaj
Autor
dincav447
Mesaje: 4
Membru din: Mie Mai 16, 2012 5:59 pm

cum inregistrez cesiunea de parti sociale?

#1 Mesaj de dincav447 »

Buna ziua!
Societate A(S.R.L.) cumpara prin cesiune de parti sociale societatile B si C(tot S.R.L.), capitalul social al celor 2 societati este mic(200 RON) fiecare dar fiind vorba de societati agricole care detin utilaje performante dar si contracte de arenda pentru o suprafata de 750HA suma de achizitie este foarte mare(2 milioane de euro).
Prin acest contract societatea A preia in proportie de 100% cele 2 societati(culturi, utilaje, sedii, depozite,
Tranzactia a fost deja inregistrata la Registrul Comertului dar nu stiu ce contari se fac pentru acest tip de tranzactie atit pentru societatea A cat si pentru B si C.
Eu sunt incepator si pe internet nu am gasit foarte multe articole pe acest subiect deci as vrea, daca se poate, sa ma ajute cineva cu monografia contabila a acestui tip de tranzactie.
Va Multumesc.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 26166
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: cum inregistrez cesiunea de parti sociale?

#2 Mesaj de tomac »

Răspunsul îl găsiți în OMFP 3055/2009 la punctul 244
(2) Câştigurile sau pierderile legate de emiterea, răscumpărarea, vânzarea, cedarea cu titlu gratuit sau anularea instrumentelor de capitaluri proprii ale entităţii (acţiuni, părţi sociale) nu vor fi recunoscute în contul de profit şi pierdere. Contravaloarea primită sau plătită în urma unor astfel de operaţiuni este recunoscută direct în capitalurile proprii şi se prezintă distinct în bilanţ, respectiv Situaţia modificărilor capitalului propriu, astfel:

- câştigurile sunt reflectate în contul 141 "Câştiguri legate de vânzarea sau anularea instrumentelor de capitaluri proprii";

- pierderile sunt reflectate în contul 149 "Pierderi legate de emiterea, răscumpărarea, vânzarea, cedarea cu titlu gratuit sau anularea instrumentelor de capitaluri proprii".