Pagina 1 din 1

Onorariu distinct bilant

Scris: Lun Iun 08, 2015 4:05 pm
de bitoleanua
Buna ziua dragi colegi,
daca tocmai ce am incheiat perioada bilanturilor,
as avea si eu o intrebare din experienta dvs.:
includeti in onorariul de tinere a contabilitatii in contract si situatiile financiare anuale,
sau pentru acestea aveti onorariu distinct?
Eu as considera onorariu distinct, avand in vedere ca sunt 2 standarde profesionale separate, sp 21 si sp 22.
Dar as vrea sa aflu si care este obiceiul...
Multumesc.

Re: Onorariu distinct bilant

Scris: Mar Iun 09, 2015 9:17 am
de apetrem
Ambele standarde au ca scop final întocmirea şi prezentarea situaţiilor financiare.
Diferenta consta in urmatoarele:
- standardul 21 are ca obiect ţinerea contabilităţii urmata de întocmirea şi prezentarea situaţiilor financiare, iar
- standardul 22 examinarea contabilităţii urmata de întocmirea, semnarea şi prezentarea situaţiilor finanicare;

Examinarea se refera la acele situatii in care contabilitatea este ţinuta de altcineva, situatie destul de rara, putini clienti acceptand ca bilantul sa fie intocmit de o alta persoana decat cea care tine contabilitatea.

Re: Onorariu distinct bilant

Scris: Mie Iun 10, 2015 9:51 am
de bitoleanua
Inteleg ca nu exista onorariu separat pentru intocmirea bilantului?

Re: Onorariu distinct bilant

Scris: Mie Iun 10, 2015 10:37 am
de balazse
Depinde cum ai intocmit contractul cu fiecare client in parte.
Sunt contabili care cer bani separat pentru bilant si sunt care includ acea "taxa" in prestarea de serviciu lunar.

Re: Onorariu distinct bilant

Scris: Mie Iun 10, 2015 11:25 am
de fagarasa176
Majoritatea cer separat

Re: Onorariu distinct bilant

Scris: Mie Iun 10, 2015 1:31 pm
de apetrem
Standardul 21 fiind un tot unitar, nu este indicat perceperea unui tarif separat.
Pe acelasi principiu, de ce nu, se poate cere tarif separat pentru orice, de ex. pentru declaratia 101 sau pentru 205, ca-s tot anuale.
Clientii percep asemenea metode ca niste gaselnite pentru o taxare suplimentara.