Incasari in contul altei firme
Scris: Mar Feb 09, 2016 10:09 am
buna ziua. Am rugamintea sa ma ajutati in urmatoarea speta:
- prestez servicii pentru clientii mei atat de contabilitate cat si de resurse umane. Daca pana acum acestea erau pe o singura firma, din 2016 sunt nevoit sa le separ cele 2 activitati. As dori insa ca facturarea si incasarea sa se faca de pe o singura firma ca sa evit procedurile greoaie pentru clientii mei.
Exista vreo posibilitate ? Eu m-am gandit la urmatoarea procedura:
- fac un contract de cesiune privind contractul existent de pe firma A (conta+resurse) pe firma B (resurse)(semnat in 3 de A, B si clientul meu)
- acest contract il voi depune la ITM (in 3 zile)
- in contract se va stipula faptul ca facturarea si incasarea se va face de catre A in continuare iar pe baza de decont lunar se vor transfera sumele de la A la B
- lunar voi face o factura de comision de la A catre B conform serviciului prestat (de ex. 1% din incasari)
- firma B realizeaza venituri pe baza facturii emisa catre A
- pt firma A aceasta factura nu este cheltuiala
Inregistrari:
Factura emisa de A clientilor:
4111=704 conta 500 lei
4111=461 resurse 100 lei
Factura emisa de B catre A
411=704 resurse cf. decont 100 lei
Factura primita de A de la B
461=401 resurse 100 lei
Factura comision primita de B de la A
628=401 comision 1 lei
Daca m-am gandit corect si nu e vreun impediment in aceasta procedura va rog sa ma anuntati. Va multumesc
- prestez servicii pentru clientii mei atat de contabilitate cat si de resurse umane. Daca pana acum acestea erau pe o singura firma, din 2016 sunt nevoit sa le separ cele 2 activitati. As dori insa ca facturarea si incasarea sa se faca de pe o singura firma ca sa evit procedurile greoaie pentru clientii mei.
Exista vreo posibilitate ? Eu m-am gandit la urmatoarea procedura:
- fac un contract de cesiune privind contractul existent de pe firma A (conta+resurse) pe firma B (resurse)(semnat in 3 de A, B si clientul meu)
- acest contract il voi depune la ITM (in 3 zile)
- in contract se va stipula faptul ca facturarea si incasarea se va face de catre A in continuare iar pe baza de decont lunar se vor transfera sumele de la A la B
- lunar voi face o factura de comision de la A catre B conform serviciului prestat (de ex. 1% din incasari)
- firma B realizeaza venituri pe baza facturii emisa catre A
- pt firma A aceasta factura nu este cheltuiala
Inregistrari:
Factura emisa de A clientilor:
4111=704 conta 500 lei
4111=461 resurse 100 lei
Factura emisa de B catre A
411=704 resurse cf. decont 100 lei
Factura primita de A de la B
461=401 resurse 100 lei
Factura comision primita de B de la A
628=401 comision 1 lei
Daca m-am gandit corect si nu e vreun impediment in aceasta procedura va rog sa ma anuntati. Va multumesc