Modelul de decizie:
DECIZIE NR. ...... din .../.../....
În urma instituirii măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), precum și a recomandărilor venite din partea Ministerului Sănătății și Ministerului Muncii și Protecției Sociale, a dispozițiilor Hotărârii 6/2020 privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului Coronavirus, a dispozițiilor Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, precum și a prevederilor art. 52 alin. (1) lit. c) și art. 53 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii,
Angajatorul ....................................................................., cu sediul în ..........................................................................., înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. ......................................, având CUI ..........................., reprezentat legal prin ......................................................................., în calitate de administrator, emite următoarea:
DECIZIE
Art. 1 Pentru perioada .../.../..... - .../.../.... (sau până la încetarea situației prevăzute de Hotărârea nr. 6/2020 privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului Coronavirus) contractele individuale de muncă al salariaților companiei ................................. se vor suspenda temporar, în baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003.
Art. 2 Salariații vor beneficia de o indemnizație plătită din fondul de salarii în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat. Sumele corespunzătoare fiecărui salariat vor fi comunicate individual, prin grija Departamentului de Resurse Umane.
Art. 3 Pe durata reducerii şi/sau a întreruperii temporare a activității, salariaţii se vor afla la dispoziţia angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activităţii.
Art. 4 Cu îndeplinirea dispozițiilor prezentei decizii se însărcinează Departamentul de Resurse Umane.
Art. 5 Dispozițiile prezentei decizii intră în vigoare la data .../.../.... .
Angajator, Data,
............................................................ ................................................
Documentatia este prevazuta in legislatie
Exista diferite "situatii" de intrare in somaj tehnic:
- restrangerea activitatii (diminuarea cifrei de afaceri, in care caz se da o declaratie pe propria raspundere in care se spune ce s-a intamplat si ca a scazut cifra de afaceri si acela este motivul) plus lista angajatilor
- in baza Decretului 195/2020 si a Ordonantei militare in care sunt enumerate in clar ce entitati se inchid obligatoriu (baruri, salaoane SPA, cabinete stomatologice, etc); in aceasta situatie trebuie solicitat un certificat de Stare de Urgenta (se lucreaza la o aplicatie care sa faca posibila transmiterea NUMAI online a acestei CERERI) plus lista angajatilor
Aveti aici si Ordonanta si Anexele care va trebuiesc:
https://www.anofm.ro/
Apasati butonul DETALII acolo unde scrie ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 30 din 18 martie 2020
Aveti si pe forum o discutie in acest sens:
viewtopic.php?f=9&t=46553