Pagina 1 din 2

contabilitate asigurari

Scris: Sâm Mai 10, 2008 7:19 pm
de aldeag
Lucrez la o firma care in in data de 22.02.2008 si-a schimbat obiectul de activitate (prestari servici) trecand la cel de asigurari.
Firma nu mai este platitoare de TVa conform codului fiscal incepand cu data 01.04.2008.
Problema mea este ca nu gasesc inregistrari contabile care se refera la asigurari.
Daca are cineva o firma in domeniul asigurarilor .....va rog
Cu multumiri anticipate
Cristina :cry:

Scris: Sâm Mai 10, 2008 10:29 pm
de mihaim598
buna,

depinde de profilul de activitate: societate de asigurari sau broker de asigurari
da-mi mai multe detalii
maria

Scris: Lun Mai 12, 2008 5:09 pm
de aldeag
Activitatea principala(6622) activitati al agentilor si brokerilor de asigurare


Va multumesc
Cristina :oops:

Scris: Mie Mai 14, 2008 10:37 pm
de mihaim598
buna,

toata evidenta contabila este reglementata prin ordine ale Comisiei de Supraveghere vezi 2328/2390/2001 actualizate
de asemenea tot ce priveste raportarile specifice le gasesti pe sit-ul CSA
tipuri de raspoarte speciale pt brokeri si agenti

in principiu trebuie sa ti cont de faptul ca fiscal aplici toate regulile codului cu exceptia ca nu vei fi platitor de tva datorita legii speciale - in cazul in care te incadrezi ca fiind autorizata de CSA

daca te mai pot ajuta imi poti scrie si la [email protected]

maria

Scris: Joi Mai 15, 2008 6:26 pm
de aldeag
Cu mii si mii de multumiri

Cristina

Scris: Joi Apr 23, 2009 3:53 pm
de domjanm
mihaim598 scrie:
toata evidenta contabila este reglementata prin ordine ale Comisiei de Supraveghere vezi 2328/2390/2001 actualizate
de asemenea tot ce priveste raportarile specifice le gasesti pe sit-ul CSA
tipuri de raspoarte speciale pt brokeri si agenti

in principiu trebuie sa ti cont de faptul ca fiscal aplici toate regulile codului cu exceptia ca nu vei fi platitor de tva datorita legii speciale - in cazul in care te incadrezi ca fiind autorizata de CSA

daca te mai pot ajuta imi poti scrie si la [email protected]

maria
Buna,
as avea si eu nevoie de ajutor, voi avea o intrevedere-negociere cu o firma de broker asig.
In afara de ordinele 2328/2390/2001 nimic nu cunosc despre aceasta activitate (monografie, rapoarte, declaratii...).
Nu prea stiu ce sa fac, daca cineva m-ar putea ajuta ar fi f.f. bine :D

Luni, 27.04.09, ar trebui sa le dau raspunsul, dar fara ajutorul colegilor(Forum Saga), nu indraznesc sa accept :(
Va rog sa ma ajutati in timp util, daca se poate.
Mii de multumiri.

Scris: Joi Apr 23, 2009 8:30 pm
de domjanm
Chiar nimeni nu face conta pt. broker de asigurari? :(
Va rog frumos, timpul trece rapid, intrati in weekend, iar eu luni probabil ca va trebui sa-i refuz, ori in perioada asta de criza sa nu accepti o firma nu prea poti sa-ti permiti :evil:
Multumesc anticipat.

Scris: Sâm Apr 25, 2009 5:49 pm
de butnarur
pentru domjanm, sper sa nu fie prea tarziu ( abia astazi am vazut postarea ta):

Pt. contabilitate:
- Legea 82/1991 – legea contabilitatii
- Ordinul 3129/2005( abroga ordinele 2328/2390/2001 ) - pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor ( acest ordin reglementeaza evidenta contabila atat pentru brokeri cat si pt societatile de asigurare. Deci, mare grija cand citesti ordinul, pentru ca avand o dimensiune foarte mare exista riscul sa incurci reglementarile de la brokeri cu cele de la societatile de asigurare, care sunt total diferite.)
Asa cum a spus si mihaim598, daca societatea este autorizata CSA, fiscal se aplica toate regulile codului cu exceptia ca nu vei fi platitor de tva datorita legii speciale (CF art.141). Declaratiile sunt la fel: D100, D101( daca e platitor de impozit pe profit), D102, Sanatate, CAS, somaj, ITM.

Raportari specifice CSA :
- Ordin 3/2009 - pentru punerea în aplicare a Normelor privind forma şi conţinutul raportărilor financiare şi tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare şi/sau reasigurare.
Acest ordin reglementeaza atat forma cat si continutul raportarilor de intocmit pentru CSA. Acestea tb intocmite : trimestrial, semestrial si anual, dupa cum prevede ordinul mai sus amintit.


Taxa de functionare:
- Ordinul nr.1/2001 pentru aprobarea Normelor nr. 1/01 privind cuantumul şi termenul de plată a taxei de funcţionare datorate de asigurători şi de brokerii de asigurare
- Ordin nr.14/2008 Ordin nr.14/2008 pentru modificarea şi completarea Normelor nr.1/01 privind cuantumul şi termenul de plată a taxei de funcţionare datorate de asigurători şi brokerii de asigurare, aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.1/2001.
Se plateste o taxa din momentul inceperii autorizarii de catre CSA, taxa ce se stabileste anual. Pentru 2009, taxa este de 0.4% din veniturile din activitatea de brokeraj. De asemenea pentru aceasta taxa este prevazuta si o raportare ( vezi ordinul 1/2001 si 4/2008, precum si ordinul 3/2009).


Bilantul si raportarile semestriale:

Forma si continul bilantului pentru broker este prezentata in Ordinul 3129/2005. Bilantul trebuie intocmit atat in formatul de pe www.mfinante.ro cat si in formatul prevazut de catre CSA ( vezi site CSA).
Situaţiile financiare anuale se depun astfel:
- un exemplar la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor,
- iar al doilea exemplar, vizat prin aplicarea ştampilei Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice. ( deci, nu se poate depune bilantul la finante fara viza CSA)
Pentru a te lamuri mai bine citeste Ordin nr.1/2009 pentru aprobarea Normelor privind incheierea exercitiului financiar 2008 pentru societatile din domeniul asigurarilor.

P.S:
*toate acestea sunt valabile numai in cazul in care societatea are autorizatie CSA. In cazul in care nu are se merge pe OMFP 1752/2005 cu actualizarile la zi.
*toata legislatia de mai sus o gasesti pe site-ul CSA, la sectiunea legislatie. De asemenea pentru raportari vezi in partea dreapta pe site ai mai multe detalii.
*toate aceste raportari trebuie depuse la termenele prevazute, in caz contrar se aplica sanctiuni de catre CSA, care in functie de gravitatea lor pot duce la suspendarea activitatii ( pe o anumita perioada) sau retragerea autorizatiei.
*in concluzie: nu este greu, doar un pic la inceput pana te obisnuiesti cu aceste raportari :) In speranta ca ti-am fost de ajutor, iti doresc multa bafta! :wink:

Scris: Dum Apr 26, 2009 11:37 am
de domjanm
Multumesc ButnaruR, m-ai ajutat f.mult. :D
Acum ma apuc de cautari, lectura..., apoi voi lua decizia.

Scris: Sâm Feb 06, 2010 7:59 pm
de rovidg116
Am si eu o intrebare
Sumele incasate in numele societatii de asigurare de un broker de asigurare si depuse pe contul bancar al societatii de asigurare se mai trec prin conta brokerului? daca da, prin ce conturi?
mersi

Scris: Lun Feb 08, 2010 2:54 pm
de rovidg116
O parere?

Scris: Lun Feb 08, 2010 3:30 pm
de butnarur
eu nu le trec in contabilitate :) sumele sunt incasate in numele societatii de asigurare, iar tot ceea se incaseaza se vireaza direct in contul lor, fara a trece sumele prin contul societatii de brokeraj :)....cu ceva timp in urma am avut un control de la CSA si printre altele am fost intrebata daca sumele incasate le trec sau nu prin contabiltatea brokerului....nu a fost nicio problema faptul ca nu le trec...este la latitudinea fiecarui broker sa le treaca sau nu.
evident ca brokerul trebuie sa aiba o gestiune vis a vis de polite ( borderouri, sume incasate si predate, etc) :roll:

Scris: Mar Feb 09, 2010 1:19 pm
de rovidg116
multumesc

Re:

Scris: Joi Mar 21, 2013 8:12 pm
de munteana567
:D
rovidg116 scrie:multumesc

Re: contabilitate asigurari

Scris: Mar Mai 27, 2014 10:43 am
de dinur932
Va rog sa ma ajutati cu un cont.Mi-am dat listare la planul de conturi pentru asigurari ,dar totusi nu stiu unde sa incadrez furnizorii care nu tin de asigurari : adica pentru o stampila, cel de utilitati...etc..Folosesc tot analitic la 4612 ?


Multumesc !