E-factura CMI Medic

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
danal
Mesaje: 12
Membru din: Mie Ian 20, 2021 8:03 pm

E-factura CMI Medic

#1 Mesaj de danal »

Buna ziua,
Stiu ca este subiectul fierbinte in aceste zile, dar nu am gasit o conversatie specifica pentru E-factura CMI medicina, si simt ca o iau razna imediat, nici nu stiu ce sa le mai zic clientilor, dupa ce am facut ditamai tam-tamul cu E-factura :roll:
Sunt medicii obligati sa sa transmita E-factura pentru serviciile decontate de Casa de asigurari de sanatate, si/sau pentru Directiile Judetene de sanatate publica (Servicii de vaccinare)?. :?:
Inteleg ca relatia este in baza legii 95/2006, insa am primit raspunsuri diverse de la ANAF/alti colegi:
1. Obligativitate inregistrare 084 si transmitere - ANAF asistenta contribuabili
2. Transmitere pentru CAS si DJSP - ANAF asistenta contribuabili
3. Transmitere doar pentru DJSP - pe grupuri
4. Nu trebuie deloc - pe grupuri

Multumesc!

meira
Mesaje: 284
Membru din: Mar Iul 07, 2009 12:00 am

Re: E-factura CMI Medic

#2 Mesaj de meira »

Eu cred ca trebuie sa mai asteptam. Probabil ca la inceputul lunii iulie vor aparea mai multe precizari oficiale.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: E-factura CMI Medic

#3 Mesaj de tomac »

1. Nu este adevărat. În registru se înregistrează cine dorește să emită facturi pe relația B2B, în mod opțional.
2-3. Eu zic că nu.
4. Sunt de acord.

Să mă și explic - OUG 120/2021 spune că pe relația B2G se emite factura și se transmite beneficiarului pe relația B2G prin e-factura dacă operatorul economic are calitate de contractant în cadrul achizițiilor publice sau sectoriale.
De aceea, dacă livrarea nu este parte a unei achiziții publice sau se află la excepțiile prevăzute de legea 98/2016, atunci nu am obligația de a trimite factura către beneficiar prin sistemul e-factura.