Pagina 1 din 1

plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Sâm Iul 16, 2022 8:48 pm
de milanm
Buna seara,

Sunt un PFA.
Cu o parte din banii din microgrant am achitat o parte din baza unei facturi. Restul de baza si TVA-ul le-am achitat din contul curent.
Cum pot evidentia asa ceva in SAGA PS? Ca sa se vada clar ca din microgrant am achitat o parte din baza si restul din cont.
Am introdus factura intreaga asa cum este ea, dar cand intru pe banca si vreau sa o platesc partial imi ia si TVA-ul aferent.
Cum fac o plata partiala cu TVA zero din microgrant si restul de baza si tot TVA-ul din cont?

In plus, daca am 2 conturi: cel curent si cel de microgrant, ambele introduse la Administrare/Configurare societati, cum fac sa operez pe fiecare in parte?

Multumesc anticipat!

Re: plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Sâm Iul 16, 2022 9:33 pm
de milanm
Pentru incasarea banilor din microgrant am folosit Tipul de operatie: INCASARI DIVERSE, care nu este preluat in RJIP si nu are nimic la Tip. Este corect?
Am creat in "Tipuri de operatii" o noua operatie numita "PLATI DIN MICROGRANT".
1. Trebuie preluata in RJIP?
2. Ce tip ar trebui sa fie?
a) Chelt. deductibile
b) Chelt. nedeductibile
c) Nimic
3. Daca o parte din bani i-am folosit pentru plata unor impozite restante si restul pentru factura de mai sus, trebuie sa fac un "Tip de operatii" pentru impozite si unul pentru factura (evident daca au setari diferite la bifa "Preluat in RJIP" si "Tip")? Daca DA, care ar fi setarile pentru fiecare.

Inca o data mii de multumiri pentru ajutor!!!

Re: plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Dum Iul 17, 2022 12:15 pm
de balazse
Referitor la prima postare.
Ma gnadesc ca aplici TVA la incasare. Ceea ce doresti tu, adica la plata sa nu apara sume exigibila, nu este posibil.
Din plata, din contul prorpiu se va vedea ca ai platit partea de TVA si diferenta.
Ce legatua are contul de la "configurare societati" cu operarea in evidente? Opearea se face la "operatii" -> "casa/banca/deconturi" -> in dreapta sus poti alege "banca in lei", care se poate redenumii cum doresti si va fi considerat contul curent (ex: "cont curent B..."), iar daca apesi pe "..." iti apare o fereastra in care mai poti adauga cate conturi bancare doresti.

Referitor la a doua postare.
Nu este corect, trebuie sa apara in RJIP.
Pentru partea de grant am creat doua tipuri:
- cheltuieli grant, preluat in RJIP, tip "cheltuieli nedeductibile";
- venituri grant, preluat in RJIP, tip "venituri neimpozabile".

Re: plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Lun Iul 18, 2022 11:51 pm
de milanm
Multumesc pentru raspuns.

Nu aplic TVA la incasare.
Doar ca, daca intru pe banca (am creat o banca noua asa cum ai zis de la "...") si adaug o PF (plata factura), cand trec la suma imi apare in dreapta optiune de a alege firma si apoi factura. Cand pun o suma partiala de plata (nu bifez coloana "Integral"), programul o defalca in baza si TVA.
De exemplu, sa zicem ca factura mea totala este de 2.499 lei cu tot cu TVA (2.100 baza si 399 TVA) din care aleg sa platesc 1.000 lei. Automat, SAGA pune pe colaoana "Suma" 1.000 si pe coloana "Din care TVA" 159,99. Eu vreau ca TVA-ul sa fie 0 pentru ca din contul de Grant nu am platit decat baza nu si TVA.
Daca modific eu manual TVA-ul in 0 este OK?

Re: plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Mar Iul 19, 2022 5:50 pm
de balazse
Asta deja intreaba la echipa Saga, cu ce denaturezi lucrurile daca modifici ceva acolo.
Sa ne zici si noua despre rezultat.

Re: plata partiala factura din microgrant 2000 euro

Scris: Lun Iul 25, 2022 11:37 am
de milanm
Am vorbit la SAGA si nici ei nu stiau daca se intampla ceva. Este doar call center tehnic. Asa ca m-au pus sa ma uit in lista operatiunilor.
Acolo apare corect:
- din contul de microgrant suma platita cu TVA 0;
- din contul curent suma platita cu tot TVA-ul facturii.
Este adevarat ca nici una, nici cealalta nu respecta regula: baza x 19% = TVA, dar ca sume sunt OK.
Ambele inregistrari adunate dau sumele din factura.
In alta ordine de idei, am verificat manual TVA-ul de plata si este exact cat imi da si in declaratia 300 generata de SAGA.
Deci pare a fi OK sa modifici manual sumele.
Asa ca:
1. la plata din grant (banca nou creata) am introdus in dreapta unde cauti furnizorul, suma platita din grant si am pus manual in coloana TVA, valoarea 0;
2. la plata din contul curent am bifat plata integrala, rezultand cat a mai ramas de platit din factura si am introdus la TVA, tot TVA-ul din factura.
Daca se calculeaza conform formulei, nici una din inregistrarile respective nu respecta formula: col. "Suma" / 1,19 x 0,19 = col. "Din care TVA", dar ca total sume preluate in declaratii si lista operatiuni sunt preluate corect.