Evidența stocurilor
Scris: Lun Aug 08, 2022 10:49 pm
Am situația următoare:
SRL, plătitor de TVA, importă marfă outlet din Germania(mobilă, articole de decorațiuni, veselă, etc.).
Furnizorul german facturează produsele așa cum le are în stoc (pe factură apar coduri ale acelor produse, pe care trebuie să le cauți într-un fișier Excel pus le dispoziție de furnizor). De exemplu 150 de poziții diverse prețuri.
Problema este că din acele 150 de poziții, doar 80-90 de poziții sunt viabile pentru revânzare, restul fiind deteriorate (sparte, rupte, etc. direct din depozitul furnizorului sau din cauza transportului), plus marfa nu mai este în ambalajul original și este aproape imposibil să identifici fizic produsul primit cu produsul facturat (de exemplu scaune 30 buc. modele diferite, facturate fiecare pe câte un cod).
Dacă se ține evidența cantitativ-valoric, recepția pentru 150 de poziții se face cam în 3-4 zile, deoarece trebuie să cauți produsul, apoi să îl traduci, nu poți nici să cumulezi pozițiile deoarece prețurile de achiziție sunt distincte.
Dacă s-ar ține evidența global-valoric, s-ar ușura munca atât la recepție cât și la facturare.
Privind modul de gestiune al stocurilor care credeți că ar fi ok, dar și legal (bază legală)?
Vă mulțumesc.
SRL, plătitor de TVA, importă marfă outlet din Germania(mobilă, articole de decorațiuni, veselă, etc.).
Furnizorul german facturează produsele așa cum le are în stoc (pe factură apar coduri ale acelor produse, pe care trebuie să le cauți într-un fișier Excel pus le dispoziție de furnizor). De exemplu 150 de poziții diverse prețuri.
Problema este că din acele 150 de poziții, doar 80-90 de poziții sunt viabile pentru revânzare, restul fiind deteriorate (sparte, rupte, etc. direct din depozitul furnizorului sau din cauza transportului), plus marfa nu mai este în ambalajul original și este aproape imposibil să identifici fizic produsul primit cu produsul facturat (de exemplu scaune 30 buc. modele diferite, facturate fiecare pe câte un cod).
Dacă se ține evidența cantitativ-valoric, recepția pentru 150 de poziții se face cam în 3-4 zile, deoarece trebuie să cauți produsul, apoi să îl traduci, nu poți nici să cumulezi pozițiile deoarece prețurile de achiziție sunt distincte.
Dacă s-ar ține evidența global-valoric, s-ar ușura munca atât la recepție cât și la facturare.
Privind modul de gestiune al stocurilor care credeți că ar fi ok, dar și legal (bază legală)?
Vă mulțumesc.