Comerț cu amănuntul și ridicata
Scris: Vin Mai 26, 2023 8:59 am
Se dă următoarea situație:
Firmă de comerț cu materiale de construcții și finisaje, cu 3 puncte de lucru în localități diferite (depozit principal plus 2 depozite secundare cu CAEN-uri autorizate atât pentru vânzare cu amănuntul cât și cu ridicata).
Vânzarea se face de obicei direct în depozite, unde clienții (atât persoane juridice-meseriași cât și persoane fizice) vin cu necesarul de materiale, achită contravaloarea mărfurilor, apoi se face livrarea la domiciliu de către furnizor.
Ocazional unii clienți fac comandă de materiale prin telefon (sună, în funcție de necesarul de materiale li se dă prețul per total) și se face livrarea pe bază de factură/aviz urmând ca aceste materiale să fie achitate la livrare.
Întrebări:
1. Care este modalitatea corectă de încasare numerar a acestor materiale (mai sunt comenzi care sunt încasate prin OP)? Bon fiscal emis în depozit este exclus, deoarece ar fi lipsă numerar în casă. Chitanță emisă la livrare?
2. În special pentru persoane fizice se pot reduce prețurile materialelor în funcție de cantitatea achiziționată? De exemplu: dacă se achiziționează 1 sac de ciment are prețul standard, să zicem de 20 lei, dar dacă se achiziționează pe aceeași factură/bon fiscal 100 de saci, prețul ar fi de 19 lei/sac.
3. Ar trebui autorizat CAEN 4791 (Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet)?
Vă mulțumesc pentru răspunsuri.
Firmă de comerț cu materiale de construcții și finisaje, cu 3 puncte de lucru în localități diferite (depozit principal plus 2 depozite secundare cu CAEN-uri autorizate atât pentru vânzare cu amănuntul cât și cu ridicata).
Vânzarea se face de obicei direct în depozite, unde clienții (atât persoane juridice-meseriași cât și persoane fizice) vin cu necesarul de materiale, achită contravaloarea mărfurilor, apoi se face livrarea la domiciliu de către furnizor.
Ocazional unii clienți fac comandă de materiale prin telefon (sună, în funcție de necesarul de materiale li se dă prețul per total) și se face livrarea pe bază de factură/aviz urmând ca aceste materiale să fie achitate la livrare.
Întrebări:
1. Care este modalitatea corectă de încasare numerar a acestor materiale (mai sunt comenzi care sunt încasate prin OP)? Bon fiscal emis în depozit este exclus, deoarece ar fi lipsă numerar în casă. Chitanță emisă la livrare?
2. În special pentru persoane fizice se pot reduce prețurile materialelor în funcție de cantitatea achiziționată? De exemplu: dacă se achiziționează 1 sac de ciment are prețul standard, să zicem de 20 lei, dar dacă se achiziționează pe aceeași factură/bon fiscal 100 de saci, prețul ar fi de 19 lei/sac.
3. Ar trebui autorizat CAEN 4791 (Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet)?
Vă mulțumesc pentru răspunsuri.