Sistem SRG

Chestiuni specifice programului SAGA PS
Mesaj
Autor
buzduganc
Mesaje: 4
Membru din: Lun Apr 04, 2022 1:36 pm

Sistem SRG

#1 Mesaj de buzduganc »

Buna ziua, avand in vedere ca pe 30 noiembrie incepe sistemul retur-garantie, cum se va tine situatia distincta pe ambalaje perntru cei cu venituri independente, la intrare se va face nota de intare receptie pe fiecare tip de ambalaj, dar la iesire, pe baza zet-uluil care ar trebui sa contine si vanzarile cu fiecare tip de ambalaj, cu cantitatea si valoarea data? Si la cel la care s-a dat garantie, cum inregistram iesirea de numerar? Ar trebui sa existe fisa pe fiecare tip, din care sa se vada miscarile si stocul la momentul ridicarii de catre entitatea desemnata.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11920
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

Re: Sistem SRG

#2 Mesaj de septimiuv »

Ai răbdare să se aducă modificări în program în acest sens.

tobosv790
Mesaje: 2464
Membru din: Mie Mai 06, 2009 12:00 am
Localitate: Locuinta mea de vara (si nu numai) e... la tara

Re: Sistem SRG

#3 Mesaj de tobosv790 »

M-a intrebat cineva: "Daca vine un client cu 5 ambalaje si vrea 5X 0,5 lei=2.50 lei pe ele eu sunt obligat sa le primesc? Daca DA cum scot banii din casa de marcat ca sa ii dau clientului?" Ma puteti ajuta sa-i raspund? Multumesc frumos!

Avatar utilizator
chirigiui509
Mesaje: 166
Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
Localitate: Petrosani
Contact:

Re: Sistem SRG

#4 Mesaj de chirigiui509 »

Potrivit Hotărârii 1.074 din 4 octombrie 2021 (R1), una din obligațiile comercianților este "să preia în cadrul punctelor de returnare toate ambalajele SGR returnate de consumatori sau utilizatori finali și să restituie acestora valoarea garanției (...)"(art.6 ^1, lit.i)). Coroborând prevederea cu obligația corelativă potrivit căreia comercianții trebuie "să organizeze puncte de returnare, în condițiile prezentei hotărâri (...)" (art.6 ^1, lit.h)), răspunsul la prima parte a întrebării este afirmativ.
Cu privire la retragerea de numerar, analiza trebuie să țină cont de următoarele:
- casa de marcat permite "retragerea de numerar din sertar" dar nu (prea) există posibilitatea asocierii operațiunii cu preluarea ambalajelor;
- dacă ne uităm peste normele de casă, constatăm că ar trebui întocmit/completat formularul de retragere de numerar (dispoziție de plată către casierie) ...abordare nefezabilă în opinia mea;
- dacă preluarea ambalajului se face pe un RVM sau la un centru, se va elibera un voucher valoric în schimbul căruia se va elibera numerarul sau se va compensa (total/parțial) marfa cumpărată;
- dacă nu există posibilitatea asocierii și nici posibilitatea de instalare a unui RVM, cel mai probabil că se va opta pentru preluarea ambalajelor în cadrul structurii de vânzare iar în această situație, pentru fluidizare, ar fi de luat în calcul ca dimineața (sau la intrarea în schimb), persoana care primește ambalajele să primească și un avans spre decontare pe care, la finalul activității, îl va justifica pe seama ambalajelor și prin restul rămas.
Ar mai fi de spus că există și obligația de ținere a evidențelor privind ambalajele [art.6 ^1, lit.m)].
Pentru utilizatorii de MarketLine, există mai multe facilități privind înregistrarea (atât la vânzarea ințială+evidențierea garanției cât și la selectarea metodei de plată) altfel, într-adevăr, e ceva mai complicat. În plus, începând cu versiunea 565, SAGA a introdus funcții suplimentare referitoare la ambalajele RetuRO (presupune utilizarea modulului de stocuri).
Așadar, comercianții au obligația de evidențiere a ambalajelor RetuRO, de reținere a garanției (în momentul vânzării), de restituire a garanției (în momentul primirii ambalajelor conforme) dar nu văd cum ar putea fi utilizată casa de marcat în acest caz (ordonanța 28 nu s-a modificat și nici aparatele AMEF).
Asta nu înseamnă că "obligația de-a face" nu poate fi executată. Ceva mai sus am strecurat și o posibilă soluție (cu siguranță mai sunt și altele) dar problema, deși nu pare, va constitui un moment de încercare pentru micii comercianți.
În final, achiziționarea unui sistem RVM s-ar putea să fie soluția cea mai bună (calculând costuri de personal, spații de depozitare, volume, ...). TOMRA este unul din "jucătorii regionali" în acest domeniu.

În concluzie, răspunsurile la cele două întrebări nu sunt atât de complicate pe cât de complexe pot fi soluțiile la întrebările încă nepuse.

Vă prezint mai jos câteva link-uri ce s-ar putea dovedi a fi utile:
- procesul de inregistrare pentru comercianți ................ https://youtu.be/iVI2tf9JBMk
- adăugarea punctelor de vânzare la comercianți............. https://youtu.be/aH_gqiO0OSY
- ghid de raportare pentru comercianți și HoReCa ........... https://youtu.be/G8EFNwuJGZ0
- semnarea rapoartelor - semnătură certificată și digitală.. https://youtu.be/aYyUISlrOf4
- informatii utile comerciantilor ............................... https://returosgr.ro/documente-comercianti

Succes!

PS: ați văzut prețurile la sacii de plastic pentru colectarea ambalajelor?

tobosv790
Mesaje: 2464
Membru din: Mie Mai 06, 2009 12:00 am
Localitate: Locuinta mea de vara (si nu numai) e... la tara

Re: Sistem SRG

#5 Mesaj de tobosv790 »

Multumesc frumos! Ce este acela un "RVM"?

gheorghei642
Mesaje: 757
Membru din: Lun Mai 10, 2010 12:00 am

Re: Sistem SRG

#6 Mesaj de gheorghei642 »

Reverse Vending Machine (RVM), Eco Compactoare sau Aparate automate de colectare a deșeurilor, aceste dispozitive au la bază un concept simplu: permite oamenilor să returneze recipiente folosite, cum ar fi sticle din plastic (PET-uri), sticlă sau doze de aluminiu, pentru a le recicla. În plus, pot oferi utilizatorilor finali vouchere (tichete) de reducere, încurajând astfel reciclarea.

tobosv790
Mesaje: 2464
Membru din: Mie Mai 06, 2009 12:00 am
Localitate: Locuinta mea de vara (si nu numai) e... la tara

Re: Sistem SRG

#7 Mesaj de tobosv790 »

Multumesc frumos!

Scrie răspuns