Pagina 1 din 1

Import automat articole

Scris: Sâm Ian 13, 2024 12:35 pm
de ungureanuc767
Buna ziua!
Sper ca subiectul sa fie de interes.
La An Nou-initializare firma noua- am facut curatenie prin Saga, inclusiv articole.
1. Am creat articolele pe care aveam stoc din firma precedenta.
2. Am receptionat, prin e-factura, direct in Intrari o factura cu 30 pozitii
3. NIR-ul a fost creat automat-foarte frumos, cu toate datele corecte dar fara COD Articol


Sugestia mea ar fi urmatoarea: Daca apar articole noi de la furnizori, care nu sunt in baza de date a firmei, s-ar putea pune o optiune: "Articol nou-doriti preluarea in Nomenclatorul Articole? Da/Nu" si implicit sa-i fie atribuit un cod?
Multumesc!

(ps- eu am facut urmatorul artificiu- am exportat NIR-ul in excel, l-am importat in Articole-i-a fost atribuit automat un cod de articol, dar a trebuit sa revin la Nir si sa atasez produsul cu cod din nomenclator)

Re: Import automat articole

Scris: Sâm Ian 13, 2024 2:31 pm
de chirigiui509
e-Factura - procesul de import în gestiunile cantitativ valorice
Pentru gestiunile cantitativ valorice preluarea datelor din e-factura constituie în continuare o provocare.
Am experimentat o astfel de preluare iar rezultatele mi-au demonstrat nevoia de optimizare.
Dacă în cazul gestiunilor global valorice procesul de preluare s-a dinamizat considerabil, în cazul preluării articolelor pe coduri metoda de preluare merită a fi reanalizată.

Vă rog să-mi permiteți să vă propun o soluție tehnică menită a soluționa problemele constatate:
i. introducerea unui câmp care să permită scanarea/căutarea după codul de bare al articolului primit prin e-Factura;
ii. introducerea unui câmp care să previzioneze denumirea articolului pe care se va face preluarea (câmp citit din tabela de articole și care să permită căutarea în această tabelă fără modificarea câmpului cu denumirea preluată din e-factura);
iii. păstrarea în previzualizare a câmpului ce conține denumirea preluată din e-factura;
iv. (în tabela de articole) asocierea unui “cuvânt cheie” sau a unui string în funcție de care să se facă o primă asociere automatizată (la deschiderea ecranului e-factura) ...ulterior, utilizatorul decide dacă asocierea s-a făcut corect sau dacă trebuie să corecteze prin scanarea codului de bare sau prin căutarea manuală pe câmpul "citit din articole (ii.)";
v. la preluarea articolelor din e-factura, să existe posibilitatea preluării codurilor NC pentru articolele care nu au definit acest cod în tabela de articole (dacă acestea sunt transmise în e-factura ...si în foarte multe cazuri sunt).

Re: Import automat articole

Scris: Sâm Ian 13, 2024 9:42 pm
de buigaa298
Daca se implementeaza o preluare automata dupa denumirea din e-facturi, este foarte greu sa avem aceeasi denumire la aricole in Saga ca si denumirile primite prin e-facturi , ori sunt foarte lungi ori doar coduri la cele tehnice.
Sugestia mea este urmatoarea:
1.Crearea in Articole a unui camp nou ,,Denumire din e-factura", sa adugam aici denumirea din e-factura.
2.Adaugarea in e-facturi primite a campului ,,Denumire articol Saga", cod exista.
3.Cand se importa factura in e-facturi, la articolele care au completata ,,Denumirea din e-factura", sa preia codul si denumirea din Saga, si acestea sa se preia in NIR.
4.La pozitiile care nu au introduse ,,Denumire din e-factura" sa alegem noi codul/denumirea si sa avem o obtiune de ,,Actualizeaza denumirea din e-factura"cum se actualizeaza codul NC in Declaratia Intrastat.

Re: Import automat articole

Scris: Dum Ian 14, 2024 10:09 am
de chirigiui509
Preluarea automata de care vorbeam anterior nu presupune importul denumirii (ad-literam) din e-factura ci asocierea automata dupa cuvinte/expresii cheie cu articole din propriul nomenclator.
In plus, procesarea si asocierea s-ar face într-un prim pas, urmat de corecția manuală sau de căutarea corespondentului prin citirea codului de bare sau a denumirii (câmpuri separate).
Dacă factura are 3 pozitii ...e simplu dar dacă vă imaginați o factura cu 70-100 de linii, poate chiar mai mult, nevoia automatizării devine evidentă.

Cert este că în lipsa unei cât mai ridicate automatizări, a includerii unui flux cât mai elaborat privind tratarea facturilor primite, rolul acelei secțiuni se va rezuma la a fi unul informativ.
O franciză (sau mai multe) "La doi pasi" (de exemplu) care s-a incapățânat să folosească MarketLine și să nu migreze la Sedona (preia automatizat informațiile de la Metro) nu constituie neapărat un caz particular. Sunt multe alte astfel de exmple iar cei care vând materiale de construcții sau produse alimentare, ori produc echipamente și achiziționează o gamă variată de materii prime știu exact ce presupune preluarea intrărilor "în timp real" și cât de importantă este reducerea timpilor de procesare/înregistrare.

Știu că pe acest forum sunt mulți participanți iscusiți în arta proiectării și dezvoltării sistemelor (unele discuții particulare mi-au relevat acest gen de expertiză), ar fi interesant să vedem și opiniile lor.
Pledoaria dezvoltării funcției de preluare/procesare a informațiilor din e-factura se cuvine a fi una amplă, pe măsura subiectului. Prin urmare, părerile utilizatorilor pot constitui un punct de pornire în analiza echipei de dezvoltare/implementare de la SAGA.

Aștept cu interes dezvoltarea acestui subiect și sunt extrem de curios să văd cum va evolua ecranul e-Factura.
Mulțumesc @ungureanuc767 pentru propunerea acestui subiect și @buigaa298 pentru continuarea discuției, să sperăm că se vor mai alătura și alte opinii.