asoc.proprietari

Mesaj
Autor
cristeae817
Mesaje: 69
Membru din: Joi Feb 02, 2023 9:53 am

asoc.proprietari

#1 Mesaj de cristeae817 »

Buna ziua, m-am apucat sa inregistrez in saga ps - asoc.proprietari chelt.unei singure scari de bloc.
Am doar 6 facturi , credeam ca este simplu dar de o saptamana nu reusesc sa ajung la capat.
La apa rece nu avem contoar de scara, avem contoar de bloc si ni se comunica consumul aferent scarii noaste, consum ce este mai mare decat cel raportat de fiecare apartament.
La apa calda - am consumul comunicat de la contoarul de bloc 47 mc (este mai mare decat cel raportat de fiecare apartament) si apoi am si pe factura de la Termoenergetica volum apa calda 1.5 mwh cu val.446 lei
La indexuri am inregistrat consumul de apa rece si apa calda asa cum au comunicat locatarii. La configurari am pus preturile impartind valoarea totala la consum.
Cand am inregistrat primul apartament am pus cota indiviza 100, am observat ca nu este corect, l-am sters si l-am introdus din nou, dar in lista de intretinere/efectuare plati imi apare doar acel apartament cu cota indiviza 100 nu stiu cum sa repar aceasta greseala.
Toate sunt talmes-balmes. Am citit si pe forum dar nu o scot la capat. Mi se pare mai complicat decat evidenta unei firme.
Imi vine sa renunt si totusi sunt doar 6 facturi si 27 apartamente
Va rog daca ma poate ajuta cineva.

pomparaus
Mesaje: 4193
Membru din: Vin Iun 06, 2014 10:47 am

Re: asoc.proprietari

#2 Mesaj de pomparaus »

Nu e chiar asa usor, fara sa ai cunostinte de administrator si modalitatea de calcul si repartizare a cheltuielilor pe apartament/persoane conform L196/2018.
Sunt pierderi in retele si de aici apare diferenta dintre consumul facturat si cel dat de proprietari (asta daca sunt corecti, sau daca cineva le citeste indexul lunar).
Sunt anumite cheltuieli care se calculeaza pe numarul de persoane si anume : gunoiul, gazele, en.el, salariu femeie de serviciu sau firma de curatenie, diferenta apa rece intre facturat si consumat si alte cheltuieli sunt alocate pe apartament se numesc cheltuieli administrative ( rechizite, hartie, detergenti, inlocuit becuri, becuri.....) plus salariile brute, liftul, interfonul, mentenanta camere video,care toate se insumeaza si dau un total.
Ai vazut o lista de intretinere ca incepe cu nr.ap, apoi, nr.cam, nr.pers., nr.curent persoane - asta urmare a faptului ca cei care sunt plecati mai mult de 15 zile de la domiciliu in luna se scot de la intretinere), apoi ai chelt./pers, chelt.apa rece/apa calda/canalizare/incalzire,lift/interfon/cam.video//chelt.admin+salarii/penalitati = TOTAL AP. Plus ca mai sunt cele 2 fonduri : fondul de rulment si fondul de reparatii.
Nu aveti administrator in bloc, ca doar cu el poti introduce date in program, fara el nu ai nici-o sansa, si nu poti fara cunostinte de administrator imobile ca nu se imparte asa valoarea unei fc.la nimereala. Nu e de joaca cu cotele de intretinere/proprietari ca sunt banii lor : aceste calcule trebuie verificate si contrasemnate de presedinte si cenzor.
Iti spun toate acestea, pentru ca eu sunt cenzor in blocul in care locuiesc si stiu ce verific.

cristeae817
Mesaje: 69
Membru din: Joi Feb 02, 2023 9:53 am

Re: asoc.proprietari

#3 Mesaj de cristeae817 »

Buna dimineata, multumesc pentru explicatii, am vorbit cu administratorul sunt foarte multe probleme de rezolvat, exista discutii in legatura cu modul de repartizare al chelt.cu caldura aferent partilor comune repartizate celor care sunt debransati si au centrale proprii. Exista persoane care spun ca cei debransati trebuie sa plateasca in procent de 41 %. Va rog daca ma puteti ajuta, am dori o consultanta sau unde ma pot adresa .
Va multumesc.

pomparaus
Mesaje: 4193
Membru din: Vin Iun 06, 2014 10:47 am

Re: asoc.proprietari

#4 Mesaj de pomparaus »

De unde au ajuns ei la acel procent? Daca au metoda de calcul al acelui procent acela este, dar ei plătesc o cotă-parte proporțională cu cota-indiviză a fiecarui apartament.
La noi in bloc nu avem centrale. Banuiesc ca sunt explicatii in normele L196.

Scrie răspuns