Pagina 1 din 3

D205

Scris: Lun Ian 19, 2026 11:27 am
de mitream363
Bună ziua,

Dacă am avut dividende aferente anilor 2019-2023 care au fost distribuite în martie 2025 ar fi trebuit să depun deja declarația aferentă fiecărui an?
Le mai pot depune acum? Sunt pasibilă de amenda?
E prima dată când distribui dividende și mă lovesc de această declarație. Suma impozitului reținut trebuie modificată manual presupun ca îmi afișează o altă decât cea plătită și declarată în D100.

Mulțumesc

Re: D205

Scris: Lun Ian 19, 2026 3:47 pm
de pomparaus
Te referi la profitul anilor 2019-2023 ce a fost repartizat la dividende in 2025?
Nu aveau cum sa fie distribuite atat in 2019-2023 cat si in 2025. NU cumva au fost INCASATE in 2025?

Re: D205

Scris: Lun Ian 19, 2026 5:47 pm
de mitream363
Da, dividendele au fost repartizate și plătite la 2025. Presupun ca trebuie declarate acum în 2026 și modificat % căci saga ia 8%.

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 9:36 am
de pomparaus
Daca au fost repartizate si platite in 2025, in fiecare luna cand s-au incasat se declara si plateste impozit pt. dividendele incasate prin D100, pana la data de 25 a lunii urmatoare.

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 12:36 pm
de mitream363
pomparaus scrie: ↑Mar Ian 20, 2026 9:36 am Daca au fost repartizate si platite in 2025, in fiecare luna cand s-au incasat se declara si plateste impozit pt. dividendele incasate prin D100, pana la data de 25 a lunii urmatoare.
Au fost declarate și plătite în trimestrul 1 în 2025. Acum înțelegerea mea e ca trebuie declarate cu impozitul corect în D205 in 2026. Din ce am vazut, in D205 se ia impozit 8%.

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 1:22 pm
de pomparaus
Dividendele nu se declara trimestrial, despre ce vorbiti?! Nu e vorba despre trimestru e vorba despre fiecare luna in care s-au platit dividende. Pentru luna respectiva se calculeaza impozitul pt.dividendele incasate, se declara impozitul prin D100 aferenta acelei luni si se plateste pana pe 25.luna urmatoare :
1171=457
457=446
446=5121
In 2026, D205 o depune firma, in care se declara impozitele distribuite, incasate si impozitul, apoi persoana care a obtinut venituri din dividende depune DU functie de valoarea dividendelor incasate plateste CASS functie de plafoane stabilite.

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 2:16 pm
de mitream363
pomparaus scrie: ↑Mar Ian 20, 2026 1:22 pm Dividendele nu se declara trimestrial, despre ce vorbiti?! Nu e vorba despre trimestru e vorba despre fiecare luna in care s-au platit dividende. Pentru luna respectiva se calculeaza impozitul pt.dividendele incasate, se declara impozitul prin D100 aferenta acelei luni si se plateste pana pe 25.luna urmatoare :
1171=457
457=446
446=5121
In 2026, D205 o depune firma, in care se declara impozitele distribuite, incasate si impozitul, apoi persoana care a obtinut venituri din dividende depune DU functie de valoarea dividendelor incasate plateste CASS functie de plafoane stabilite.
Dividendele in cazul de care vorbesc au fost înregistrate la luna martie 2025. Si plătite. Apoi declarate în D100.
Voi depune și D205 până la sfârșitul lunii februarie și apoi în DU unde va plăti și CASS căci depășește 6 salarii. Multumesc

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 2:20 pm
de pomparaus
Nu mai raspundeti cu citat, va rog! Prin D100 nu se declara dividendele ci impozitul pe dividende, dar se pare ca va exprimati dvs.altfel....

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 3:12 pm
de mitream363
Îmi cer scuze pentru exprimare. Impozitul este declarat și plătit. Așa cum am înțeles, voi declara dividendele în D205 și apoi în DU. Mulțumesc frumos

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 6:07 pm
de bojinovicif
De ce programul completeaza in D205 automat la 8./dividende platite 2% din dividendele brute, desi au fost efectiv platite dividendele impozitate cu 10%

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 6:08 pm
de herganiec
reactualizeaza programul și refa D205

Re: D205

Scris: Mar Ian 20, 2026 9:59 pm
de bojinovicif
Am instalat ultima versiune de SAGA azi. Impozitul e 10% si calculat corect.
Ma refer la coloana 8 (dividendee platite) de langa coloana dividendelor distribuite. Acolo nu inteleg de unde apare cifra respectiva in declaratie.

Re: D205

Scris: Mie Ian 21, 2026 10:06 am
de peticae228
Daca in 2025 au fost platite doar dividende catre asociati ( dividende pentru care impozitul a fost declarat si platit in 2024 si care a fost declarat in D205 aferent 2024) se mai face D205/2025 doar cu dividende platite in 2025 sau nu mai e cazul pt 2025 de depus 2025 atata timp cat nu am platit impozit pe dividende, fiind repartizate anterior?

Re: D205

Scris: Mie Ian 21, 2026 10:11 am
de pomparaus
De ce crezi ca exista in 205 rubrica "dividende platite", ca sa nu o depui?!

Re: D205

Scris: Mie Ian 21, 2026 10:28 am
de peticae228
Am completat doar in acea rubrica "dividende platite" insa programul ma atentioneaza ca "Baza de calcul si impozitul necompletat/a". E in regula daca la acele rubrici nu completez avand in vedere ca nu am platit in 2025 nici un impozit pe dividende sau trebuiesc completate oricum?