Pagina 1 din 1

IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Mar Iun 30, 2026 3:36 pm
de ardeleanuc723
Buna ziua!De la 1 ianuarie sunt platitoare de impozit pe profit la un 2 FIRME.
La una SAGA mi calculeaza DE LA 01 aprilie -30 iunie si la a doua 1 ian-30 iunie?
De la coll center 2 persoane mi-au zis ca de la 1 aprilie
AI (GEMINI,CHAT,META) spun ca de la 1 ianuarie .
Cum este corect?Multumesc!

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Mar Iun 30, 2026 10:10 pm
de herganiec
Dacă societatea este plătitoare de impozit pe profit începând cu 1 ianuarie, atunci impozitul pe profit se determină pentru perioada 1 ianuarie–30 iunie (respectiv de la începutul anului fiscal), chiar dacă declararea și plata sunt trimestriale.
Dacă într-o firmă SAGA calculează doar pentru perioada 1 aprilie–30 iunie, iar în cealaltă pentru 1 ianuarie–30 iunie, este foarte probabil să existe o diferență de setări sau de vector fiscal între cele două baze de date.
Ar merita verificată data trecerii la impozit pe profit și setările din SAGA, deoarece, dacă ambele firme sunt plătitoare de impozit pe profit de la 1 ianuarie, calculul ar trebui să pornească de la această dată.

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Mie Iul 01, 2026 9:06 am
de tuguif530
Mergeti pe inchidere ,impozit pe profit ,sus,data de la care incepe calcularea impozitului pe profit pe icon se deschide lunile si alegeti 01.01.2026,se intampla de multe ori sa puna incepu trimestru in loc de 01.01 ,in vii tor va sti 01.01

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Mie Iul 01, 2026 9:42 am
de ardeleanuc723
Multumesc!Deci cele doua de la cool center care mi au zis de la 1 aprilie dorm!

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Mie Iul 01, 2026 3:19 pm
de tomac
Dacă data de la care începe calculul este alta decât 1 ianuarie:
- verificați dacă în ecranul configurare societăți ecranul "D700 impozit și TVA" este setată trecerea la impozit pe profit începând cu o dată ulterioară datei de 1 ianuarie. În exemplul dvs, data de 01/04. Dacă da și este incorectă, atunci corectați acolo data de la care trece efectiv în vector la impozit pe profit
- dacă data este corectă înseamnă că la o accesare anterioară a ecranului de calcul cineva a setat - incorect - data de 1.04. Sunt mulți care fac asta pe motiv că vezi doamne așa văd ei cât ar fi impozitul în trimestru ignorând că acel calcul este incorect (spre exemplu cheltuieli care ar părea limitate ca deductibilitate sunt deductibile integral pe date cumulate)

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Joi Iul 23, 2026 1:16 am
de rosua886
La calculul impozitului pe profit in registru de evidenta - apare pentru trim II 2026 o diminuare a impozitului pe profit dar la validare tabloului nu mi se emita practic NC .
De ce? Oare este o eroare de corelatie in tablou in cazul diminuarii impozitului

de exemplu impozit profit trim II 2026 .....5000 lei,
impozit profit trim i 2026 12000 lei

La validare tabloului nu apare nici o nota contablila (NC 691=4411 -7000 )


De ce? Am actualizat ultima varianta a programului 22.07.2026 ( mentionez ca lucrez cu SAGA C local pe desktop)

Re: IMPOZIT PE PROFIT TRIM II

Scris: Joi Iul 23, 2026 8:38 am
de costanc757
Sper sa fi inteles bine intrebarea ta.
Eu zic ca, este corect cum face Saga. Acea NC pe minus nu va aparea decat la trimestrul IV , daca va fi cazul.
Pentru trim.II 2026 vei depune D100 cu 0.