Help!

Mesaj
Autor
bideam477
Mesaje: 4
Membru din: Joi Noi 21, 2013 8:41 am

Help!

#1 Mesaj de bideam477 »

Buna ziua tuturor!
Apelez si eu la cunostintele dvs. atat in materie de contabilitate/fiscalitate cat si in ceea ce priveste buna dvs. stapanire a programului SAGA.

Am urmatoarea problema:
In luna Octombrie 2013 am operat eronat o plata pe un alt furnizor decat pe cel caruia i s-a virat suma. Si indraznesc ca dau doua nume aleatorii de societati sa putem intelege mai bine problema cu care ma confrunt.
sc X srl (funizorul nostru) gireaza biletul la ordin emis de societantea noastra funizorului sc Y srl (si el tot furnizorul nostru). in extrasul de la banca plata (cum e si normal) apare pe furnizorul Y dar eu trebuia s-o operez pe furnizorul X (biletul a fost emis pe societatea lor)
acum trebuie sa corectez aceasta eroare dat fiind ca plata efectuata a produs urmatoare efecte dpdv al TVA:

societatea x unde trebuia sa operez plata nu avea facturi in sold cu TVA la incasare
societatea y unde s-a operat plata a stins facturi cu TVA la incasare rezultand TVA deductibila (ori, in mod normal nu trebuia)

imi cer iertare daca nu m-am facut inteles dar sunt aici pentru a va raspunde la anumite probleme daca nu am fost suficient de explicit.
cum pot corecta acesta eroare in SAGA?
Multumesc inca o data!

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Help!

#2 Mesaj de eugen01 »

Simple pareri:
1.Tehnic vorbind trebuie stornata plata eronata (catre furnizorul Y) , si inregistrata plata corecta catre furnizorul x.
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... o&start=30


(ar fi trebuit sa pastram o copie dupa BO/Cec-ul repectiv, conform slide 30 din ppt-ul Suport curs instruire;
http://www.mfinante.ro/TVAincasare.html?pagina=infotva

2.Despre TVA.Nu pot sa ma pronunt.Ma depaseste. :oops:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... 16#p164816

bideam477
Mesaje: 4
Membru din: Joi Noi 21, 2013 8:41 am

Re: Help!

#3 Mesaj de bideam477 »

multumesc, Eugen pentru amabilitate.

iata cum m-am gandit eu sa rezolv, si aici v-as ruga sa va spuneti parerea daca cumva fac vreo gafa...

stornez facturile pentru care s-a facut plata (facturi cu bifa tva la incasare) de pe societatea y
respect cele postate pe blog (stornarea unei facturi cu bifa tva la incasare si platita se face prin introducerea unei facturi cu semnul ( - ) dar fara bifa)

reintroduc facturile stornate la data curenta dar cu specificatia ca apartine acelor date cand au fost achizitionate.
merg in jurnalul de banca si operez pe furnizorul y suma cu semnul ( - )

ce am realizat: am eliberat facturile de plata efectuata (la introduce voi folosi aceeasi bifa tva la incasare) si vor apare in fisa furnizorului y ca neachitate; am stornat plata eronat inregistrata. Facturile stornate vor avea semnul minus in 4426 (s-a stornat fara bifa tva la incasare) aceste sume rezultate le trec in decont de tva pe rubrica regularizari.
merg in jurnal de banca si fac plata la furnizorul x cu specificatia carui interval apartine.

sincer, pica cerul pe mine ca nu am fost atent, dar n-am ce face. cumva trebuie s-o rezolv.
va rog sincer urmariti-ma putin si poate ceva idei, propuneri, staturi
multumesc!
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 3:59 pm de către bideam477, modificat de 2 ori în total.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Help!

#4 Mesaj de eugen01 »

merg si fac plata la furnizorul y cu specificatia carui interval apartine.
Cred ca e o neintelegere.Dvs achitati facturile emise de furnizorul X.Ca furnizorul x are datorii/relatii cu furnizorul Y nu tine de contabilitatea dvs.
(Inainte de a face vreo modificare, faceti o salvare a BD.Daca operati ceva eronat, puteti restaura situatia initiala)

bideam477
Mesaje: 4
Membru din: Joi Noi 21, 2013 8:41 am

Re: Help!

#5 Mesaj de bideam477 »

da, ai dreptate, Eugen. am incurcat furnizorii. cand te gandesti la o problema si nu prea ai solutii devine obsedanta si-ti intuneca ratiunea
am refacut postul de mai sus corect. te rog, daca esti bun, citeste-l.
multumesc!
Ultima oară modificat Mie Iul 23, 2014 4:21 pm de către bideam477, modificat 1 dată în total.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Help!

#6 Mesaj de eugen01 »

1. Nu mai folositi butonul citeaza.Eu am folosit pentru ca era vorba de o anumita fraza, altfel, doar continuam o discutie;
(nu de alta dar si Balazse a devenit cam sever in ultima vreme :mrgreen: )
2. Asa ca de la unul care nu mai lucreaza cu TVA de ani buni, eu zic ca e ok (ati sesizat aspectul referitor la devalidarea platilor aferente facturilor);
Pai...faceti o salvare a BD..si...hit it !

bideam477
Mesaje: 4
Membru din: Joi Noi 21, 2013 8:41 am

Re: Help!

#7 Mesaj de bideam477 »

Imi cer scuze c-am folosit citat! nu se va mai repeta.
Eugen, respect deosebit din partea unui coleg de breazla (chin)!
Simplul fapt ca mi-ai raspus m-a mai luminat si mi-a dat incredere...

mai astept putin poate mai gasim pe cineva care are amabilitatea de care tu ai dat dovada sa citeasca pe-aici si sa lase o solutie, propunere.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24766
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: Help!

#8 Mesaj de balazse »

Referitor la rezolvarea tehnica vezi postarea lui SeptimiuV:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=1&t=27667
Referitor la decont:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=8&t=27900

robut
Mesaje: 1125
Membru din: Lun Iun 18, 2007 12:00 am

Re: Help!

#9 Mesaj de robut »

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema dar mai intai dati-mi voie sa va fac un rezumat:
Societatea am preluat-o in ianuarie 2014. In luna mai 2014 societatea a avut control fiscal pentru perioada 2010-mai 2014, iar in urma masurilor luate de anaf , salariatii si contractele in curs de derulare au fost preluate de alta firma, si nu mai desfasoara activitate.
Inspectorii anaf au calculat suplimentar tva, impozit si accesorii foarte mari, dar reale, iar patronul a dat anaf-ul in judecata.
Contractul meu cu aceasta firma l-am reziliat in luna august si de atunci i-am tot spus sa-si caute contabil...dar in zadar, ori nu a cautat ori nu a gasit pe nimeni care sa-i accepte "bubele" si asa am ramas cu el pe cap....i-am spus ca daca nu gaseste, ii inchid anul 2014 si ii pun actele in curte. Uf, de parca asta nu a fost de ajuns a avut control incrucisat si au venit cei de la antifrauda...si acum imi tremura sufletul , de unde sa stiu daca achizitiile pe care le-a facut sunt reale?...i-au dat termen de prezentare cu declaratii si documente justificative.
Dar m-am intins cu vorba si de fapt voiam sa va intreb daca sumele stabilite suplimentar de anaf si binenteles neachitate trebuie sa le trec in decont tva respectiv in d 101.
As intreba la anaf dar din cauza acestei firme, angajatii care altadata imi zambeau, acum se fac ca nu ma cunosc.....e penibil!
As dori sa las totul in ordine si sa termin cat mai repede.
Help!

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Help!

#10 Mesaj de eugen01 »

Imi pare rau, sa aud/ citesc de probleme/necazuri...altele deat cele strict generate de modificarile fiscal/contabile.
http://infotva.manager.ro/articole/vide ... -5671.html

robut
Mesaje: 1125
Membru din: Lun Iun 18, 2007 12:00 am

Re: Help!

#11 Mesaj de robut »

In raportul de masuri intocmit de anaf am avut termen de a depune rectificative la d 394 pe 2013 , inregistrarea unor achizitii intracomunitare si depunere d 390 precum si corectarea erorilor in ceea ce priveste tva-ul pana pe data de 25 octombrie 2014, dar de achitarea sumelor nu scrie nimic si de asta nu stiu ce sa fac.
Ce ma sfatuiti sa fac? sa le trec acum la final de an?
Multumesc Eugen.

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24766
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: Help!

#12 Mesaj de balazse »

Daca ai reziliat contractul cu unitatea, ce treaba mai ai cu aceasta, de ce sa ii mai inchizi si 2014? Are la dosar (inclusiv august 2014) toate documentele necesare, cerute de legislatie si sa se descurce administratorul. Predai actele administratorului prin proces verbal si gata.
Scuze daca sunt rau in aceasta privinta, dar de ce trebuie noi sa rezolvam problemele administratorilor care nu vor sa rezolve lucrurile asa cum ar trebui.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Help!

#13 Mesaj de eugen01 »


robut
Mesaje: 1125
Membru din: Lun Iun 18, 2007 12:00 am

Re: Help!

#14 Mesaj de robut »

Am citit aceste postari acum cateva zile si nu am gasit ce ma intereseaza.......trec sau nu tva-ul stabilit in plus in decontul tva?

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

Re: Help!

#15 Mesaj de apetrem »

Nu. Sumele vor fi încărcate de cei de la fisc, pe baza Deciziei de impunere - anexă la actul de control.
Cu o singura exceptie: daca se dispune acest lucru prin dispoziţie de măsuri.
Marian Apetre

Scrie răspuns