Buna ziua,
Unui furnizor de marfuri i-a fost anulat codul de tva in ianuarie.Ceea ce a facturat dupa aceasta data a facturat fara TVA .Tva-ul nu a fost cuprins deloc pe facturi , nu a fost inclus in total valoare factura.
Acum dupa reactivarea codului de TVA doreste sa storneze facturile emise fara tva si sa le refactureze cu tva.
Conform legii stiu ca asa se procedeaza insa nelamurirea mea este legata de faptul ca valoarea finala a facturilor nu este aceeasi ( cea refacturata fiind mai mare cu valoarea tva) si clientul caruia i-a facturat nu mai are marfa pe stoc .
Va rog sa ma ajutati cu pareri , ceva nu vad pana la capat in aceasta ecuatie
Multumesc anticipat
Anulare cod TVA din oficiu
Re: Anulare cod TVA din oficiu
De ce să le refactureze cu TVA? Adică să emită la valoarea inițială, la care să adauge TVA? Că nu este ok așa ceva. TVA era inclus în cele anterioare.
Ca idee astfel de situații se rezolvă astfel. Operați factura primită, cea de stornare, pe nedefinit, cu o singură linie, dacă nu mai aveți pe stoc produsele - folosind 607 la cont și apoi operați factura pozitivă, tot pe nedefinit, pe o singură linie pe cotă de TVA, cu valoarea totală refacturată și tot pe 607 la cont.
Ca idee astfel de situații se rezolvă astfel. Operați factura primită, cea de stornare, pe nedefinit, cu o singură linie, dacă nu mai aveți pe stoc produsele - folosind 607 la cont și apoi operați factura pozitivă, tot pe nedefinit, pe o singură linie pe cotă de TVA, cu valoarea totală refacturată și tot pe 607 la cont.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Da asa m-am gandit si eu dar ei vor sa factureze valoarea initiala +TVA
Multumesc
Multumesc