Salutare, in cazul unui srl neplatitor de tva ce presteaza servicii de curatenie catre clienti persoane fizice din alte state membre UE, va trebui sa plateasca tva in acele tari doar dupa ce atinge pragul de 10.000 euro sau si sub acest prag?
Daca va plati doar dupa ce atinge pragul de 10.000 euro, la ce curs se calculeaza?
Multumesc mult.
Prestari servicii in UE -tva
Re: Prestari servicii in UE -tva
Pragul de 10.000 euro este destinat exclusiv vânzărilor la distanță de bunuri și serviciilor electronice/digitale
Serviciile de curățenie sunt considerate servicii legate direct de bunuri imobile (art. 278 alin. 4 lit. a din Codul Fiscal). Locul prestării este întotdeauna unde este situat imobilul, indiferent de valoare, de primul euro facturat.
Taxa (TVA) se datorează în statul membru în care faci curățenia de la prima lucrare / de la primul euro, fără niciun prag de toleranță.
Fiind o firmă neplătitoare de TVA în România, ai două opțiuni:
a.Prin regimul OSS (One Stop Shop) – varianta recomandată: Te înregistrezi în România în sistemul OSS pentru neplătitori (obținând un cod special de TVA conform art. 317). Aplici cota de TVA din țara clientului (ex: cota din Franța, Germania etc.) pe factură, o colectezi de la persoana fizică și o declari/plătești trimestrial prin platforma ANAF, fără a trebui să te înregistrezi fiscal în fiecare țară.
b.Prin înregistrare fiscală directă: Te înregistrezi direct în scopuri de TVA în fiecare stat UE unde prestezi servicii de curățenie.
Dacă folosești regimul OSS, declarația trimestrială de TVA se completează în EURO:
Conversia din moneda națională (dacă emiți facturi într-o altă monedă) în EURO se face folosind cursul de schimb al Băncii Centrale Europene (BCE) din ultima zi a perioadei de raportare (ultimul zi din trimestru).
Serviciile de curățenie sunt considerate servicii legate direct de bunuri imobile (art. 278 alin. 4 lit. a din Codul Fiscal). Locul prestării este întotdeauna unde este situat imobilul, indiferent de valoare, de primul euro facturat.
Taxa (TVA) se datorează în statul membru în care faci curățenia de la prima lucrare / de la primul euro, fără niciun prag de toleranță.
Fiind o firmă neplătitoare de TVA în România, ai două opțiuni:
a.Prin regimul OSS (One Stop Shop) – varianta recomandată: Te înregistrezi în România în sistemul OSS pentru neplătitori (obținând un cod special de TVA conform art. 317). Aplici cota de TVA din țara clientului (ex: cota din Franța, Germania etc.) pe factură, o colectezi de la persoana fizică și o declari/plătești trimestrial prin platforma ANAF, fără a trebui să te înregistrezi fiscal în fiecare țară.
b.Prin înregistrare fiscală directă: Te înregistrezi direct în scopuri de TVA în fiecare stat UE unde prestezi servicii de curățenie.
Dacă folosești regimul OSS, declarația trimestrială de TVA se completează în EURO:
Conversia din moneda națională (dacă emiți facturi într-o altă monedă) în EURO se face folosind cursul de schimb al Băncii Centrale Europene (BCE) din ultima zi a perioadei de raportare (ultimul zi din trimestru).
„Nu inteligența ne face mari, ci bunătatea inimii. Nu contează cât de mult știi, ci cât de mult bine faci.”