Economisti, ni se pregateste ceva!!! Ceva rau , normal !
- danilevicis
- Mesaje: 1737
- Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
- Localitate: Bucovina
- Contact:
impozitul anticipat nu e echivalent cu impozitul minim, ci el reprezinta o plata anticipata in contul impozitului pe profit avand in vedere sumele inregistrate in contul 691 din anul precedent, actualizate cu indicele de inflatie comunicat de 3.5%.
e corect ca pentru foarte multi impozitul anticipat va fi egal cu impozitul minim inmultit cu 3.5%. Aceasta suma va fi impartita la 4 trimestre cat are un an si va rezulta suma de achitat pentru fiecare trimestru in parte.
la final de an, prin declaratia 101 va fi facuta regularizarea impozitului pe profit achitat in plus, daca va fi cazul.
e corect ca pentru foarte multi impozitul anticipat va fi egal cu impozitul minim inmultit cu 3.5%. Aceasta suma va fi impartita la 4 trimestre cat are un an si va rezulta suma de achitat pentru fiecare trimestru in parte.
la final de an, prin declaratia 101 va fi facuta regularizarea impozitului pe profit achitat in plus, daca va fi cazul.
- teodorg133
- Mesaje: 993
- Membru din: Mar Mar 11, 2008 12:00 am
- Localitate: constanta
OK, de acord cu dvs...si daca eu in 691 al anului 2009 am avut DOAR impozit forfetar ??? el va fi inmultit cu 3,5% si va deveni impoz pe profit ?..nu tot forfetar ar fi ???
[color=red] "Visează ca şi cum ai trăi veşnic, dar trăieşte ca şi cum ai muri azi, căci nu contează anii din viaţa ta, ci viaţa din anii tăi".
[/color]
http://www.lumeaingerilor.ro/Home/tabid/36/Default.aspx
[/color]
http://www.lumeaingerilor.ro/Home/tabid/36/Default.aspx
Mi se pare un abuz din partea legiuitorilor(?) aceasta modificare a legii contabilitatii,chiar un atentat la meseria de economist.Pai,de aia facem facultate si avem diploma pe care scrie ''economist'',ca sa facem contabilitate unde vrem si unde putem.Daca dorim altceva,de exemplu sa facem expertize in situatii de litigii,ne facem experti contabili,daca vrem sa lucram la firme de consultanta,ne facem consultanti,etc,si devenim membri CECAR,dar asta nu inseamna ca trebuie ingradit dreptul omului de a-si exercita meseria,doar pentru ca nu este membru cecar.De asemenea,mi se pare o imixtiune in bucataria interna a firmelor,care in functie de volumul de activitate au sau nu 1 sau mai multi economisti,angajati cu norma intreaga sau cat e nevoie si care vor fi obligati sa incheie contracte cu firme acreditate de cecar.Nu mi se pare normal,ca multe alte aberatii,dar cred ca ar trebui sa facem ceva,nu stiu ce,poate o scrisoare deschisa la ANAF,sau la cecar,prin care sa ne exprimam nemultumirea.Poate si la Avocatul poporului.Sa nu mai stam si sa acceptam orice ni se baga pe gat!Ce parere aveti?
Ce ziceti de un sindicat sau asociatie profesionala?
Nu ar fi cazul?
Suntem o profesie neprotejata de nimeni si in voia sortii, la dispozitia oricui...
Am mai spus-o si o spun inca o data, ma ofer voluntar pentru a demara acest lucru.
Va rog sa ma contactati la [email protected] toti cei care sunteti dispusi sa deveniti membri fondatori sau cei care sustineti o asemenea idee.
Va multumesc
Valentina Sgarbura
Nu ar fi cazul?
Suntem o profesie neprotejata de nimeni si in voia sortii, la dispozitia oricui...
Am mai spus-o si o spun inca o data, ma ofer voluntar pentru a demara acest lucru.
Va rog sa ma contactati la [email protected] toti cei care sunteti dispusi sa deveniti membri fondatori sau cei care sustineti o asemenea idee.
Va multumesc
Valentina Sgarbura
- teodorg133
- Mesaje: 993
- Membru din: Mar Mar 11, 2008 12:00 am
- Localitate: constanta
-
- Mesaje: 16
- Membru din: Vin Feb 24, 2006 12:00 am
Dragi colegi,
Colega noastra Valentina are nevoie de suportul nostru ca sa ne ajuta.
Din ce inteleg din cele scrise de ea rezulta ca trebuie sa trimitem pe adresa ei de email urmatoarele lucruri pe care le citez mai jos:
Solicitari catre ANAF
1.Sa nu se emita somatii si titluri executorii atata vreme cat exista sume nedistribuite in BS si BAS si sa nu se calculeze penalizari de intarziere abuziv.
2.Sa fie compensate din initiativa ANAF sumele nedistribuite cu aplicarea art.116 (4) din Codul de Procedura Fiscala.
3.Contribuabilul sa fie instiintat de modul si ordinea stingerii creantelor fiscale si de compensarea din initiativa ANAF, ca urmare a art.115 (5), in asa fel incat conturile din balanta sa coincida cu sumele existente in fisa sintetica.
4.Contribuabilul sa fie instiintat in scris in momentul in care penalitatile de intarziere se transforma in debite restante, cu termen de 15 zile pentru posibilitatea de a corecta erorile materiale (in special in cazul in care vechimea erorilor materiale se apropie de un an).
5.Contribuabilul sa aiba acces facil la propria fisa sintetica, prin email, in cat mai scurt timp posibil si nelimitat (exista cazuri in care aceste fise se transmit dupa 2-3 saptamani si conditionat la o fisa pe luna).
6.Renuntarea la contul unic pana cand ANAF va fi pregatit sa il gestioneze corect, cu respectarea codului de procedura fiscala.
7.Majorarile si penalizarile de intarziere cauzate de depunerea unor declaratii rectificative sa se anuleze automat prin intermediul softului.
8. Posibilitatea descarcarii fiselor fiscale de evidenta pe platitor asa cum sunt ele in evidenta ANAF pentru ca contabilii sa le verifice si sa le confrunte cu balantele contabile ale fiecarui contribuabil in vederea clarificarii acestora; s-ar economisi timp, HARTIE, NERVI si cozi absurde. Modalitatea actuala de solicitare a fisei fiscale cu cerere cu copie dupa buletin si delegatie mi se pare nu greoaie ci tampita. Aceste fise sunt "rodul" declaartiilor pe care eu contabil le-am facut si le-am inmanat administratiei financiare. Sunt asumate de catre mine. Este normal sa vad daca nu s-au strecurat erori si daca nu cumva SOFT-ul lor amesteca obligatiile intre ele. De ce sa strice o verificare in plus?
Asta inseamna ca este bine sa facem un email adresat ei si asumat de catre noi. Aceste emailuri ea le va tipari si le va inmana reprezentantilor ANAF pe data de 10 martie 2010.
Eu am trimis deja un email prin care sustin acele propuneri. Sa ne ajutam.
Daca vom trece acest hop si se va face simtita o situatie imbunatatire solicit ca sa ne unim si sa ne punem de acord si in ceea ce priveste intiativa legislativa a celor 40 (imi aduce aminte de Ali-Baba si cei 40 de hoti, stiu cine e Ali-Baba dar nu prea stiu cine sunt cei 40 de hoti; si tocmai asta si vreau sa aflu).
Colega noastra Valentina are nevoie de suportul nostru ca sa ne ajuta.
Din ce inteleg din cele scrise de ea rezulta ca trebuie sa trimitem pe adresa ei de email urmatoarele lucruri pe care le citez mai jos:
Solicitari catre ANAF
1.Sa nu se emita somatii si titluri executorii atata vreme cat exista sume nedistribuite in BS si BAS si sa nu se calculeze penalizari de intarziere abuziv.
2.Sa fie compensate din initiativa ANAF sumele nedistribuite cu aplicarea art.116 (4) din Codul de Procedura Fiscala.
3.Contribuabilul sa fie instiintat de modul si ordinea stingerii creantelor fiscale si de compensarea din initiativa ANAF, ca urmare a art.115 (5), in asa fel incat conturile din balanta sa coincida cu sumele existente in fisa sintetica.
4.Contribuabilul sa fie instiintat in scris in momentul in care penalitatile de intarziere se transforma in debite restante, cu termen de 15 zile pentru posibilitatea de a corecta erorile materiale (in special in cazul in care vechimea erorilor materiale se apropie de un an).
5.Contribuabilul sa aiba acces facil la propria fisa sintetica, prin email, in cat mai scurt timp posibil si nelimitat (exista cazuri in care aceste fise se transmit dupa 2-3 saptamani si conditionat la o fisa pe luna).
6.Renuntarea la contul unic pana cand ANAF va fi pregatit sa il gestioneze corect, cu respectarea codului de procedura fiscala.
7.Majorarile si penalizarile de intarziere cauzate de depunerea unor declaratii rectificative sa se anuleze automat prin intermediul softului.
8. Posibilitatea descarcarii fiselor fiscale de evidenta pe platitor asa cum sunt ele in evidenta ANAF pentru ca contabilii sa le verifice si sa le confrunte cu balantele contabile ale fiecarui contribuabil in vederea clarificarii acestora; s-ar economisi timp, HARTIE, NERVI si cozi absurde. Modalitatea actuala de solicitare a fisei fiscale cu cerere cu copie dupa buletin si delegatie mi se pare nu greoaie ci tampita. Aceste fise sunt "rodul" declaartiilor pe care eu contabil le-am facut si le-am inmanat administratiei financiare. Sunt asumate de catre mine. Este normal sa vad daca nu s-au strecurat erori si daca nu cumva SOFT-ul lor amesteca obligatiile intre ele. De ce sa strice o verificare in plus?
Asta inseamna ca este bine sa facem un email adresat ei si asumat de catre noi. Aceste emailuri ea le va tipari si le va inmana reprezentantilor ANAF pe data de 10 martie 2010.
Eu am trimis deja un email prin care sustin acele propuneri. Sa ne ajutam.
Daca vom trece acest hop si se va face simtita o situatie imbunatatire solicit ca sa ne unim si sa ne punem de acord si in ceea ce priveste intiativa legislativa a celor 40 (imi aduce aminte de Ali-Baba si cei 40 de hoti, stiu cine e Ali-Baba dar nu prea stiu cine sunt cei 40 de hoti; si tocmai asta si vreau sa aflu).
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!