probleme storno

Mesaj
Autor
petreg817
Mesaje: 123
Membru din: Mar Feb 03, 2009 2:00 am

probleme storno

#1 Mesaj de petreg817 »

Am urmatoarea situatie,


am un client care a achizitionat in urma cu 6 luni 2 anvelope .Peste 6 luni s a intors cu obiectele achizitionate la garantie.Producatorul a luat decizia de a face factura pe minus pentru cv produsellor in suma de 1867,82 lei suma facturata fara tva.

Cum fac inregistrarea facturii si cum restitui clientului suma respectiva,ce articole contabile trebuie sa intocmesc.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27373
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: probleme storno

#2 Mesaj de tomac »

Clientului i se emite factură de stornare.
Apoi se înregistrează și ce a furnizorului.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

petreg817
Mesaje: 123
Membru din: Mar Feb 03, 2009 2:00 am

Re: probleme storno

#3 Mesaj de petreg817 »

clientului cum sa ii fac factura de storno,daca valoarea facturii emisa de furnizor catre mine este la pret de achizie fara tva.
adica furnizorul imi restituie mie suma pe care am achitat-o eu la achizitionarea marfii fata tva.


exemplu

Eu am achiztionat anvelopa la pretul de 264 lei +tva

am vandut-o clientului final cu 370 lei cu tva inclus.

Acum Furnizorul imi emite factura in suma de storno in suma de -264 lei.

Eu fac dispozitie de plata pentru suma de 264 lei clientului final.

Factura de la furnizor si plata clientului final cum le contez?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27373
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: probleme storno

#4 Mesaj de tomac »

Ce treabă are factura furnizorului cu speța asta?
Nu vreți să înțelegeți. Dacă vindeți un produs cu 1000 lei și acordați garanție pe produs și clientul returnează produsul din motive ce țin de executarea garanției, acestuia i se emite o factură de stornare pe suma încasată de la el. Nu contează cu cât ați cumpărat. Clientul v-a achitat 100 lei, produsul s-a defectat în garanție și ați acceptat să acordați așa ceva, e normal să-i stornați cât a plătit pe bunul respectiv.
Dacă furnizorul vă acceptă bunul ca retur din motive ce țin de garanție - da, vă va emite o factură de retur.
facturile de retur, începând cu cea emisă de dvs clientului sunt obligatorii pentru că fără cea emisă clientului nu puteți justifica prezența în gestiune a bunurilor returnate furnizorului.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

petreg817
Mesaje: 123
Membru din: Mar Feb 03, 2009 2:00 am

Re: probleme storno

#5 Mesaj de petreg817 »

asta am inteles ,fac factura de storno la cea initiala si o sa am o factura cu minus de 1000 lei.eu trebuie sa restitui suma de 1000 lei sau fac dispozitie de plata doar pe cei 800 lei acordati de producator?
pe factura de la producator imi apare asa concesie garantie -800 lei.O inregistrez la intrari si ce conturi folosesc?Ca eu nu primesc un produs similar.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27373
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: probleme storno

#6 Mesaj de tomac »

Dvs trebuie să-i restituiți contravaloarea facturii de stornare emisă de dvs. Asta dacă nu se decide să cumpere altceva de banii ăia.
Factura de la furnizor dacă e doar pentru "concesie garanție" nu prea are logică. Dacă e singura factură, e de fapt un storno pentru bunurile returnate și o contabilizați ca atare.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

petreg817
Mesaje: 123
Membru din: Mar Feb 03, 2009 2:00 am

Re: probleme storno

#7 Mesaj de petreg817 »

Pot contabiliza factura de la furnizor privind "concesie garantie astfel:401=7581 cu suma respectiva?

Scrie răspuns