activare client server , clientul nu se poate conecta

Retea, baze de date, salvari, restaurari etc.
Mesaj
Autor
danield976
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 11, 2019 8:17 am

activare client server , clientul nu se poate conecta

#1 Mesaj de danield976 »

Buna Tuturor,
Am activat modul server si incerc din aceeasi retea sa ma conectez la baza server.
Am inchis firewall-urile pe ambele computere (Ambele sunt win10) .
ping-ul merge intre ele.
am pus si un printscreen cu eroarea

Multumesc,
Daniel
Fişiere ataşate
eroare saga retea.jpg
eroare saga retea.jpg (36.74 KiB) Vizualizat de 9680 ori

gorunescuc
Mesaje: 2
Membru din: Vin Mar 22, 2019 11:56 am

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#2 Mesaj de gorunescuc »

aceeasi problema intampin si eu cu setarile de mai sus identice, mai putin ip-ul

danield976
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 11, 2019 8:17 am

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#3 Mesaj de danield976 »

si cum ati investigat ? ati scris la suport ? chiar nu stiu ce sa mai fac / investighez.
Cele 2 computere ale dVS sunt WIN10 ?

Exista un error log ceva sa poti sa investighezi ?

gorunescuc
Mesaje: 2
Membru din: Vin Mar 22, 2019 11:56 am

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#4 Mesaj de gorunescuc »

n-am sunat inca. in weekend am incercat.

danield976
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 11, 2019 8:17 am

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#5 Mesaj de danield976 »

Uitati raspunsul de la suport !
Foarte rapid si mi-a mers . La mine a trebuit sa instalez din meniul actualizari ODBC.exe

Cod: Selectaţi tot

Pe calculatorul client se vor realiza urmatoarele:

1. Verificati daca in folderul “Actualizari” din directorul programului SAGA exista folderul “Server32” (sau Server64, dupa caz) si identificati fisierul ODBC.exe. Instalati acest fisier (dublu click pe fisierul ODBC.exe) si incercati din nou. In cazul in care nu exista, descarcati manual arhiva corespunzatoare in functie de sistemul de operare al clientului (32 biti sau 64 biti) de la adresa:

 http://www.sagasoft.ro/programe/Server32.zip  pentru sisteme pe 32 biti

sau

http://www.sagasoft.ro/programe/Server64.zip  pentru sisteme pe 64 biti

 

Dupa descarcare, dezarhivati continutul fisierului si copiati in directorul programului SAGA toate fisierele mai putin Firebird.exe si ODBC.exe, dupa care instalati fisierul ODBC.exe si reincercati validarea conexiunii.

2. Accesati ecranul "Administrare/Intretinere BD", pagina "Client Server" si treceti firma in modul client server client;

3. Introduceti adresa IP a calculatorului server (daca reteaua folosita este VPN atunci trebuie adresa IP din reteaua VPN a serverului) si calea catre folderul bazei de date de pe server, relativa la server (de exemplu "C:\SAGA C.3.0\0001").

 

Asigurati-va ca serverul bazei de date este pornit.

Din Task Manager -> Services -> Open Services -> Firebird Server – DefaultInstace -> trebuie sa aiba status-ul ‘Running’. In caz contrar, folositi optiunea ‘Start Service’ din bara de instrumente a ecranului.

daineanug405
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Ian 16, 2021 11:57 am

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#6 Mesaj de daineanug405 »

Oameni buni ca sa va mearga faceti port ffw la portul 3060 la ip serverului. daca aveti ruter in retea. Nu inteleg de ce atatea problema. ma gandeam ca saga isi verifica programul inainte de a fi vandut clientului

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27368
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: activare client server , clientul nu se poate conecta

#7 Mesaj de tomac »

Daineanug405 - nu mai vorbiți aiurea. Pe rețea locală dacă toate calculatoarele sunt în aceeași rețea cu aceeași clasă de IP, port forward este inutil. Acela se utilizează dacă doriți să dați acces din altă locație.
În imaginea de mai sus eroarea vine de la faptul că - fie acel IP nu este al serverului - pare că este unul alocat dinamic prin DHCP și nu e bine pentru că trebui să fie o adresă fixă, fie din cauză că serviciul firebird de pe server nu are permis accesul prin firewall. De asemenea calea setată la "Director baza de date din rețea" nu este corectă. Acolo se trece calea partajată de tip \\NUME_SHARE\0001

Eu lucrez din 2014 cu peste 80% din firme în client server. Câte prostii am auzit și citit în ultima perioadă legat de client-server mă fac să-mi dau palme.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns