Buna seara
Dupa actualizare am dat generare declaratie
in stanga a aparut validare xml
Dupa care sa deschis o fereastra adobe acrobat rader nu a putut deschide,am inchis si am vazut salvat D406-nr cui-31.03.2025 inf
Mai departe ce trebuie facut?
multumesc
d406 rog ajutor
-
- Mesaje: 1
- Membru din: Joi Sep 15, 2016 11:49 am
Re: d406 rog ajutor
S-A GENERAT DECLARATIA IN XML SI IMI SPUNE CA NU ESTE DECLARATIA 406 INSTALATA . CE SA FAC MAI DEPARTE
Re: d406 rog ajutor
Extrase (si completări) din sfaturi practice: https://www.sagasoftware.ro/saf-t-sfaturi-practice/
1. Nu apăsați butonul de actualizare a datelor până nu verificați ce tip de contabilitate sau ce tip de declarație generați!
2. Tipul de contabilitate – este foarte important dacă sunteți ONG sau alt tip de contabilitate. Cel implicit este cel pentru societăți comerciale, dar la prima accesare a ecranului asigurați-vă, dacă nu îl generați pentru o societate comercială și că ați selectat tipul corect înainte de a actualiza datele pentru a genera declarația.
3. După ce v-ați asigurat că datele sunt corecte, apăsați butonul de actualizare date. Odată ce actualizarea datelor se realizează cu succes și nu aveți nicio problemă din cele enumerate anterior puteți apăsa butonul “Generare declarație”. Apăsarea acestui buton este cea care va genera efectiv fișierul XML ce conține D406. Acest XML se validează cu DUKIntegrator pus la dispoziție de către ANAF. Dacă folosiți aplicații dedicate pentru transformarea din XML în pdf și depunerea acestuia ANAF în mod automat, procesul acesta de validare și creare pdf va fi realizat de aplicație, dar tot cu ajutorul DUKIntegrator. Dacă se generează acest XML (D406), programul SAGA va lansa automat DUKIntegrator cu declarația deja selectată pentru validare.
4. Dacă DUKIntegrator nu se va lansa automat ori vi se va deschide o altă aplicație – WinRAR, Adobe Acrobat Reader, Microsoft Word, ori alt program, înseamnă că: fie nu aveți instalat JAVA – fapt ce poate fi verificat în “Control Panel” – “Programe și caracteristici”. Dacă nu aveți JAVA instalat, descărcați-l și instalați-l de aici www.java.com : https://javadl.oracle.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=252043_8a1589aa0fe24566b4337beee47c2d29
5. Dacă aveți Java instalat și/sau fișierele de tip Java sunt asociate eronat la alt program decât Java – program cum ar fi WinRAR sau Adobe Reader soluția pentru a rezolva problema este să re-asociați fișierele de tip JAR la Java. Cea mai simplă metodă de a face asta este următoarea sa accesați Linkuri utile din portalul Saga Software și să descărcați și rulați programul JarFix https://www.sagasoft.ro//programe/jarfix.exe. Acesta va reface asocierea fișierelor de tip JAR la Java, fapt ce va permite ulterior lansarea automată a validatorului DukIntegrator. (Actualizati declaratiile din DukIntegrator ori de cate ori acesta arata ca sunt declaratii noi.)
6. Dacă aveți certificat digital în cloud, nu pe token fizic, în fereastra DUKIntegragor ce vă apare apăsați butonul “Validare +creare PDF” (adică fără creare PDF semnat). PDF-ul generat astfel îl veți deschide în Adobe Acrobat Reader și veți aplica acolo semnătura digitală folosindu-vă de opțiunea “Digitally sign” din secțiunea “Use a certificate”. Dacă aveți token fizic, atunci validarea și semnarea se va face prin introducerea codului PIN și apăsarea butonului “Validare + creare PDF semnat”. Dacă în acest moment vă apar erori legate de semnare, erorile respective se vor rezolva prin contactarea emitentului certificatului respectiv. Eroarea de semnare nu ține de SAGA.
1. Nu apăsați butonul de actualizare a datelor până nu verificați ce tip de contabilitate sau ce tip de declarație generați!
2. Tipul de contabilitate – este foarte important dacă sunteți ONG sau alt tip de contabilitate. Cel implicit este cel pentru societăți comerciale, dar la prima accesare a ecranului asigurați-vă, dacă nu îl generați pentru o societate comercială și că ați selectat tipul corect înainte de a actualiza datele pentru a genera declarația.
3. După ce v-ați asigurat că datele sunt corecte, apăsați butonul de actualizare date. Odată ce actualizarea datelor se realizează cu succes și nu aveți nicio problemă din cele enumerate anterior puteți apăsa butonul “Generare declarație”. Apăsarea acestui buton este cea care va genera efectiv fișierul XML ce conține D406. Acest XML se validează cu DUKIntegrator pus la dispoziție de către ANAF. Dacă folosiți aplicații dedicate pentru transformarea din XML în pdf și depunerea acestuia ANAF în mod automat, procesul acesta de validare și creare pdf va fi realizat de aplicație, dar tot cu ajutorul DUKIntegrator. Dacă se generează acest XML (D406), programul SAGA va lansa automat DUKIntegrator cu declarația deja selectată pentru validare.
4. Dacă DUKIntegrator nu se va lansa automat ori vi se va deschide o altă aplicație – WinRAR, Adobe Acrobat Reader, Microsoft Word, ori alt program, înseamnă că: fie nu aveți instalat JAVA – fapt ce poate fi verificat în “Control Panel” – “Programe și caracteristici”. Dacă nu aveți JAVA instalat, descărcați-l și instalați-l de aici www.java.com : https://javadl.oracle.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=252043_8a1589aa0fe24566b4337beee47c2d29
5. Dacă aveți Java instalat și/sau fișierele de tip Java sunt asociate eronat la alt program decât Java – program cum ar fi WinRAR sau Adobe Reader soluția pentru a rezolva problema este să re-asociați fișierele de tip JAR la Java. Cea mai simplă metodă de a face asta este următoarea sa accesați Linkuri utile din portalul Saga Software și să descărcați și rulați programul JarFix https://www.sagasoft.ro//programe/jarfix.exe. Acesta va reface asocierea fișierelor de tip JAR la Java, fapt ce va permite ulterior lansarea automată a validatorului DukIntegrator. (Actualizati declaratiile din DukIntegrator ori de cate ori acesta arata ca sunt declaratii noi.)
6. Dacă aveți certificat digital în cloud, nu pe token fizic, în fereastra DUKIntegragor ce vă apare apăsați butonul “Validare +creare PDF” (adică fără creare PDF semnat). PDF-ul generat astfel îl veți deschide în Adobe Acrobat Reader și veți aplica acolo semnătura digitală folosindu-vă de opțiunea “Digitally sign” din secțiunea “Use a certificate”. Dacă aveți token fizic, atunci validarea și semnarea se va face prin introducerea codului PIN și apăsarea butonului “Validare + creare PDF semnat”. Dacă în acest moment vă apar erori legate de semnare, erorile respective se vor rezolva prin contactarea emitentului certificatului respectiv. Eroarea de semnare nu ține de SAGA.